Mówi: | Inga Songin |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | Żywiec Zdrój |
Przybędzie kolejny milion drzew. Każdy może posadzić drzewo przez internet lub osobiście odebrać sadzonkę
Rośnie świadomość Polaków dotycząca ochrony środowiska i zaangażowania w proekologiczne akcje społeczne. W tegorocznej, dziewiątej edycji programu „Po stronie natury” posadzony zostanie milion drzew, by z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach chronić naturalne zasoby wodne. Do działań na rzecz natury zachęca ambasadorka programu Martyna Wojciechowska i dzieci, dla których te działania mają szczególne znaczenie.
– Natura nie jest nam dana raz na zawsze, musimy o nią dbać, bo to od nas zależy, jaki świat zostawimy naszym dzieciom. To właśnie one motywują nas do tego, by działać na rzecz ochrony naturalnych zasobów wody. Dlatego od 9 lat realizujemy program „Po stronie natury”. Pragniemy zapewnić im świat przyrody co najmniej tak bogaty jak ten, w jakim szczęście mamy żyć my. Troska o zdrowie naszych dzieci i przyszłych pokoleń jest motywacją dla nas, dorosłych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Inga Songin, dyrektor marketingu i PR Żywiec Zdrój.
Zainicjowany przez markę program „Po stronie natury” odbywa się w tym roku po raz dziewiąty. Celem ogólnopolskiej akcji jest nie tylko kształtowanie świadomości społecznej, dotyczącej ochrony środowiska naturalnego, lecz także wspieranie inicjatyw proekologicznych i sadzenie drzew, które przyczyniają się do ochrony zasobów wodnych. Dotychczas w ramach akcji posadzonych zostało ponad 5 mln w Beskidach.
– W tym roku mamy ambitny cel i planujemy zasadzić kolejny milion drzew. Odnowiliśmy też ponad tysiąc kilometrów górskich szlaków, żeby turyści mogli z nich odpowiedzialnie i bezpiecznie korzystać. Ponadto wspieramy inicjatywy społeczne i zachęcamy ludzi, żeby realizowali własne projekty wspierające środowisko naturalne. Do tej pory sfinansowaliśmy 115 takich inicjatyw – mówi Inga Songin.
Program realizowany jest przez Żywiec Zdrój wspólnie z Lasami Państwowymi, Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawczym oraz Fundacją Arka. Jego ambasadorką jest Martyna Wojciechowska, znana podróżniczka, dziennikarka i pisarka. Organizatorzy zaznaczają, że ważnym elementem kampanii jest edukowanie Polaków i wskazywanie roli, jaką drzewa spełniają w przyrodzie oraz ochronie zasobów wodnych.
– Chcemy budować w społeczeństwie świadomość tego, że każde drzewo jest ważne dla czystości powietrza i zasobów wodnych, bo to właśnie one umożliwiają magazynowanie wody w glebie, która następnie jest naturalnie filtrowana. Poprzez zakup butelki wody można się włączyć do akcji i wspólnie z nami sadzić drzewa – mówi Inga Songin.
Program „Po stronie natury” odniósł duży sukces społeczny już w ubiegłych latach, a liczba Polaków zaangażowanych w akcję stale rośnie.
– Liczba uczestników rośnie ze względu na dwa czynniki. Po pierwsze, poświęcamy tej akcji coraz więcej uwagi i środków, starając się dotrzeć z nią do możliwie szerokiego grona. Po drugie, świadomość ekologiczna rośnie i coraz więcej ludzi chce się angażować w takie działania – mówi Inga Songin.
Dyrektor marketingu i PR marki Żywiec Zdrój zauważa, że poza aspektem społecznym działania na rzecz środowiska budują też pozytywny wizerunek i reputację marki, co przekłada się na działalność biznesową. Ponadto prowadzona od dziewięciu lat kampania mocno wpisuje się w strategię i misję marki Żywiec Zdrój.
– Ta misja opiera się na naszym dążeniu do tego, aby Polacy pili zdrowiej, dbając o naturę, bo to z niej przecież czerpiemy wodę. Jej zasoby nie są wieczne, dlatego trzeba podejmować takie działania, żeby przyszłe pokolenia również mogły z nich korzystać. Program „Po stronie natury” jest wpisany w działania i misję naszej marki już od dawna – podkreśla Inga Songin.
Każdy może zdecydować o posadzeniu drzewa, wpisując na stronie kampanii kod z etykiety wody Żywiec Zdrój, a w naszym imieniu to drzewo posadzą leśnicy w Beskidach. W ten sposób można się włączyć do ogólnopolskiej akcji sadzenia drzew i zadedykować drzewo bliskiej osobie. W całej Polsce w maju i czerwcu odbywają się wydarzenia specjalnie dotyczące ekologii, a milionowe drzewo zostanie zasadzone podczas wielkiego finału 11 czerwca w Warszawie.
Czytaj także
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-29: Lekarz: Karol Nawrocki zapewne sporo papierosów w swoim życiu wypalił. Stwierdził, że w kampanii lepiej będzie je zastąpić woreczkami nikotynowymi
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-30: Środowisko medyczne chce większych kar za napaść na pracowników ochrony zdrowia. Zjawisko agresji słownej i fizycznej się nasila
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-05-16: Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-06-03: Wiedza Polaków o gospodarce i finansach niewystarczająca. To może się przekładać na błędne decyzje inwestycyjne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.