Newsy

Operatorzy inwestują w jakość usług. UPC dwukrotnie zwiększa prędkość internetu i wprowadza nowe rozwiązania w telewizji cyfrowej

2017-08-23  |  06:45
Mówi:Lucian Mataoanu
Funkcja:szef działu sprzedaży i rozwoju w UPC Polska
Firma:UPC Polska
  • MP4
  • Większa konkurencja na rynku operatorów telewizji i internetu oraz rosnące oczekiwania klientów wpływają na politykę dostawców usług. Nie tylko próbują oni przyciągnąć nowych klientów, lecz także inwestują w stałe podnoszenie jakości usług świadczonych swoim klientom. UPC dwukrotnie podwyższyło prędkość internetu wszystkim klientom, którzy korzystali z prędkości poniżej 60 Mb/s. Pozwoliło to zwiększyć do końca lipca średnią szybkość internetu u klientów UPC do 100 Mb/s. Równie istotne stają się innowacyjne platformy cyfrowe, które pozwalają zarówno na odbiór cyfrowej telewizji w jakości HD, jak i dostęp do szerokopasmowego internetu.

    W 2016 roku zasięg sieci UPC powiększył się o 185 tys. gospodarstw domowych, a w II kw. 2017 roku przybyło kolejne 40 tys. mieszkań, w których możliwe jest korzystanie z usług operatora. To oznacza, że w zasięgu światłowodowej sieci znajduje się już ponad 3,2 mln gospodarstw domowych. Liczba sprzedanych usług cyfrowych, z których korzystają klienci, sięga blisko 3 mln (w ciągu roku liczba ta wzrosła o prawie 57 tys.).

    – Chcemy rosnąć, ponieważ zależy nam na tym rynku. Mamy świetne propozycje dla naszych klientów i chcemy mieć pewność, że będą one mogły dotrzeć do tak wielu Polaków i polskich gospodarstw domowych, jak to tylko możliwe – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Lucian Mataoanu, szef działu sprzedaży i rozwoju w UPC Polska. Zapowiada dalszy rozwój, nie tylko w dużych miastach, lecz także w mniejszych miejscowościach.

    – Staramy się również zagęszczać sieć w miastach, w których już jesteśmy, np. w Warszawie. Trzy lata temu było wiele miejsc i budynków w stolicy, do których nie docieraliśmy. Naszym celem jest rozwijanie infrastruktury w miejscowościach, gdzie już jesteśmy, a dopiero potem wchodzenie do nowych miast. Zawsze rozbudowujemy sieć z myślą o klientach – podkreśla przedstawiciel UPC Polska. – W wyraźny sposób zwróciliśmy się w stronę istniejącej bazy klientów. Kiedy uda nam się zapewnić najwyższy poziom zadowolenia klientów, wszystko będzie możliwe, również jeżeli chodzi o ekspansję – wskazuje Mataoanu.

    Z szerokopasmowego internetu UPC na koniec II kwartału br. korzystało 1,1 mln osób, w ciągu roku ich liczba wzrosła o 39,4 tys. Od czerwca UPC wdraża program podnoszenia szybkości internetu dla ponad 30 proc. klientów, przede wszystkim tych, którzy dotychczas korzystali z najniższej prędkości. Teraz minimalna szybkość wyniesie u nich do 60 Mb/s. Do końca roku ma to zwiększyć średnią oferowaną prędkość do ponad 100 Mb/s. Dodatkowo już co czwarty klient usług internetowych korzysta z urządzenia Connect Box, które zapewnia wysoką jakość bezprzewodowego internetu w całym domu.

    – Prędkość to tylko jedna strona medalu. Drugą jest to, jak ją wykorzystujemy. Mowa więc nie tylko o szybkości, lecz także o najlepszym połączeniu wi-fi dostępnym na rynku. Kiedy już jest odpowiednia prędkość, chcemy mieć pewność, że dzięki naszej usłudze wi-fi i dzięki platformie Horizon, może z niej korzystać wielu użytkowników. Sposób konsumpcji zmienia wiele. W domu są różne urządzenia i ta sama szybkość internetu musi być oferowana w tym samym czasie wielu użytkownikom – wskazuje Mataoanu.

    Obecnie UPC obsługuje ponad 1,4 mln klientów. Najwięcej korzysta z usług telewizyjnych, rośnie liczba klientów telewizji cyfrowej. Coraz więcej osób korzysta też z sieci szerokopasmowego internetu (w obu przypadkach jest to ponad 1 mln klientów). Choć operator przygotowuje i uatrakcyjnia ofertę dla nowych klientów, to stawia przede wszystkim na zadowolenie tych, którzy już korzystają z usług.

    – Chcemy systematycznie zwiększać oferowaną prędkość internetu. Czasami nie warto czekać, aż klienci o to poproszą, ale zrobić to samemu. Działamy dwutorowo. Mamy dobrą, szybką ofertę dla nowych klientów, ale chcemy mieć również pewność, że baza jest cały czas aktualizowana – podkreśla przedstawiciel UPC Polska.

    Ponad 30 proc. klientów UPC korzysta obecnie z platformy telewizyjnej Horizon. W dużej mierze to wynik wprowadzonych udogodnień, dzięki którym Horizon to centrum domowej rozrywki. Jedno urządzenie pozwala klientowi na dostęp do cyfrowej telewizji w jakości HD, wypożyczalni wideo na żądanie, a także szerokopasmowego łącza internetowego lub wi-fi.

    W kwietniu udostępniono też na platformie Horizon usługę Replay TV, dzięki której można oglądać programy telewizyjne do siedmiu dni wstecz bez konieczności ich uprzedniego nagrywania.

    – Horizon stanowi wyróżnik na rynku. To znakomite rozwiązanie, oferujące zarówno dostęp do rozrywki, jak i internetu. Wiążemy z nim wielkie nadzieje. Zbliżamy się do 400 tys. użytkowników, ale w ostatnich miesiącach ich liczba zwiększyła się nawet trzykrotnie. Nasza wizja zakłada, że wszyscy klienci mają Horizon jako główną platformę w swoim salonie – mówi Lucian Mataoanu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.