Mówi: | Paweł Olechnowicz |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Grupa Lotos |
Lotos: złego zarządzania na złożu Yme nie będziemy akceptować
– Chcielibyśmy z operatorem złoża rozwiązać problem opóźnienia na drodze współpracy biznesowej – podkreśla Paweł Olechnowicz, prezes Lotosu. Jednak na wszelki wypadek spółka przygotowuje również pewne działania prawne. – Tego chcielibyśmy uniknąć – dodaje prezes.
Spółka Talisman, operator norweskiego złoża Yme, w którym Lotos posiada 20 proc. udziałów, wykluczyła rozpoczęcie wydobycia w tym roku.
– To musimy zaakceptować – mówi Paweł Olechnowicz, prezes Lotosu. – Nie akceptujemy jednak jakości zarządzania tym projektem: braku odpowiedniego harmonogramu postępowania i rozwoju tego projektu.
Jak podkreślają przedstawiciele polskiego koncernu, w pierwszej kolejności podejmowane będą próby rozwiązania problemu opóźnienia i dodatkowych kosztów na drodze współpracy biznesowej.
– Zobaczymy, co nam się uda w tym zakresie zrobić. Przygotowawcze działania prawne również są realizowane. Będziemy informować, kiedy trzeba będzie je podjąć i jakie będą nasze oczekiwania –zapowiada prezes Lotosu.
Dodaje jednak, że to ostateczność, której ze względu na przeciągający się czas postępowania, spółka wolałby uniknąć.
Uruchomienie wydobycia na złożu Yme opóźnia się już trzeci rok. Operator, kanadyjska spółka Talisman, podkreśla, że opóźnienie wynika z przedłużającej się budowy platformy wydobywczej. Wydobycie ma ruszyć najwcześniej w 2013 roku.
Czytaj także
- 2024-10-14: UE i USA dążą do zażegnania konfliktu między Izraelem a Iranem. Próby te na razie nie przynoszą efektu
- 2024-05-13: Po majówkowych promocjach ceny paliw na stacjach nie rosną drastycznie. Cenniki hurtowe idą w dół
- 2024-04-29: Trwają prace nad kolejnym pakietem sankcji UE wobec Rosji. Od determinacji Zachodu zależy uszczelnienie dotychczasowych restrykcji
- 2024-02-13: Sprzedaż surowców energetycznych wciąż finansuje rosyjską machinę wojenną. Eksport trafia głównie do Chin, Indii i Turcji
- 2024-01-26: Napięcia na Bliskim Wschodzie na razie bez większego wpływu na ceny ropy. Może o nich zdecydować sytuacja w Chinach
- 2023-10-18: Konflikt na Bliskim Wschodzie ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa Europy. W wielu aspektach może być na rękę Rosji
- 2023-06-26: Ceny ropy naftowej niższe niż przed rokiem o jedną trzecią. Powodem jest słaby popyt, zwłaszcza ze strony Chin
- 2023-04-12: Kolejne inwestycje usprawnią import paliw drogą morską. Potrzeba likwidacji wąskich gardeł
- 2023-02-28: W rok po inwazji Rosji na Ukrainę ceny surowców wróciły do poziomów sprzed wojny. Teraz duże znaczenie będzie mieć odbicie w Chinach
- 2023-02-15: Europa dobrze radzi sobie w tym sezonie grzewczym z ograniczonymi dostawami gazu z Rosji. Kolejne mogą się okazać trudniejsze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.