Newsy

BMW liczy na wzrost sprzedaży eko-samochodów

2012-07-25  |  06:05
Mówi:Ireneusz Nogalski
Funkcja:Prezes
Firma:BMW Financial Services Polska
  • MP4

    Według BMW rynek samochodów elektrycznych należy do perspektywicznych i to tu należy spodziewać się zwiększonego zainteresowania ze strony klientów. Potwierdzają to analizy globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, z których wynika, że sprzedaż eko-aut w Polsce powinna osiągnąć w 2017 roku ok. 4,4 proc. udziału w rynku osobowych i lekkich samochodów dostawczych.

    Frost & Sullivan prognozuje, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, powinna przekroczyć 60 tys. sztuk w ciągu najbliższych pięciu lat. To spory skok, jeśli weźmie się pod uwagę, że w 2011 w tym regionie sprzedano zaledwie 245 takich aut.

    Firma doradcza prognozuje, że tylko w tym roku odbędzie się około 15 światowych premier nowych pojazdów elektrycznych, a rosnące ceny paliw przyspieszą rozwój rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz zasilanych na baterie.

    Aby tak się stało należałoby stworzyć sprzyjające regulacje prawne i odpowiednią infrastrukturę.

    – Jest ona jeszcze nieporównywalna do Europy Zachodniej, nie jest tak rozwinięta. Jednak przyszłość zaczynamy budować już jutro i w najbliższych latach to zaplecze się pojawi – przekonuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ireneusz Nogalski, prezes BMW Financial Services Polska.

    Jako przykład pozytywnych rozwiązań wskazuje na Japonię i Francję, gdzie przepisy podatkowe i rejestracyjne preferują samochód nieemitujący spalin. To sprawia, że samochody elektryczne są tam dużo tańsze niż w Polsce.

    – Oczekujemy, że rynek rozwijający się, tzw. emerging market, pozwoli nam w dalszym ciągu zwiększać sprzedaż – wyjaśnia Ireneusz Nogalski. – Nasze prognozy przewidują, że również rynek aut popularnych w Polsce będzie cały czas się rozwijał. Prognozowana średnia długoterminowa stopa wzrostu to ok. 5 proc.

    Jak na razie prognozy dla całej branży motoryzacyjnej nie są pozytywne, zwłaszcza dla rynków rozwiniętych, w tym Europy Zachodniej.

     – Natomiast Polska cały czas dobrze się broni. I ten rozwój sprzedaży chcieliśmy wesprzeć naszymi usługami finansowymi – mówi Ireneusz Nogalski, który niedawno objął stanowisko prezesa BMW Financial Services Polska, zajmującego się leasingiem samochodów tej marki.

    Co ciekawe, według niemieckiego koncernu, coraz więcej Polaków jest zainteresowanych segmentem premium.

     – Tutaj prognozy są dużo bardziej optymistyczne. Zakładamy, że rynek ten wzrośnie szybciej niż aut popularnych – uważa przedstawiciel firmy.  – Nawet historyczne wyniki segmentu premium pokazują, że Polacy kupują samochody lepszej jakości, przygotowane na ich indywidualne potrzeby.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Handel

    Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

    Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

    Prawo

    Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

    Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.