Newsy

Z. Jakubas: Inwestycja na Żeraniu może ruszyć w ciągu roku od uzyskania pozwoleń

2012-04-04  |  06:55
Mówi:Zbigniew Jakubas
Funkcja:Główny Udziałowiec Mennicy Polskiej S.A.
  • MP4

    Kilka tysięcy mieszkań, biur i sklepów powstanie na 28 hektarach kupionych przez Mennicę Polską od Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Chętnych na mieszkania ma przyciągnąć nie tylko lokalizacja nad Wisłą, ale i atrakcyjna cena. Jeśli inwestor uzyska wszelkie pozwolenia, budowa ruszy w ciągu roku. Cała inwestycja potrwa 7 lat.

    W maju ubiegłego roku kontrolowana przez Zbigniewa Jakubasa Mennica Polska kupiła od FSO trzy działki nad Wisłą. W zakup blisko 28 hektarów zainwestowano 120 mln zł.

     - Miejsce, moim zdaniem, jest bardzo dobre. Kupiliśmy od FSO cały pas przybrzeżny nad Wisłą na długości 2-3 km wzdłuż Wisły. Jest to działka, która przylega do wału. Tam zamierzamy zbudować kilka tysięcy mieszkań i biur oraz dodatkowo sieci sprzedaży mniejszych czy większych obiektów handlowych - wymienia Zbigniew Jakubas, główny udziałowiec Mennicy Polskiej.

    W tej chwili grupa stara się o wszelkie pozwolenia na rozpoczęcie budowy. Jest to proces o tyle skomplikowany, że wymaga zmiany studium zagospodarowania. W obecnym tereny te przeznaczone są na działalność przemysłową, a nie budownictwo mieszkalne.

     - Chciałbym, żeby inwestycja ruszyła jak najszybciej. Teraz jest pytanie, jak szybko przepisy prawne w tym kraju, wszelkie ceremonie pozwoleń, warunków zabudowy, masterplanów pozwolą nam rozpocząć budowę. Jeżeli procedura formalno-prawna będzie łaskawa, to chcielibyśmy w ciągu roku wejść na budowę - zapewnia Zbigniew Jakubas.

    Według wstępnych założeń inwestycja potrwa 7 lat. To długo - podkreśla Jakubas - ale tam powstaje w zasadzie małe miasteczko. Budowa osiedla pochłonie kilkaset milionów złotych.

     - Zainwestujemy tam kilkaset milionów złotych, oczywiście cyklicznie, bo niektóre pieniądze po zainwestowaniu będą wracały po 1,5-2 latach, a niektóre w dłuższym czasie. To jest inwestycja na poziomie ok. 350 mln zł zainwestowanych środków, które musimy wygenerować, żeby zaczęły się jakieś zwroty z powrotem - mówi udziałowiec Mennicy Polskiej.

    Osiedle na Żeraniu ma przyciągnąć przede wszystkim młodych ludzi. Inwestor dostosowuje swoje plany do ich potrzeb, więc mają to być mieszkania małe i tanie, ok. 5-6 tys. zł za metr kwadratowy.

     - Chcemy pójść w segment średnio tanich mieszkań, dostępnych na kieszeń młodych ludzi. To będą mieszkania średnie, w segmencie do 50 m2. Lokalizacja tej działki jest tak dobra i skomunikowanie z centrum miasta jest tak dobre, że wygramy z konkurencją, jeżeli chodzi o jakość, widoki z okna, położenie i ceny mieszkań - zapewnia Zbigniew Jakubas.

    Zbigniew Jakubas zapewnia również, że kupujący nie powinni obawiać się bezpośredniego sąsiedztwa rzeki.

     - Teren jest kompletnie bezpieczny. Zresztą technologia budowy będzie taka, że nie będziemy się martwili o żadne problemy powodziowe - podkreśla inwestor.

    To nie będzie pierwszy projekt deweloperski grupy Mennicy Polskiej. Zbudowała już m.in. osiedle mieszkaniowe w Jabłonnej.

    Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu stanęła ponad rok temu. Ostatni Chevrolet Aveo zjechał z taśm w lutym 2011 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.