Mówi: | Mariusz Sekuna |
Funkcja: | menedżer ds. produktu i pricingu na Europę Środkowo-Wschodnią |
Firma: | Mercedes-Benz Polska |
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
– Najnowszy Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series to pierwszy SL w odmianie Maybach. Czekaliśmy na ten samochód bardzo długo, od 2022 roku produkujemy SL w obecnej generacji, natomiast wyłącznie wersję AMG, który jest bardziej nastawiony na sportowy charakter jazdy i podróżowania. Mamy jednak grono klientów, którzy oczekują od samochodów, również tych z możliwością otwierania dachu, całkowitego luksusu podróżowania. Wypuszczony w tym roku Mercedes-Maybach wypełnia tę lukę – mówi agencji Newseria Mariusz Sekuna, menedżer ds. produktu i pricingu na Europę Środkowo-Wschodnią Mercedes-Benz Polska.
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series to najbardziej sportowy model w historii marki. Jego wizytówką jest również wyjątkowe połączenie kolorów i materiałów na zewnątrz oraz wewnątrz – nadwozie i kabinę spaja wspólny motyw stylistyczny w postaci wzoru Maybacha. Klasyczny design połączony jest z nowoczesnymi akcentami. Kontury chromowanej osłony chłodnicy są podświetlone, charakterystyczną pokrywę silnika zdobią pionowo ustawiona gwiazda Mercedesa oraz biegnącą przez środek chromowana listwa. Pokrywa w kolorze czerni obsydianu na życzenie jest dostępna z grafitowo-szarym, niemetalizowanym wzorem Maybacha. Proces jego nanoszenia jest bardzo złożony i częściowo przeprowadzany ręcznie.
Kompleksowe zabiegi gwarantują ciche i komfortowe podróżowanie, typowe dla Maybacha. Ich lista obejmuje zoptymalizowany pod kątem emisji hałasu układ wydechowy, rozbudowaną izolację, a także ukierunkowane na komfort zawieszenie oraz miękkie mocowania silnika.
– Zainteresowanie kabrioletami rośnie z tego względu, że technologia się zmienia. Kiedyś kabriolety, zwłaszcza te z miękkim dachem, kojarzyły nam się z samochodem, które były przykryte cieniutką ceratką, w których było bardzo zimno i głośno. Teraz technologia się bardzo zmieniła, są to dachy panelowe, obite materiałem, zazwyczaj kilkuwarstowym, jak w przypadku SL Maybacha, tak że nie dość, że mamy bardzo wysoki poziom podróżowania, to jeszcze mamy ciszę. Jednocześnie auto z zewnątrz wygląda tak, jakby miało w pełni miękki dach, brezentowy, co jest klasycznym rozwiązaniem dla aut typu cabrio, najbardziej eleganckim – tłumaczy Mariusz Sekuna.
Połączenie czterolitrowego silnika biturbo o mocy 430 kW (585 KM) i automatycznej przekładni 9G-TRONIC z odpowiednio dostosowaną charakterystyką pedału przyspieszenia zapewnia dynamiczną jazdę. W pełni zmienny napęd na wszystkie koła zwiększa bezpieczeństwo jazdy, podobnie jak standardowa skrętna tylna oś, która łączy zwrotność oraz stabilność.
– W SL 63 mamy kilka trybów jazdy i większość z nich jest nastawiona na sportową jazdę. W SL Maybachu mamy tylko jeden tryb Sport, a także tryb Comfort i Maybach. Ten ostatni ma nieco „uśpić” wszystkie reakcje na gaz w aucie, żeby podróżowanie było jak najbardziej łagodne. W trybie Maybach auto rusza zawsze z drugiego biegu, żeby tę dużą moc silnika jak najłagodniej przełożyć na nawierzchnię i żeby pasażerowie odczuwali jak największy komfort nawet podczas przyspieszania tak mocnym samochodem – wskazuje przedstawiciel Mercedes-Benz Polska.
W 2024 roku Mercedes-Benz osiągnął dwucyfrowe wzrosty sprzedaży praktycznie we wszystkich segmentach, koncentrując się przy tym na topowych modelach Top-End, które obejmują sportowe auta Mercedes-AMG, superluksusowe modele Mercedes-Maybach, Klasę S i EQS, GLS oraz Klasę G. Liczba ich rejestracji wyniosła 4124 egzemplarze, co daje blisko 16-proc. udział w sprzedaży marki. W ubiegłym roku Polska była drugim rynkiem zbytu w Europie po Niemczech zarówno dla marki Mercedes-Maybach, jak i dla lidera gamy – Klasy S (690 szt.).
– W Polsce jest bardzo duże zainteresowanie samochodami luksusowymi, zwłaszcza spod znaku Maybach. Polska jest jednym z najprężniejszych rynków pod kątem sprzedaży Maybacha klasy S, Maybacha GLS. Dołączył też pełnoelektryczny Maybach EQS oraz Maybach SL, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, na co wskazuje kontakt klientów z dealerami i liczba zamówień składanych w systemie – przekonuje Mariusz Sekuna.
Podczas polskiej premiery auta w Arkadach Kubickiego można było obejrzeć kolekcję dzieł Davida LaChapelle’a, surrealistycznego fotografa i artysty, który słynie z ekstrawaganckich zdjęć największych gwiazd świata. LaChapelle stworzył w ramach współpracy z Maybachem trzy oryginalne dzieła, inspirowane najbardziej wpływowymi ruchami artystycznymi z początku ubiegłego stulecia: kubizmem, futuryzmem i surrealizmem. Kolekcję po raz pierwszy zaprezentowano podczas ubiegłorocznego Tygodnia Designu w Mediolanie. Później trafiły do kolekcji sztuki Mercedes-Benz Art Collection i są pokazywane przy różnych okazjach na całym świecie.
– Maybach łączy się ze sztuką – przekonuje ekspert. – Podczas eventu mamy sztukę przedstawioną w postaci obrazów, elementów odzieżowych i dodatków. Butik Maybacha oferuje okulary, odzież, w wielu przypadkach są to elementy odzieżowe dostępne tylko w jednym egzemplarzu w skali globalnej. Tak że nasze dzieła sztuki, od samochodów, przez obrazy, po odzież, przedstawiają się w wielu elementach.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.