Newsy

W lutym ponownie ruszą prace przy wieżowcu Złota 44. Odbiór pierwszych mieszkań w II kw. 2016 r.

2015-02-09  |  06:40

Niemal 200 mln zł wyda konsorcjum spółki BBI Development i amerykańskiego funduszu Amstar na doprowadzenie inwestycji Złota 44 do stanu deweloperskiego. Prace przy budowie wieżowca w centrum Warszawy zostaną wznowione jeszcze w tym miesiącu. Odbiory zaplanowano na II kwartał 2016 r.

Złota 44 to najwyższy wyłącznie mieszkalny budynek w Unii Europejskiej. Znajduje się tam 38 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, około 270 apartamentów najwyższej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Michał Skotnicki, prezes zarządu BBI Development. ‒ Planujemy, że doprowadzenie do stanu deweloperskiego będzie kosztować około 180-190 mln zł i taki stan uzyskamy w II kw. przyszłego roku.

Budowa charakterystycznego wieżowca przy ul. Złotej 44 w Warszawie rozpoczęła się już w 2008 r. Budynek zaprojektował światowej sławy architekt Daniel Libeskind. Co prawda w 2013 r. udało się zakończyć budowę bryły budynku, jednak ze względu na problemy finansowe firmy Orco Property Group, inwestora, nie udało się wykończyć wnętrz. W sierpniu 2014 r. budynek kupiło konsorcjum BBI Development i Amstaru.

Prace nad wykończeniem wnętrz mają zostać wznowione jeszcze w lutym.

Zamierzamy zakończyć prace w częściach wspólnych na przełomie I i II kw. przyszłego roku i doprowadzić do odbiorów w połowie przyszłego roku. To jest ambitny plan, ale jak najbardziej do zrealizowania – zapowiada Skotnicki.

Po ukończeniu budowy przy Złotej 44 znajdzie się 266 apartamentów na 52 piętrach. W budynku będzie też 25-metrowy basen, spa, siłownia oraz recepcja z concierge dla mieszkańców. Skotnicki dodaje, że mieszkańcy będą mieli też do dyspozycji prywatną salę kinową oraz piwnicę win. Wnętrza budynku zaprojektowała firma Woods Bagot z Londynu.

Powierzchnia części wspólnych budynku wyniesie 1,4 tys. mkw., a BBI Development podkreśla, że dzięki tej przestrzeni budynek nie będzie miał konkurenta w stolicy Polski.

Planujemy jeszcze wygospodarować na parterze jakieś dobre miejsce na restaurację. Dzięki tym wszystkim atrakcją budynek nie będzie miał konkurenta przez 3-4 lata w trakcie komercjalizacji na rynku warszawskim – zapewnia Skotnicki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.