Newsy

Widać ożywienie na rynku motoryzacyjnym. W ciągu następnych miesięcy sprzedaż powinna rosnąć

2014-04-10  |  06:20
Mówi:Wojciech Mieczkowski
Funkcja:dyrektor generalny
Firma:General Motors Poland
  • MP4
  • W ślad za firmami coraz chętniej inwestującymi w nową flotę pojazdów do salonów motoryzacyjnych ruszyli także klienci indywidualni. Zdaniem przedstawicieli General Motors Poland ten rok powinien zakończyć się dla polskiego rynku sprzedażą na poziomie 400 tys. egzemplarzy.

    – Ożywienie jest zauważalne – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Pierwszą oznaką poprawy sytuacji była wzmożona sprzedaż aut firmowych, podyktowana możliwością odliczenia pełnego VAT-u od zakupu. Na szczęście na tym się nie skończyło. Klienci indywidualni również coraz chętniej decydują się na zakup nowego auta i coraz częściej gościmy ich w naszych salonach sprzedaży.

    Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w I kwartale roku zarejestrowano o 26,5 proc. więcej nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t niż rok wcześniej. W grupie samochodów osobowych wzrost wyniósł niemal 29 proc., co dało liczbę przeszło 97,6 tys. sztuk. W samym tylko marcu niemal co trzecie auto w tej grupie było samochodem z kratką.

    Zdaniem Wojciecha Mieczkowskiego, polski rynek motoryzacyjny wciąż ma niewykorzystany potencjał. W ubiegłym roku Polacy kupili ponad 300 tysięcy nowych samochodów, w tym roku realne jest osiągnięcie wyniku 400 tysięcy sprzedanych aut.

    – Biorąc pod uwagę liczbę ludności i samochodów w naszym kraju oraz ich średni wiek, sprzedawcy powinni bez większego trudu znajdować rocznie około 600 tysięcy nabywców na swoje produkty – uważa Mieczkowski. – Taki poziom sprzedaży branża osiągała w 1999 roku, dziś – z wielu względów – jest to jeszcze nierealne. Myślę jednak, że w kolejnym roku, licząc pojazdy ze wszystkich segmentów, a więc także trucki i pojazdy dostawcze, przekroczenie 400 tysięcy egzemplarzy jest niemal pewne.

    Zdaniem Mieczkowskiego, choć prognozowanie na dalsze lata jest na razie obarczone zbyt dużą dozą niepewności, ożywienie na rynku przez większość branży jest już traktowane jako stały trend. Dyrektor General Motors Poland uważa, że w następnych miesiącach będzie można obserwować umacnianie się rynku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.