Newsy

Budimex: Na pewno w nowej perspektywie unijnej nie będziemy stosować dumpingowych cen

2013-10-15  |  06:35

Budimex zapewnia, że będzie walczyć o największe przetargi infrastrukturalne w nowej perspektywie finansowej UE, o ile ich warunki będą przez firmę do przyjęcia. – Budimex może nie jest dziś największym beneficjentem środków z GDDKiA, ale broni się rentownością i dobrą płynnością finansową – twierdzi Marek Michałowski, przewodniczący rady nadzorczej firmy. Chce jednocześnie rozwijać pozostałe segmenty działalności, czyli m.in. budownictwo mieszkaniowe i usług związane z gospodarką odpadami.

 – To jest dla nas dobry rok. Udało nam się uniknąć wyścigu szczurów, który był jeszcze rok-dwa lata temu. W efekcie Budimex dobrze wypadł na tle rynku, utrzymuje przychody cały czas na bardzo wysokim poziomie – zapewnia Marek Michałowski, przewodniczący rady nadzorczej spółki. – W nową perspektywę Budimex wchodzi silny i gotowy do nowych wyzwań.

Deklaruje, że spółka będzie obecna w największych przetargach na inwestycje infrastrukturalne, pod warunkiem jednak, że będą one ogłaszane na odpowiednich warunkach.

 – Na pewno nie będziemy stosować dumpingowych cen – przekonuje Michałowski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Nie tylko infrastruktura

Równie istotne dla rozwoju Budimeksu jest budownictwo mieszkaniowe. W trzecim kwartale br. należąca do grupy kapitałowej spółka Budimex Nieruchomości przedsprzedała 214 mieszkań. To o 102 sztuki więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Niższa była sprzedaż notarialna, która wyniosła 45 mieszkań, w porównaniu do 130 z analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak w IV kwartale spółka ma zakończyć projekty Gocławska w Warszawie i Avia w Krakowie, co może poprawić wskaźniki sprzedaży notarialnej.

Do grupy należą także m.in. Budimex Danwood zajmująca się projektowaniem, konstrukcją i montażem domów jednorodzinnych, czy Mostostal Kraków SA – odpowiedzialna za montaż konstrukcji stalowych i urządzeń głównie na potrzeby przemysłu. 

 – Budimex opiera swoją działalność na paru nogach, ważne jest zarówno budownictwo jak i infrastruktura. Mam nadzieję, że taki zrównoważony wzrost Budimexu będzie trwał – mówi Michałowski.

Przyznaje, że grupa coraz częściej myśli o pozabudowlanych sektorach. Chce przede wszystkim rozwijać działalność związaną gospodarką odpadami, czyli usługi zbierania, składowania, spalania i utylizowania śmieci.

 – Została powołana spółka, w której Budimex ma prawie 50 proc., która ma się zajmować całą gospodarką śmieciową. To może być ciekawa nowa gałąź, szczególnie że w Polsce bardzo dużo w tym segmencie się dzieje. Drugim akcjonariuszem jest firma hiszpańska [Ferrovial – red.], która ma spore doświadczenie, więc mam nadzieję, że Budimex w niedługim czasie pokaże, że także może być jednym z liderów tego rynku – podkreśla Michałowski.

Dodaje, że szanse na zdobycie rynku przez FB Serwis są, bo w Polsce ten sektor wciąż się kształtuje.

 – Do tej pory zajmowały się tym małe firmy, jednak odkąd ta sprawa zaczęła leżeć w gestii samorządów rynek musi zostać zreorganizowany – mówi Michałowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.