Newsy

Multipleks 1 prawie w całej Polsce jeszcze przed Euro

2012-03-16  |  06:10
Mówi:Przemysław Kurczewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Emitel
  • MP4

    Do końca maja multipleks pierwszy telewizji cyfrowej ma być dostępny dla ponad 90 proc. Polaków. Operator, firma Emitel zapewnia, że do tego czasu uzupełni braki infrastrukturalne.

    W pierwszym multipleksie, obok trzech programów TVP: TVP1, TVP2 i TVP Info, znajdują się również Eska TV, TTV, Polo TV i ATM Rozrywka TV. Decyzję o przydziale kanałów Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał w grudniu 2011 roku. Emitel rozpoczął emisję w ramach tego multipleksu m.in. w Warszawie, Zielonej Górze i Rzeszowie, a już w czerwcu zasięgiem obejmie co najmniej 92 proc. kraju.

     - Multipleks pierwszy powinien mieć ok. 90 proc. pokrycia Polski przed Euro 2012. To jest data, do której mamy dla TVP zbudować pokrycie cyfrowe sygnału Telewizji Polskiej - informuje Przemysław Kurczewski, prezes Emitela, operatora multipleksów.

    I dodaje, że do tego czasu infrastruktura będzie gotowa.

     - Emitel posiada wystarczającą infrastrukturę, żeby pokryć większość kraju sygnałem telewizji cyfrowej. Musimy w pewnych miejscach uzupełnić brakujące pokrycie, które zostało zbudowane dawno temu i teraz jest z tym delikatny kłopot - mówi Przemysław Kurczewski.

    Emitel jest operatorem trzech multipleksów, czyli tzw. pakietów programowych naziemnej telewizji cyfrowej. Multipleks drugi z programami Polsatu, TVN, TV4 i TV Puls jest już dostępny prawie w całej Polsce. Na multipleksie trzecim są programy Telewizji Polskiej: TVP1,TVP2, TVP Info, TVP Kultura i TVP Historia. Chociaż został uruchomiony ponad rok temu, nie będzie mógł objąć zasięgiem całego kraju przed wyłączeniem sygnału analogowego. Zgodnie z planem stanie się to po 1 lipca 2013 roku. Emitel zapowiada, że pierwsze nadajniki naziemne będą wyłączane już w listopadzie tego roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

    Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

    Prawo

    Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

    W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

    Prawo

    W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

    Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.