Newsy

Z. Jakubas: Inwestycja na Żeraniu może ruszyć w ciągu roku od uzyskania pozwoleń

2012-04-04  |  06:55
Mówi:Zbigniew Jakubas
Funkcja:Główny Udziałowiec Mennicy Polskiej S.A.
  • MP4

    Kilka tysięcy mieszkań, biur i sklepów powstanie na 28 hektarach kupionych przez Mennicę Polską od Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Chętnych na mieszkania ma przyciągnąć nie tylko lokalizacja nad Wisłą, ale i atrakcyjna cena. Jeśli inwestor uzyska wszelkie pozwolenia, budowa ruszy w ciągu roku. Cała inwestycja potrwa 7 lat.

    W maju ubiegłego roku kontrolowana przez Zbigniewa Jakubasa Mennica Polska kupiła od FSO trzy działki nad Wisłą. W zakup blisko 28 hektarów zainwestowano 120 mln zł.

     - Miejsce, moim zdaniem, jest bardzo dobre. Kupiliśmy od FSO cały pas przybrzeżny nad Wisłą na długości 2-3 km wzdłuż Wisły. Jest to działka, która przylega do wału. Tam zamierzamy zbudować kilka tysięcy mieszkań i biur oraz dodatkowo sieci sprzedaży mniejszych czy większych obiektów handlowych - wymienia Zbigniew Jakubas, główny udziałowiec Mennicy Polskiej.

    W tej chwili grupa stara się o wszelkie pozwolenia na rozpoczęcie budowy. Jest to proces o tyle skomplikowany, że wymaga zmiany studium zagospodarowania. W obecnym tereny te przeznaczone są na działalność przemysłową, a nie budownictwo mieszkalne.

     - Chciałbym, żeby inwestycja ruszyła jak najszybciej. Teraz jest pytanie, jak szybko przepisy prawne w tym kraju, wszelkie ceremonie pozwoleń, warunków zabudowy, masterplanów pozwolą nam rozpocząć budowę. Jeżeli procedura formalno-prawna będzie łaskawa, to chcielibyśmy w ciągu roku wejść na budowę - zapewnia Zbigniew Jakubas.

    Według wstępnych założeń inwestycja potrwa 7 lat. To długo - podkreśla Jakubas - ale tam powstaje w zasadzie małe miasteczko. Budowa osiedla pochłonie kilkaset milionów złotych.

     - Zainwestujemy tam kilkaset milionów złotych, oczywiście cyklicznie, bo niektóre pieniądze po zainwestowaniu będą wracały po 1,5-2 latach, a niektóre w dłuższym czasie. To jest inwestycja na poziomie ok. 350 mln zł zainwestowanych środków, które musimy wygenerować, żeby zaczęły się jakieś zwroty z powrotem - mówi udziałowiec Mennicy Polskiej.

    Osiedle na Żeraniu ma przyciągnąć przede wszystkim młodych ludzi. Inwestor dostosowuje swoje plany do ich potrzeb, więc mają to być mieszkania małe i tanie, ok. 5-6 tys. zł za metr kwadratowy.

     - Chcemy pójść w segment średnio tanich mieszkań, dostępnych na kieszeń młodych ludzi. To będą mieszkania średnie, w segmencie do 50 m2. Lokalizacja tej działki jest tak dobra i skomunikowanie z centrum miasta jest tak dobre, że wygramy z konkurencją, jeżeli chodzi o jakość, widoki z okna, położenie i ceny mieszkań - zapewnia Zbigniew Jakubas.

    Zbigniew Jakubas zapewnia również, że kupujący nie powinni obawiać się bezpośredniego sąsiedztwa rzeki.

     - Teren jest kompletnie bezpieczny. Zresztą technologia budowy będzie taka, że nie będziemy się martwili o żadne problemy powodziowe - podkreśla inwestor.

    To nie będzie pierwszy projekt deweloperski grupy Mennicy Polskiej. Zbudowała już m.in. osiedle mieszkaniowe w Jabłonnej.

    Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu stanęła ponad rok temu. Ostatni Chevrolet Aveo zjechał z taśm w lutym 2011 roku.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.