Newsy

PKO BP stawia na bankowość mobilną

2012-05-09  |  06:55
Mówi:Andrzej Kołatkowski
Funkcja:Wiceprezes Zarządu
Firma:PKO BP
  • MP4

    PKO BP stawia na bankowość mobilną. Pozwolić ma ona na realizowanie przelewów przy pomocy telefonu komórkowego. Bank zapowiada, że tą drogą będzie można korzystać ze wszystkich podstawowych produktów i usług: lokat, kredytów, rejestracji i przeglądu zleceń na rachunkach maklerskich.

     – Jesteśmy aktualnie największym bankiem, jeżeli chodzi o liczbę klientów korzystających z kanału internetowego dostępu do konta – mówi Andrzej Kołatkowski, wiceprezes PKO BP.

    Dla tych klientów bank rozwija również serwis mobliny, wprowadzając do niego kolejne funkcjonalności. Teraz korzystając z telefonu komórkowego można przeglądać informacje o kredytach, kartach kredytowych, zleceniach stałych oraz poleceniach zapłaty, mieć dostęp do listy transakcji oczekujących i anulowanych, a także listy blokad na rachunkach.

    Jednak system oferowany przez bank nadal nie daje jednak pełnej funkcjonalności bankowości mobilnej. Teraz PKO BP chce to zmienić.

     – Prowadzimy prace nad rozwojem naszej oferty usług bazujących na technologiach internetowych. W dużym stopniu będzie to związane z zaoferowaniem tzw. bankowości mobilnej naszym klientom tak, żeby można było korzystać z usług bankowych w aktualnym miejscu przebywania klienta, z wykorzystaniem technologii, które są stworzone między innymi przez telefonię komórkową – tłumaczy Andrzej Kołatkowski.

    PKO BP liczy na to, że w ten sposób przyciągnie do banku nowych klientów, a badanie pokazują, że bankowość mobilna cieszy się coraz większym powodzeniem wśród Polaków. Jak wskazują wyniki raportu KPMG, konsumenci aktywnie korzystający z technologii cyfrowych i Internetu, w ciągu ostatnich 5 lat radykalnie zmienili swoje preferencje oraz zwyczaje. Aż 86% z nich codziennie korzysta z sieci społecznościowych, a 7 na 10 osób kupiło już za pośrednictwem Internetu bilet lotniczy lub pobyt wakacyjny. Wykorzystanie bankowości mobilnej deklaruje ponad połowa ankietowanych, podczas gdy w 2008 r. tylko 19% respondentów posiadało doświadczenia z wykorzystaniem takich usług.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Konsument

    Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

    Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

    Prawo

    Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

    Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.