Newsy

Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia assistance

2013-04-16  |  06:20

Aktualizacja 22:20

Pakiety assistance medyczne, turystyczne czy dla kierowców coraz chętniej kupowane przez Polaków. Według najnowszych badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych na zlecenie Europ Assistance Polska niemal co trzeci z nas zdecydował się w tym roku na zakup tego typu polisy. Dziewięciu na dziesięciu ubezpieczonych jest zadowolonych z jakości tych usług.

Z badań przeprowadzonych przez IB ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że odsetek osób, decydujących się na zakup ubezpieczenia assistance systematycznie rośnie – z 27 proc. w 2010 roku do 32 proc. obecnie. Najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy – 91 proc., 16 proc. ma assistance medyczny i domowy. Aż 93 proc. osób pozytywnie ocenia jakość takich usług.

 – Branża ta bardzo szybko się rozwija. Jest to wzrost rzędu około 10 proc. rocznie w ostatnich latach – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Grzelak, prezes zarządu firmy Europ Assistance.

Przedstawiciele branży mają nadzieję, że ten i następne lata będą równie dobre. Powoli zmienia się podejście Polaków do tego typu polis, chociaż wciąż kojarzą się one przede wszystkim z wypadkami komunikacyjnymi. Wzrasta jednak świadomość wykorzystywania assistance medycznego, podróżnego i domowego.

 – Paradoksalnie, ubezpieczenia assistance są dobre na czas spowolnienia gospodarczego, z którym mamy do czynienia w Polsce – mówi Grzelak. – Są one tanie, to po pierwsze, a po drugie możemy z nich skorzystać niekoniecznie w sytuacjach traumatycznych, jak w przypadku innych typowych ubezpieczeń, w tym np. NNW.

Dlatego rzadko posiadacz assistance rezygnuje z tego ubezpieczenia. Wręcz przeciwnie – często myśli o kupieniu kolejnych wariantów, np. planując wyjazd na wakacje.

 – Ubezpieczenia turystyczne to tak naprawdę w 80-90 proc. jest to de facto assistance podróżne, dlatego że w czasie podróży korzystamy z pomocy medycznej w przypadku różnych zdarzeń losowych. To wszystko robi firma assistance – mówi szef Europ Assistance.

Cena polisy, jak i jej opcje zależą od wielu czynników. M.in. od wariantu usługi, celu podróży czy zakresu ubezpieczenia. Taka polisa może np. obejmować opcję pomocy prawnej na miejscu wypoczynku, może też zawierać ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, czyli NNW, a jego suma gwarantowana sięgać kwoty nawet kilku milionów złotych.

 – Cena jest funkcją zakresu ochrony ubezpieczeniowej i oczywiście okresu ubezpieczenia – tłumaczy Grzelak. – Inaczej będzie kosztowało ubezpieczenie na tydzień przy wyjeździe do Francji, a inaczej np. trzy miesiące na Karaiby.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.