Newsy

Firmy ubezpieczeniowe będą oferować polisy od ryzyka fuzji i przejęć oraz dla osób na wysokich stanowiskach

2014-10-10  |  06:30

Polski rynek ubezpieczeń się specjalizuje. Firmy brokerskie oferują coraz bardziej wyszukane polisy, kierowane do konkretnych branż lub osób pracujących w zawodach obarczonych dużym ryzykiem. Jedną z takich ofert jest polisa ubezpieczeniowa dla sektora funduszy inwestycyjnych private equity.

– To ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zarówno członków zarządu, jak i samych instytucji – tłumaczy Dominik Stachiewicz, członek zarządu firmy brokerskiej Donoria. – Natomiast drugim ciekawym, jeszcze dość młodym na polskim rynku produktem są ubezpieczenia stosowane podczas transakcji fuzji i przejęć.

Są to polisy, które chronią od następstw czy zdarzeń wynikających z gwarancji pojawiających się przy tego rodzaju transakcjach. Jak zauważają analitycy PIU, w pierwszym półroczu br. najbardziej wzrosła wysokość składki z ubezpieczeń finansowych, np. kredytu, gwarancji. Do lipca br. towarzystwa zebrały z tego tytuły składki w wysokości około 1 mld zł, podczas gdy rok wcześniej – 913 mln zł.

– Takie polisy są hitem na rynku brytyjskim – mówi Dominik Stachiewicz agencji Newseria Biznes. – W Polsce wiele kancelarii prawnych doradzających w obszarze fuzji i przejęć wyraża zainteresowanie tego rodzaju produktami, również same fundusze są nimi zainteresowane.

Takie produkty są już dość powszechne w Europie Zachodniej.

– W większości krajów UE firmy ubezpieczeniowe mają ponad stuletnie tradycje – wskazuje członek zarządu firmy brokerskiej Donoria SA. – Natomiast dzięki silnej konkurencji polski rynek jest również bardzo rozwinięty. Na tle sąsiadów z Europy Środkowo-Wschodniej jest bardzo duży. Spółki tutaj działające generują wysokie przychody.

Według ostatniej analizy Polskiej Izby Ubezpieczeń w I półroczu br. zebrana przez towarzystwa składka wyniosła w sumie 27,7 mld zł i była o 7,4 proc. niższa niż w tym samym okresie 2013 roku. Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły odszkodowania i świadczenia wartości 17,25 mld zł, czyli o 11,6 proc. niższej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wypłacane ubezpieczonym odszkodowania i świadczenia z tytułu ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej (OC) pojazdów lądowych, które wyniosły 2,88 mld zł (o 4,86 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2013 roku).

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.