Mówi: | Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna Paweł Majewski, prezes zarządu, PGE Obrót S.A. |
PGE otwiera nowe biuro obsługi klienta na Lubelszczyźnie. W dobie kryzysu energetycznego rośnie zapotrzebowanie na bezpośrednie spotkania z doradcą
Przywrócenie – po ponad 10 latach przerwy – Rejonu Energetycznego w Janowie Lubelskim było jednym z istotniejszych ostatnich projektów PGE na Lubelszczyźnie, który wpłynął na poprawę bezpieczeństwa dostaw energii dla kilkudziesięciu tysięcy odbiorców. Teraz dostawca energii postanowił ułatwić im załatwianie spraw związanych z umowami i fakturami, ponownie otwierając w Janowie stacjonarne biuro obsługi. Jak podkreślają przedstawiciele Grupy, możliwość bezpośredniej rozmowy z doradcą jest szczególnie istotna teraz, w dobie kryzysu energetycznego i związanych z nim działań osłonowych ze strony rządu.
– Otwieramy biuro obsługi klienta w Janowie Lubelskim, ponieważ to miasto leży na styku dwóch województw – podkarpackiego i lubelskiego – i czterech powiatów z łączną liczbą ok. 300 tys. mieszkańców. Dzięki temu nasi odbiorcy będą mieć dostęp do stacjonarnego punktu, w którym załatwią wszystkie sprawy związane m.in. z obsługą bieżących umów na dostawę energii elektrycznej i naszych dodatkowych usług proekologicznych, obejmujących np. montaż fotowoltaiki i pomp ciepła – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Paweł Majewski, prezes zarządu PGE Obrót.
Z nowo otwartego Punktu Obsługi Klienta PGE Obrót mieszkańcy mogą korzystać od wtorku, 27 grudnia br. Wcześniej – aby załatwić chociażby prostą sprawę związaną z umową dostarczania energii elektrycznej – musieli jeździć w tym celu do Stalowej Woli. To ponad 45 km w jedną stronę, co nierzadko wiązało się z całodniową eskapadą, zwłaszcza w przypadku osób korzystających z publicznego transportu.
– Polska Grupa Energetyczna jest firmą usługową, świadczymy usługi dla naszych klientów, których mamy prawie 6 mln, a punkty obsługi służą do tego, abyśmy mieli z nimi jak najlepszy kontakt. Pomimo że gros tej obsługi odbywa się już kanałami zdalnymi, drogą cyfrową, to jednak punkty bezpośredniego kontaktu klientów z naszymi pracownikami wciąż są bardzo ważne – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Jak wskazuje, możliwość bezpośredniego spotkania z pracownikiem, zasięgnięcia informacji i wyjaśnienia wątpliwości na miejscu jest dla klientów ważna szczególnie teraz, w realiach kryzysu energetycznego.
– Mamy dziś do czynienia z sytuacją niestandardową: mamy kryzys energetyczny wywołany wojną Rosji w Ukrainie, który spowodował pewne zawirowania na rynku i duży szum medialny. Dlatego nasi klienci potrzebują wyjaśnień, potrzebują informacji, jak zachować się w tej sytuacji – mówi Wojciech Dąbrowski.
Stacjonarne punkty obsługi klienta, które wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem, odgrywają też ważną rolę we wdrażaniu rządowej Tarczy Solidarnościowej. Obejmuje ona szereg działań osłonowych, które mają uchronić odbiorców energii przed skokowym wzrostem cen. Na miejscu, w POK PGE Obrót, mogą się oni dowiedzieć m.in., co trzeba zrobić, aby w 2023 roku móc skorzystać z preferencyjnych rozliczeń i obniżyć wysokość rachunków.
– Jako największa w Polsce firma produkująca energię elektryczną i odpowiadająca za bezpieczeństwo energetyczne czujemy się w obowiązku informowania naszych klientów o zmianach legislacyjnych, prowadzenia ich za rękę poprzez meandry transformacji energetycznej i te trudności, które są związane z kryzysem energetycznym powstałym w wyniku wojny w Ukrainie – mówi prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Jak zauważa, nowy Punkt Obsługi Klienta PGE Obrót w Janowie Lubelskim został otwarty w ślad za przywróceniem po 10 latach Rejonu Energetycznego w tym obszarze, które nastąpiło w sierpniu br. To jeden z najważniejszych ostatnimi czasy projektów PGE na Lubelszczyźnie, który wpłynął na poprawę bezpieczeństwa dostaw energii dla blisko 40 tys. odbiorców i usprawnił działania obejmujące m.in. modernizację sieci dystrybucyjnych i reagowanie na awarie. Przywrócenie po ponad dekadzie Rejonu Energetycznego Janów Lubelski pozwoliło też na odciążenie Rejonu Energetycznego Stalowa Wola, gdzie funkcjonuje jedna z największych stref ekonomicznych we wschodniej Polsce.
– Wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność, współpracujemy z lokalnymi społecznościami i lokalnymi władzami. W Janowie Lubelskim jest bardzo duża przychylność władz lokalnych dla współpracy z nami, a bezpośrednia obsługa klienta jest ważna dla klientów Lubelszczyzny – mówi Wojciech Dąbrowski.
Czytaj także
- 2025-03-05: Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- 2025-03-04: Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-21: Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-25: Polska systematycznie odchodzi od węgla. Unijny cel redukcji emisji do 2030 roku może się jednak nie udać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.