Mówi: | Maciej Filipkowski |
Funkcja: | wiceprezes |
Firma: | Samsung Electronics Polska |
Rośnie zainteresowanie Polaków sprzętem elektronicznym. Jesteśmy w czołówce Europy.
Polacy umieją korzystać z nowoczesnych technologii – ocenia Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska. Dobrze sprzedają się nie tylko tablety, ale też telewizory z aplikacjami. Natomiast przyszłością elektroniki są urządzenia zintegrowane z odzieżą – kurtki, buty czy opaski współpracujące ze smartfonami.
O tym, że Polacy umieją korzystać z nowoczesnej elektroniki, świadczy ilość aplikacji ściąganych w telewizorach typu smart. Jak podlicza polski oddział firmy Samsung, oprogramowanie jest wykorzystywane w 74 proc. sprzedanych telewizorów. To oznacza, że klienci są świadomi możliwości kupowanego sprzętu i aktywnie z nich korzystają.
– To jest jedna z najwyższych średnich w Europie – zauważa Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska.
Duża zmiana zachodzi też na rynku tabletów. Przestały być już ekskluzywnym dodatkiem, a stają się coraz częściej podstawowym urządzeniem.
– Myślę, że 8-calowe urządzenia są w tej chwili najciekawszą ofertą na rynku, jeśli chodzi o rozmiar, bo są wystarczająco duże, żeby na nich wygodnie pracować, a wystarczająco małe, żeby się zmieściły do torebki czy do teczki – mówi Filipkowski Agencji Informacyjnej Newseria.
Według wiceprezesa Samsung Electronics Polska przyszłością są jednak urządzania nazywane "wearables" – czyli elektronika "do noszenia na sobie", często zintegrowana z odzieżą.
– Kurtki z wbudowanymi głośnikami czy biometrycznymi sensorami. Większość firm już ma buty, wyposażone w sensory, które komunikują się ze smartfonem; opaski, które także "rozmawiają" ze smartfonem i liczą nasze kroki. Tego będzie coraz więcej. Oczywiście, jeśli będziemy chcieli takiego sprzętu używać, ale to ułatwia nie tylko uprawianie sportów, ale też codzienne życie – mówi Filipkowski.
Samsung rozwija swoją ofertę w tej kategorii. Ostatnio pokazał swoje najnowsze dzieło – telefon Samsung Note 3 z dotykowym zegarkiem, współpracującym ze smartfonem.
– Zegarkiem możemy kontrolować działanie telefonu, telefonem działanie zegarka, odbierać telefon, używać kamery w zegarku razem z telefonem – wylicza Filipkowski. – I najciekawsza funkcja moim zdaniem – pozwala znaleźć za pomocą zegarka zgubiony telefon – i odwrotnie.
Czytaj także
- 2023-09-26: Na rynek trafi telewizor dedykowany dla dzieci. Będzie odporny na flamastry, zadrapania i uderzenia
- 2023-10-27: Producenci elektroniki poprawiają parametry swoich produktów. Mają być wygodne, energooszczędne i z korzyścią dla zdrowia
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-03-16: Polacy zaczynają dbać o cyfrową higienę. Co dziesiąty unika korzystania z telefonu przed snem, co piąty ogranicza liczbę powiadomień
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2022-06-21: Smartfony, smartwatche, akcesoria [przebitki]
- 2022-01-05: Brak chipów uderzy w coraz więcej branż. Okres przestoju może potrwać dwa–trzy lata
- 2021-08-11: Z pięciu zużytych komputerów można pozyskać nawet gram złota. Opracowane z udziałem Polaków techniki recyklingu elektroniki pozwalają ograniczyć jej wpływ na środowisko
- 2021-08-23: Skala nielegalnej inwigilacji nigdy nie była tak duża. Przed oprogramowaniem szpiegowskim nie da się w 100 procentach zabezpieczyć
- 2021-07-01: Mobile World Congress w Barcelonie: Polski producent chce podbić światowy rynek wzmocnionym smartfonem z 5G i eSim
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/robot-homa-appliances-pwuyhvjglhg-unsplash,w_274,_small.jpg)
Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.
Prawo
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami
![](https://www.newseria.pl/files/11111/msp-ustawa-rzecznik-foto,w_133,_small.jpg)
W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.