Newsy

Marcowy nabór wniosków na dofinansowanie unijne dla eksporterów przesunięty

2012-03-21  |  06:50
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości nie może rozpocząć planowanego na marzec naboru wniosków o dofinansowanie dla eksporterów. Wciąż czeka na nowelizację rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego.

    Nowy termin I naboru w tym roku zostanie ogłoszony w terminie do 30 dni od wejścia w życie zmian w przepisach dotyczących udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Kolejne konkursy przewidziane są na czerwiec i październik. W 3 rundach PARP ma do rozdysponowania 324 mln zł.

    "Paszport do eksportu" wspiera działania związane z wchodzeniem i rozpoznawaniem nowych rynków przez przedsiębiorców.

     - W tym roku planujemy dość istotną zmianę, która wynika z postulatów przedsiębiorców. Połączymy 2 etapy składania wniosków  w jeden etap, zarówno na plan rozwoju eksportu, jak i działania związane z wdrażaniem planu rozwoju eksportu. Będzie to na pewno znaczące ułatwienie dla przedsiębiorców. Mam nadzieję, że zachęci ich do korzystania z tego programu - mówi prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Do tej pory przedsiębiorcy musieli złożyć dwa wnioski, a dofinansowanie było przydzielane również w dwóch etapach. Najpierw przedsiebiorca musial przygotować plan rozwoju eksportu na co dostawał maksymalnie 10 tys. zł, a następnie mógł starać się o dofinansowanie w wysokosci nawet 200 tys. zł na wdrożanie planu.

    Z programu "Paszport do eksportu" mogą przede wszystkim skorzystać firmy, które chcą przygotować plan ekspansji na zagranicznych rynkach, czyli rozpoznać swoje możliwości na nowych rynkach, określić, które rynki są dla niego najlepsze oraz zplanować działania. PARP zapewnia również finansowanie na wdrożenie przygotowanych planów.

     - Przedsiębiorca będzie mógł uzyskać dofinansowanie na sfinansowanie planu rozwoju eksportu i działania związane z jego wdrożeniem. Będzie on mógł pokryć koszty związane z marketingiem, promocją, udziałem w targach, misją na nowych rynkach zagranicznych - wymienia Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Problemy społeczne

    Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

    W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

    Transport

    Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

    Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

    Prawo

    70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

    Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.