Mówi: | Alex Jensen |
Funkcja: | VP Retail Europe and Global Marketing, Retail and Marketing |
Firma: | BP |
BP stawia na ofertę usług cyfrowych oraz ładowanie aut elektrycznych. Będzie także rozwijać stacje własne oraz partnerskie
Współpraca z partnerami – właścicielami stacji to kluczowy punkt strategii rozwoju BP. Marka, która zarządza siecią ponad 550 stacji paliw w całej Polsce, rozpoczęła od oferty paliwowej i lojalnościowej, a obecnie przedstawia swoim partnerom ofertę kawiarni oraz sklepów typu convenience. Zamierza ją rozszerzyć m.in. o usługi cyfrowe i ładowanie aut elektrycznych. Zmiany dotyczące mobilności, a więc pojazdy ekologiczne, autonomiczne i carsharing, będą w najbliższych latach kluczowe dla rozwoju BP.
– Sektor DODO [sieci partnerskie, Dealer Owned Dealer Operated – red.] jest niezwykle istotny dla naszej strategii rozwoju w Polsce. Działamy tu od przeszło 25 lat. Zarówno sieć stacji własnych, jak i sieć stacji partnerskich rozwijają się w tym samym tempie. Nasze ambicje wzrostu w Polsce są ogromne. Chcemy zwiększyć naszą obecność na rynku poprzez rozwój w obu segmentach stacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Alex Jensen, VP Retail Europe and Global Marketing, BP.
Jak podkreśla, koncern rozwija globalna działalność nie tylko w oparciu o stacje będące jego własnością, współpraca z partnerami jest segmentem uzupełniającym o strategicznym znaczeniu. BP zarządza ponad 550 stacjami w całej Polsce, z czego prawie połowę stanowią stacje partnerskie.
– W segmencie COCO, czyli stacji własnych BP [Company Owned Company Operated – red.], mamy możliwość wypróbowywania nowych rozwiązań. Jesteśmy właścicielem i możemy podejmować tam wszystkie decyzje. Następnie możemy zobaczyć, co się sprawdza i przekazać tę wiedzę partnerom. Właśnie to próbujemy robić – podkreśla Alex Jensen.
Sieć BP od pewnego czasu sukcesywnie poszerza swoją ofertę pozapaliwową i wprowadza na swoich stacjach dodatkowe usługi. Jako pierwsza weszła dekadę temu na rynek z gastronomiczno-kawiarnianym brandem Wild Bean Café, który oferuje restauracyjne menu i świeżo mieloną kawę. Marka liczy już ponad czterysta kawiarni w całej Polsce – więcej niż restauracja McDonald’s. BP rozwija też własny format sklepów typu convenience z kompleksową ofertą dla klientów, którzy chcą szybko zrobić codzienne zakupy przy okazji tankowania samochodu. Ich asortyment stale rośnie, obejmując kilka tysięcy produktów, w tym np. zdrową żywność, bezglutenowe przekąski, napoje czy szybkie dania na wynos.
– Rozpoczęliśmy od oferty paliwowej i lojalnościowej, a obecnie z rosnącym zaangażowaniem przedstawiamy naszym partnerom ofertę Wild Bean Café oraz coraz szerszą ofertę sklepową – mówi Alex Jensen. – To jeszcze nie wszystko. 2019 będzie kluczowym rokiem, w którym będziemy wprowadzać więcej tego typu ofert na rynek. W przyszłości chcielibyśmy przedstawić partnerom oferty usług cyfrowych i ładowania pojazdów elektrycznych.
Rok temu BP rozpoczęło współpracę z amerykańską firmą FreeWire Technologies, która produkuje mobilne systemy do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, to odpowiedź na pojawiające się wymagania z zakresu mobilności. Wraz z rosnącym popytem na auta elektryczne usługa ich ładowania będzie stanowiła coraz ważniejszą część działalności stacji paliw. Szacunki koncernu mówią o wzroście liczby pojazdów elektrycznych na świecie do 100 mln w perspektywie 2035 roku (6 proc. floty).
Ostatnio BP Ventures, oddział BP zajmujący się inwestycjami, ulokował kapitał w chińskiej spółce PowerShare, liderze w dziedzinie zintegrowanych rozwiązań sprzętowych i oprogramowania do ładowania pojazdów elektrycznych. PowerShare stworzył platformę online łączącą kierowców pojazdów elektrycznych, operatorów stacji ładowania oraz dostawców energii, upraszczając proces ładowania pojazdów od momentu wyszukania stacji po zapłatę za pobraną energię. Działający w chmurze system PowerShare umożliwia również dostawcom energii optymalizację działalności poprzez stałe monitorowanie i utrzymywanie równowagi pomiędzy zapotrzebowaniem na energię ze strony pojazdów a możliwościami sieci.
– W Polsce operatorzy ładowarek natrafiają na problemy z infrastrukturą energetyczną i przepustowością instalacji. Dlatego przygotowanie naszego rynku do intensywnego rozwoju elektromobilności będzie wymagało jeszcze trochę czasu – podkreślają przedstawiciele BP. – W najbliższym czasie planujemy uruchomienie kilku pilotażowych lokalizacji.
BP koncentruje się także na innych trendach związanych ze zmianami w mobilności, a więc np. na carsharingu. W 2018 roku koncern zainwestował w wynajem aut na minuty w Poznaniu oraz w projekt wypożyczalni aut Sixt DriveSmart by BP.
Jak podkreśla Alex Jensen, poza ofertą konsumencką BP ma bardzo silną pozycję również w kwestii tego, jak rozbudowuje i utrzymuje w ujęciu długoterminowym swoją ofertę B2B.
– Odnosi się to zarówno do naszego segmentu flotowego, jak i współpracy z partnerami. Na podstawie badań realizowanych wspólnie z nimi i operatorami floty możemy stwierdzić, że BP ma silną pozycję na wszystkich rynkach w zakresie zaufania, jakimi darzą nas partnerzy B2B. Oczywiście po części odnosi się to do naszej oferty B2B – tego, czy zapewniamy odpowiedni poziom rzetelności i dostaw, czy nasza oferta jest atrakcyjna na rynku – mówi Alex Jensen.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad ostatecznym kształtem ustawy o związkach partnerskich. Kluczowe są kwestie tzw. małej pieczy
– Trwają rozmowy nad wypracowaniem konsensusu, który pozwoli na poparcie ustawy o związkach partnerskich przez większość sejmową – mówi ministra ds. równości Katarzyna Kotula. Jak podkreśla, rządowy projekt jest minimum, ale dlatego trzeba go wykorzystać do maksimum, by zabezpieczyć partnerów i dzieci wychowujące się w takich rodzinach. Szczególnie ważna jest kwestia tzw. małej pieczy. W toku konsultacji publicznych i międzyresortowych wpłynęło kilkaset stron uwag i kilka tysięcy maili.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.