Newsy

Orange obchodzi 20. urodziny. Polska jednym z najważniejszych rynków dla globalnego telekomu

2014-10-01  |  06:50
Mówi:Paweł Patkowski
Funkcja:dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej
Firma:Orange Polska
  • MP4
  • Przez dwie dekady Orange zyskał ponad 230 mln klientów na całym świecie. Co dziesiąty to mieszkaniec lub mieszkanka Polski, dlatego Orange Polska chce umacniać pozycję lidera nad Wisłą. Dzięki prowadzonej modernizacji w zasięgu sieci 3G pod koniec października będzie 99 proc. społeczeństwa. Do końca roku 61 proc. populacji znajdzie się w zasięgu technologii LTE.

    Marka Orange jest jedną z najsilniejszych i najbardziej wartościowych marek świata. W rankingu globalnych marek jesteśmy na 60. miejscu, a rynkowa wartość to 13,8 mld dolarów. W Polsce chcemy umacniać pozycję lidera szeroko rozumianych usług teleinformatycznych. W tej chwili nasza baza to ponad 15,4 mln użytkowników mobilnych. Łącznie z telewizją i telefonią stacjonarną mamy 23 mln użytkowników. Chcemy naszą pozycję wzmacniać i być innowatorem w wielu dziedzinach – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej w Orange Polska.

    Marka Orange pojawiła się w 1994 r. w Wielkiej Brytanii. Po 20 latach jest obecna w ponad 30 krajach i ma ponad 230 mln klientów na całym świecie. W 2005 r. marka z pomarańczowym kwadratem w logo zastąpiła na polskim rynku markę Idea. Od kwietnia 2012 r. pod marką Orange były sprzedawane produkty stacjonarne, oferowane wcześniej przez Telekomunikację Polską. Finałem było powstanie 31 grudnia 2013 r. spółki Orange Polska, której wartość księgowa wynosi 12,3 mld zł, bieżąca wycena giełdowa - niecałe 15 mld zł.

    Pod koniec września br. spółka ogłosiła, że dzięki modernizacji zwiększyła dostępność sieci 3G do 98 proc. Pod koniec października ma wzrosnąć do 99 proc. Plany Orange obejmują także zwiększenie pokrycia najszybszą technologią mobilnego dostępu do internetu LTE do 61 proc. na koniec bieżącego roku.

    Wygrywamy z konkurentami przede wszystkim dzięki kompleksowości i różnorodności oferty oraz dzięki odpowiedniemu podejściu do klienta – przekonuje Patkowski.

    Rynek usług teleinformatycznych staje się coraz bardziej konkurencyjny i zwiększa się znaczenia dostarczania ofert innych niż tylko podstawowe usługi głosowe czy transmisja danych. Według Patkowskiego przyszłość rynku to dalsze integrowanie usług oraz wielu różnych platform teleinformatycznych, łącznie z treściami.

    To również dostarczanie rozwiązań szytych na miarę, a przede wszystkim oferowanie klientom jak najbardziej kompleksowych usług, które od dwóch lat mają nazwę handlową Orange Open. To usługi dotyczące zarówno telefonii, telewizji i internetu zarówno w wymiarach mobilnych, jak i stacjonarnych – wskazuje dyrektor w Orange Polska.

    Orange wszedł 20 lat temu na rynek brytyjski jako marka oferująca klientom bezpośrednią i łatwą komunikację. Głównym celem firmy od 1994 r. jest przyczynianie się do poprawy jakości życia, co obejmuje także działania społeczne. Jedną z najnowszych inicjatyw spółki w Polsce jest możliwość założenia 100 Klubów Sportowych Orange dla dzieci i młodzieży, które otrzymają pomoc firmy w realizacji swoich planów.

    – Ponad 19 proc. pracowników naszej firmy działa społecznie. Robienie różnych rzeczy, które mają na celu dobro publiczne czy społeczne to pozabiznesowy, ale niezwykle istotnym elementem naszej strategii, który ma nie tylko promować markę, lecz także integrować pracowników i pokazywać, że współdziałanie ma również wymiar pozazawodowy – mówi Paweł Patkowski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Coraz więcej odmów przyłączenia do sieci dla źródeł OZE. Problemy ma nie tylko Polska

    Według danych URE problem z rosnącą liczbą odmów przyłączenia do sieci z każdym rokiem mocno się pogłębia. – Ponad 80 GW odmów przyłączeniowych dla odnawialnych źródeł energii, które zaraportował Urząd Regulacji Energetyki za ub.r., to więcej, niż mamy w tej chwili mocy zainstalowanej w systemie, więc to jest naprawdę duża liczba – mówi Paweł Czyżak, analityk Ember. Jak wskazuje, problemy z przyłączaniem nowych mocy do sieci wynikają głównie z jej struktury wiekowej, ale dotyczą nie tylko Polski. – W regionie Europy Wschodniej infrastruktura jest starsza, mniej scyfryzowana. Duża część tej infrastruktury to jest jeszcze okres komunizmu i ona po prostu się starzeje, więc kraje takie jak Bułgaria, Czechy, Słowacja czy właśnie Polska napotykają już bariery na tyle istotne, że praktycznie nie da się przyłączać żadnych nowych mocy – mówi ekspert.

    Prawo

    Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych

    15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

    Nauka

    Polskie konsorcjum rozwija innowacyjny system serwisowania i tankowania satelitów na orbicie. To może wydłużyć czas ich eksploatacji o 20 lat

    Wdrożenie systemu tankowania na orbicie okołoziemskiej umożliwi wydłużenie czasu eksploatacji obecnych satelitów nawet o 20 lat. Przełoży się to na znaczne obniżenie kosztów operacyjnych dla operatów satelitarnych, wydłuży czas wykorzystania satelitów, co w efekcie zmniejszy liczbę kosmicznych śmieci. Obecnie w Europie nie istnieje podobne rozwiązanie, jednak polskie konsorcjum intensywnie pracuje nad jego opracowaniem. Zespół PIAP Space, we współpracy z naukowcami z Łukasiewicz – ILOT, rozwija technologie umożliwiające zbliżanie i oddalanie satelitów serwisowych od serwisowanych (tzw. Rendezvous and Proximity Operations, RPO), systemy dokowania oraz transferu paliwa, które zapewniają bezpieczne i niezawodne połączenie oraz przepływ paliw.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.