Mówi: | Piotr Kolasiński |
Funkcja: | dyrektor zarządzający rynkiem SOHO/SME |
Firma: | Netia S.A. |
Netia będzie sprzedawać prąd. Na razie klientom biznesowym
Operator telekomunikacyjny w nowej roli. Netia przy współpracy z RWE Polska będzie sprzedawać energię elektryczną swoim klientom. Oferta skierowana jest wyłącznie do klientów biznesowych. – Sprzedaż energii jest podobna do sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Mamy szerokie kompetencje w tym zakresie – podkreśla Piotr Kolasiński z Netii. Spółka liczy, że nowe rozwiązanie stanie się w ciągu dwóch lat znaczącym źródłem przychodów.
Obie firmy widzą w tym niecodziennym aliansie korzyści, i dla konsumentów, i dla siebie.
– Energia elektryczna jest produktem, jaki będziemy wdrażali dla naszych klientów, ponieważ poszukujemy rozwiązań spoza naszej branży, czegoś poza telefonem i internetem, choć dalej zakładamy dynamiczny wzrost udziałów w tym rynku i przychodów – przekonuje Piotr Kolasiński z Netii w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
W Polsce dotychczas nikt podobnych rozwiązań nie wprowadził. Inspiracją dla Netii były Węgry.
– Szukając nowych dróg dojścia do naszych klientów i uatrakcyjnienia oferty, przeglądaliśmy to, co robią inni operatorzy na rynku europejskim. Np. Magyar Telekom wprowadził z sukcesem sprzedaż prądu dla swoich klientów telekomunikacyjnych. W związku z tym my również postanowiliśmy uatrakcyjnić w ten sposób nasze portfolio produktowe – mówi dyrektor w Netii.
Dodaje, że sprzedaż energii niewiele różni się od oferowania usług telekomunikacyjnych, a operator ma niezbędne do tego kompetencje.
– Zakładamy w przyszłym roku sprzedaż na poziomie kilkuset klientów. Jej dokładną wielkość będziemy mogli oszacować na początku roku – zapewnia Piotr Kolasiński.
Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, na takim pakiecie łączonym klienci zyskają w dwojaki sposób. Cena energii elektrycznej będzie niższa średnio o 15 proc. przez cały okres umowy, a dodatkowo otrzymają jeden miesiąc usług Netii gratis.
– Decydując się na ten pakiet, klient otrzyma gwarancję niezmiennej ceny do 2014 roku. Oprócz ceny zyska przewidywalność i zarządzanie kosztami przez internet, 24 godzinny dostęp do telefonicznej infolinii, monitorowanie zużycia energii w e-boku czy e-fakturę – wylicza Iwona Jarzębska, dyrektor komunikacji i marketingu w RWE Polska.
Pojawienie się tego typu produktów to efekt uwolnienia rynku energii elektrycznej, które miało miejsce ponad 5 lat temu.
– Dzisiaj liberalizacja sektora usług energetycznych w Polsce jest już faktem. Nasza oferta została skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu. Kierujemy ją do przedsiębiorców, którzy cenią swój czas, przewidywalność wydatków i oczekują dobrego serwisu – dodaje Iwona Jarzębska.
Dyrektor Netii podkreśla, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu pomysły.
– Przypomnę, że RWE jest trzecim co do wielkości dystrybutorem energii elektrycznej w Europie, natomiast szóstym, jeżeli chodzi o dystrybucję gazu. I to być może jest kolejny kierunek, gdzie będziemy poszukiwali naszego rozwoju – przyznaje Piotr Kolasiński.
Wspólna oferta Netii i RWE Polska skierowana jest do klientów biznesowych, z sektora mikro, małych- i średnich przedsiębiorstw, którzy zużywają do 50 MWh (taryfa C) rocznie. Dotyczy to ponad dwóch milionów polskich przedsiębiorców. Nowy produkt będzie dostępny na terenie całego kraju, poza Warszawą, gdzie RWE jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
Czytaj także
- 2025-03-12: Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-03-11: Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.