Mówi: | Marcin Poniatowski |
Funkcja: | członek zarządu ds. marketingu |
Firma: | Lewiatan Holding SA |
Lewiatan ma już 2,8 tys. sklepów i zapowiada otwarcia kolejnych
Lewiatan zapowiada zwiększanie liczby sklepów w całej Polsce. Będą to wyłącznie placówki franczyzowe. Dzięki dopasowaniu oferty produktów do lokalnych rynków, Lewiatan notuje sukcesywne wzrosty, a kontynuację tego trendu ma zapewnić m.in. zwiększenie liczby produktów marek własnych.
– Sieć Lewiatan na koniec 2013 roku miała 2,8 tys. sklepów i tę liczbę zamierzamy zwiększać w kolejnych latach. Nasza strategia działania na najbliższe lata określa kluczowe cele do osiągnięcia. Chcemy w tym okresie między innymi podwoić liczbę sklepów działających w formacie marketowym, jednocześnie zapewniając szeroką pomoc mniejszym placówkom w dostosowaniu się do większego formatu – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marcin Poniatowski, członek zarządu ds. marketingu Lewiatan Holding SA.
Marcin Poniatowski podkreśla, że Lewiatan będzie zarówno pozyskiwał już istniejące sklepy do swojej sieci, jak i wspierał rozwój organiczny obecnych franczyzobiorców. Spółka nie planuje jednak tworzenia własnych placówek – cała sieć jest oparta o franczyzę.
Dzięki franczyzowej formule współpracy sklepy Lewiatan potrafią lepiej dostosować asortyment do lokalnego rynku i zmieniających się potrzeb klientów. Między innymi dzięki temu Lewiatan co roku notuje wzrosty sprzedaży. Jak podkreśla Poniatowski, są one znaczne i odczuwalne.
– Oczywiście rozwijamy te grupy asortymentowe, które są najbardziej poszukiwane przez konsumentów. Duży nacisk kładziemy obecnie na produkty świeże – owoce, warzywa, mięso, wędliny – tak, żeby zapewnić klientom możliwie najatrakcyjniejszą ofertę. W ślad za tym idą szkolenia dla pracowników i kadry kierowniczej oraz modernizacje sklepów. Zamierzamy także sukcesywnie poszerzać ofertę produktów marki własnej Lewiatan, aby na przestrzeni 3-4 lat podwoić wolumen ich sprzedaży – zapowiada Marcin Poniatowski.
Marcin Poniatowski zapowiada równomierny rozwój w całej Polski. Podkreśla, że choć 2,8 tys. sklepów to duża liczba, wciąż jest miejsce na rynku na wiele nowych placówek. Dodaje, że w zależności od lokalizacji sklepu różni są nie tylko klienci, lecz także konkurencja. Dlatego niezbędne są działania, które pozwolą skutecznie konkurować.
– Zawsze dopasowujemy nasze działania, począwszy od polityki cenowej i asortymentowej, poprzez aktywność promocyjną, aż do warunków lokalnego rynku, i tak dobieramy pakiet działań, aby wzmacniać konkurencyjność naszych franczyzobiorców – mówi Poniatowski.
Zgodnie z danymi ze strony internetowej spółki, na koniec 2013 r. Lewiatan zatrudniał ok. 22 tys. osób w całym kraju, a roczne obroty sieci przekroczyły 8,1 mld zł.
Czytaj także
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-16: Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-14: Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
- 2025-04-28: Migranci mogą być ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Pracodawcy chcą uwzględnienia ich potrzeb w strategii migracyjnej
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-18: Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.