Newsy

Ryanairem z Modlina na 11 nowych trasach

2012-04-19  |  06:40
Mówi:Michael Cawley
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Ryanair
  • MP4

    Przewoźnik rzuca wyzwanie WizzAirowi. Na początku listopada zamierza uruchomić kolejne połączenia z podwarszawskiego Modlina. Chce również zwiększyć częstotliwość na większości istniejących tras. Samoloty będą startować z podwarszawskiego lotniska w Modlinie.

     - Ogłaszamy 11 nowych połączeń z lotniska Warszawa Modlin do miast obsługiwanych przez Ryanaira w całej Europie. Dodatkowo chcemy zwiększyć częstotliwość lotów na 8 kierunkach, których uruchomienie ogłosiliśmy kilka miesięcy temu – mówi Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira.

    Nowe trasy zostaną uruchomione na początku listopada. Sezon zimowy przewoźnik otworzy więc z 19 połączeniami do miast w całej Europie. W lutym największa tania linia lotnicza poinformowała, że będzie latać z Modlina do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Londynu i Milanu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu. 

     - Nowe kierunki to m.in. Barcelona, Bolonia we Włoszech, East Midlands, Prestwick, Liverpool, Manchester w Wielkiej Brytanii, Eindhoven w Holandii i Dusseldorf w Niemczech – wymienia wiceprezes przewoźnika.

    Spółka zapowiada, że z LOT-em i WizzAirem chce konkurować przede wszystkim ceną. Najtańsze kierunki, czyli Manchester, Liverpool i Bolonia będą kosztować od 49 zł, a bilet do Paryża od 59 zł. Cena pozostałych będzie kształtować sie w okolicach od 100 zł w jedną stronę.

    Ryanair planuje obsługiwać w Modlinie  1,5 mln pasażerów rocznie. Z komunikatu spółki wynika, że otworzenie dodatkowych kierunków pozwoli na utrzymanie nawet 1,5 tys. miejsc pracy na podwarszawskim lotnisku.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.