Mówi: | Janusz Malinowski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | PKP Intercity |
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. Ma być więcej wagonów
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. W czerwcu obniży ceny biletów na niektórych odcinkach i zwiększy liczbę wykorzystywanych wagonów do 1600. Przewoźnik rozwija sprzedaż biletów przez biletomaty i internet. Dzięki wcześniejszemu zakupowi pasażerowie mogą zaoszczędzić, a spółka ma szansę lepiej dostosowywać zestawienie pociągów do zapotrzebowania podróżnych.
– Oferta Intercity idzie w takim kierunku, że bilet kupiony wcześniej jest tańszy, również zaczynamy wprowadzać ceny relacyjne, czyli na niektórych odcinkach ceny od czerwca ulegną zdecydowanej obniżce, jest kilkanaście takich relacji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. – To z jednej stronypozwala nam lepiej optymalizować zestawienia pociągów, z drugiej strony nie narażamy naszych pasażerów na ewentualne kolejki przy kasach biletowych.
Kolejki w szczycie sezonu mają zmaleć także dzięki systemom zarządzania. Został on na razie wprowadzony na dworcu Warszawa Centralna. Według Malinowskiego zbiera on wiele pochwał i faktycznie wpłynął na skrócenie czasu oczekiwania do kasy. Wkrótce podobne systemy zarządzania kolejką mają pojawić się na innych dużych dworcach w Polsce.
Malinowski dodaje, że coraz więcej pasażerów decyduje się na zakup biletu przez internet, telefon komórkowy lub biletomat, których w całym kraju jest już 140 i będzie ich przybywać
– Wskaźniki sprzedaży tymi kanałami nam rosną, trudno je nawet porównywać, bo porównania do okresu wcześniejszego nie są miarodajne. Wzrosty są czasami po 200-300 proc., ale to wynika z tego, że tej sprzedaży wcześniej było bardzo mało – podkreśla Janusz Malinowski.
Pasażerowie mogą kupić przez internet bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, jak również na połączenia międzynarodowe w kierunku zachodnim. Jak dodaje Malinowski, biletu nie trzeba już drukować – kontrolerzy mogą sprawdzić bilet wyświetlany na ekranie smartfona, laptopa lub tabletu. We wszystkich pociągach można płacić kartą.
Dzięki sprzedaży biletów z wyprzedzeniem PKP Intercity będzie mogło lepiej zarządzać zestawieniami pociągów i dostosowywać się do faktycznego zapotrzebowania.
– PKP Intercity na sezon letni przygotowuje jak największą liczbę wagonów. Nasz plan przygotowania wagonów na sezon letni to jest 1600 wagonów i to powinno zabezpieczyć potrzeby przewozowe w okresie wakacji – przewiduje Malinowski.
1600 wagonów na lato to o 300 więcej niż spółka wykorzystywała w codziennym ruchu w grudniu.
Czytaj także
- 2024-06-21: Prezes CPK: Czekamy na decyzję kierunkową rządu. Od 1 lipca spółka przechodzi pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury
- 2024-07-10: Producenci systemów sterowania ruchem kolejowym przygotowani do ochrony przed cyberatakami. Czekają na uruchomienie nowych inwestycji na kolei
- 2024-07-16: Polska kolej potrzebuje zarówno nowych inwestycji, jak i realizacji prac utrzymaniowych istniejących linii. Temu do tej pory poświęcano za mało uwagi
- 2024-06-13: Lewitująca i autonomiczna kolej może być przyszłością transportu. Polacy pracują nad ultraszybką technologią
- 2024-05-24: CPK nadal pod znakiem zapytania. Wyzwaniem jest nie tylko budowa lotniska, ale także sieci kolejowej
- 2024-06-03: Przewoźnicy kolejowi chcą obniżki stawek dostępu do infrastruktury kolejowej. Pozwoliłoby to im konkurować z towarowym przewozem drogowym
- 2024-05-17: Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
- 2024-02-20: Pociągi autonomiczne rozwiążą problem braków kadrowych. Na ich pojawienie się w Polsce jeszcze zaczekamy
- 2024-02-15: Resort infrastruktury weryfikuje kluczowe inwestycje infrastrukturalne. Będą zmiany w Krajowym Planie Kolejowym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.