Newsy

Największy operator sieci kablowej w Polsce promuje umiejętności kodowania wśród najmłodszych

2016-07-01  |  06:35
Mówi:Marlena Skolimowska, UPC Polska

Anna Karczewska, fundacja CoderDojo Polska

  • MP4
  • Wystartował program dla dzieci, który uczy nowych technologii. UPC Future Makers to inicjatywa, której głównym celem jest stworzenie najmłodszym możliwości zdobywania wiedzy i umiejętności w zakresie programowania. Ma za zadanie zaszczepić w dzieciach fascynację nowymi technologiami przez naukę i zabawę. Na kreatywne wspieranie rozwoju dzieci stawia UPC Polska i fundacja CoderDojo. 

    Główną ideą przyświecającą tej inicjatywie jest stworzenie najmłodszym możliwości zdobywania wiedzy i umiejętności, ważnych w dobie gospodarki cyfrowej i jednocześnie mających pozytywny wpływ na społeczeństwo. Celem jest zakrzewienie w dzieciach fascynacji nowymi technologiami poprzez naukę i zabawę. Zajęcia odbywają się pod okiem profesjonalistów w dziedzinie programowania.

    – Uczymy dzieci bawić się nowymi technologiami. W polu zainteresowań naszych ninja jest programowanie, grafika komputerowa, robienie muzyki na komputerze, sterowanie robotami, budowanie rakiet. Chcemy, żeby umiały potem wykorzystać zdobyte umiejętności w życiu zawodowym, w rozwijaniu swoich pasji – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Anna Karczewska, fundacja CoderDojo Polska.

    Eksperci zaznaczają, że zainteresowanie tego typu warsztatami rośnie. Podążamy za zachodnimi krajami, które propagują i mocno podkreślają wagę wiedzy o informatyce. Sąsiedzi z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych wprowadzili na stałe zajęcia z kodowania do swoich programów edukacyjnych. W Polsce działa 11 klubów koderskich – dojo – opierających swoje zasady funkcjonowania na wersji irlandzkiej. Pierwszy klub powstał trzy lata temu w Zambrowie, jego założycielem jest Kamil Sijko, prezes fundacji CoderDojo .

    – UPC Future Makers jest nowym programem UPC Polska, którego celem jest dzielenie się z dziećmi i młodzieżą pasją do nowych technologii i pasją do programowania. Nadrzędną ideą UPC Future Makers jest stworzenie dzieciom możliwości zdobywania wiedzy, rozwijania się, rozwijania swoich umiejętności z zakresu programowania – mówi Marlena Skolimowska z UPC Polska. – 20 dzieci z 3 miast w Polsce: Warszawy, Zambrowa i Białegostoku pod okiem mentorów tworzy różne dzieła, przygotowuje grafiki 3D, programuje różne gry, bawi się robotami.

    Zajęcia z programowania organizowane przez UPC są skierowane do dzieci w różnym wieku.

    – Mamy grupę naszych ninja z całej Polski, od takich najmłodszych, czyli 7-letnich, do takich najstarszych, czyli około dwudziestki – wylicza Anna Karczewska z CoderDojo.

    Warsztaty prowadzone są przy wsparciu specjalistów będących jednocześnie wolontariuszami. Udział w zajęciach jest bezpłatny, w dowolnym momencie można z nich zrezygnować. Zajęcia odbywają się z dala od szkoły, często w salach udostępnianych przez firmy z branży IT.

    Na zajęciach dzieci wymieniają swoje doświadczenia, korzystają z dostosowanych do ich potrzeb zasobów i narzędzi. Myślą i programują kreatywnie.

    – Mamy różne projekty, np. grafikę komputerową. Najmłodsze dzieciaki robią gry w Scratchu, trochę starsze dzieci robią muzykę czy sterowanie robotami Arduino, np. za pomocą komputerów dzieci można uczyć programowania i też takiego programowania kreatywnego, czyli właśnie wymyślania czegoś, co można by było zrobić – dodaje Anna Karczewska z Fundacji CoderDojo Polska.

    Program UPC Future Makers pozwala dzieciom, które pojawią się na warsztatach, na samodzielne przygotowanie projektów i pokazanie efektów swojej pracy gościom z całego świata.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.