Mówi: | Paweł Szymański |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Marvipol SA |
Marvipol z rekordowymi wynikami sprzedaży samochodów i mieszkań
Nawet 1250 samochodów marki Jaguar, Land Rover i Range Rover wyjedzie w tym roku na polskie ulice z salonów należącej do Marvipolu spółki zależnej JLR Polska. Motoryzacyjny biznes grupy kapitałowej ma w połowie 2015 r. trafić na giełdę pod nazwą M Automotive Holding. Rekordy sprzedaży bije też oddział deweloperski spółki.
– Chcemy sprzedać co najmniej 650 mieszkań i uzyskać co najmniej 20-proc. wzrost sprzedaży w motoryzacji, czyli mówimy o 1200-1250 samochodach w roku 2014 – zapowiada Szymański w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szymański, wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Dodaje, że plany na kolejne lata zakładają dalsze wzrosty. W ciągu dwóch lat Marvipol chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 800 mieszkań i ponad 2 tys. samochodów.
– Zaczynamy bardzo intensywne prace związane z przygotowaniem od strony formalnej i merytorycznej do procesu wprowadzenia nowego podmiotu na giełdę. Zakładamy, że IPO powinno dojść do skutku na koniec drugiego lub początku trzeciego kwartału przyszłego roku – zapowiada wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Wydzielenie i wprowadzenie na giełdę oddziału motoryzacyjnego Marvipolu to element nowej strategii grupy. Spółka do tej pory zajmowała się działalnością deweloperską na terenie Warszawy, sprzedażą samochodów JLR oraz prowadzeniem myjni samochodowych. Z ostatniego segmentu spółka chce się wycofać w ciągu najbliższych dwóch lat.
Szymański zapowiada, że rozdzielenie spółek deweloperskiej i motoryzacyjnej uprości strukturę organizacyjną Marvipolu. Większa przejrzystość oraz rosnące wyniki sprzedaży mają zainteresować inwestorów. Marvipol w tym roku notuje rekordy w obydwu sektorach. W pierwszym półroczu spółka sprzedała 400 mieszkań – niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2013 r. Wzrosty w sektorze motoryzacyjnym są mniejsze, ale również zauważalne, co daje podstawę do optymistycznych planów na cały rok.
Według planu wydzielenia spółki motoryzacyjnej wszyscy obecni akcjonariusze Marvipolu otrzymają taką samą liczbę udziałów w M Automotive Holding. Wprowadzenie spółki na giełdę ma posłużyć m.in. do pozyskania środków na dalszy rozwój spółki. Planowane do 2018 r. inwestycje mogą wynieść 60 mln zł.
Czytaj także
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-04-22: Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji
- 2025-03-10: Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności
- 2025-02-06: Rząd pracuje nad nowymi warunkami testowania pojazdów autonomicznych. Do dopuszczenia ich do ruchu jeszcze daleka droga
- 2025-03-10: Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących
- 2025-02-12: Blokady alkoholowe w samochodach mogą pomóc w walce z problemem pijanych kierowców. Co roku w Polsce doprowadzają do śmierci 150–200 osób
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.