Mówi: | Joanna Borysiewicz |
Funkcja: | dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych |
Firma: | Bank Zachodni WBK |
Polacy chętnie płacą telefonem, również za ubezpieczenia. Bank Zachodni WBK chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie
Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono użytkowników, którzy tabletem czy smartfonem płacą za codzienne zakupy, bilety do kina, a nawet ubezpieczenia. Oferta produktów finansowych w kanale mobile jest coraz większa. Ubezpieczenia komunikacyjne, które można wykupić i opłacić w aplikacji mobilnej wprowadził niedawno również Bank Zachodni WBK. Chce w ten sposób sprzedawać 2 tys. polis miesięcznie. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie dostępne w ofercie produkty ubezpieczeniowe mają być dostępne w tym kanale sprzedaży.
– Potencjał sprzedaży ubezpieczeń w kanale mobilnym jest bardzo duży. Smartfony to już dziś codzienność, klienci korzystają z nich w każdych okolicznościach. To najbardziej spersonalizowany przedmiot, który w badaniach wygrywa nawet ze szczoteczką do zębów. Przewidujemy przyrost klientów korzystających z aplikacji mobilnych na ok. 100 tys. użytkowników rocznie. Ten kanał będzie więc zyskiwał na znaczeniu i jeśli chodzi o sprzedaż produktów finansowych i ubezpieczeniowych, potencjał jest bardzo duży – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Joanna Borysiewicz, dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych w Banku Zachodnim WBK.
Liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie w Polsce lawinowo. Na koniec IV kwartału 2017 roku blisko 9 mln klientów regularnie logowało się do swojego konta w banku za pośrednictwem smartfona lub tabletu. W porównaniu z 2016 rokiem przybyło ich prawie 2 mln. Bank Zachodni WBK na koniec 2017 roku miał ponad 1 mln aktywnych użytkowników aplikacji BZWBK24 mobile, którzy wykonali przeszło 23,5 mln transakcji.
Bankowość mobilna zdobywa w Polsce coraz szersze grono zwolenników, którzy przez telefon płacą nie tylko za codzienne zakupy, ale także aktywnie korzystają z produktów finansowych. Dlatego w połowie marca BZ WBK wprowadził do oferty mobilne ubezpieczenia komunikacyjne – to rozwiązanie umożliwia wykupienie polisy OC, AC, NNW i assistance za pośrednictwem aplikacji BZWBK24 mobile, bez konieczności wizyty u agenta.
– Oferujemy ubezpieczenia we współpracy z firmami Benefia oraz Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Vienna Insurance Group. Liczymy, że w pierwszym roku będziemy oferować około 1000 polis miesięcznie. Docelowo chcielibyśmy, żeby sprzedaż wynosiła ok. 2 tys. polis komunikacyjnych miesięcznie – mówi Joanna Borysiewicz.
Kupno polisy z poziomu aplikacji przebiega szybko i wygodnie, a kierowca nie musi wypełniać online skomplikowanych wniosków. Nie musi nawet być klientem banku, wystarczy ściągnąć na telefon aplikację BZWBK24 mobile i aparatem w smartfonie zeskanować znajdujący się w dowodzie rejestracyjnym kod AZTEC, zawierający najważniejsze informacje o samochodzie. Dane pojazdu zostaną automatycznie skopiowane do systemu, który po kilku chwilach przygotuje spersonalizowaną ofertę ubezpieczenia.
Polisy są dostępne w różnych konfiguracjach (np. OC, OC+AC, OC+AC+NNW), a ich cena uwzględnia wszystkie zniżki wynikające z historii ubezpieczenia – w tym nawet do 65 proc. upustu za bezwypadkową jazdę.
– Polisę można w wygodny sposób opłacić – w aplikacji mobilnej, z konta osobistego lub za pośrednictwem PayU, jeżeli kupujący nie jest naszym klientem. Można opłacić ją w całości lub w 2 albo 4 ratach. Ubezpieczenie można też kupić przez naszą stronę internetową – wyjaśnia Joanna Borysiewicz.
W aplikacji mobilnej BZWBK24 klienci mogą w podobny sposób – bez konieczności logowania – wykupić również ubezpieczenie turystyczne. Bank zapowiada, że docelowo wszystkie produkty ubezpieczeniowe z oferty mają być dostępne w każdym kanale sprzedaży.
– Nieustannie pracujemy nad naszą ofertą, aby przygotować najlepsze rozwiązania, najbardziej nowoczesne i takie, które spełniają oczekiwania klientów. Kanał mobilny cieszy się wśród nich ogromną popularnością. Daje możliwość „bycia na bieżąco” ze swoim bankiem i swoimi finansami. Osób, które korzystają tylko z tego kanału, mamy dziś ok. 170 tys. Nasza aplikacja jest wyróżniana m.in. za bogaty wachlarz możliwości płatniczych oraz dodatkowych funkcji samoobsługowych – wyjaśnia dyrektor departamentu produktów ubezpieczeniowych BZ WBK.
Czytaj także
- 2025-07-01: Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-07-10: Nowy raport KE wskazuje pewną poprawę w zakresie praworządności w Unii. Parlament chce silniejszych instrumentów do jej ochrony
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-27: Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
- 2025-07-04: W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-10: Polska może dołączyć do globalnych liderów sztucznej inteligencji. Jednym z warunków jest wsparcie od sektora publicznego
- 2025-06-05: Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.