Newsy

Początek roku motywuje do zmiany trybu życia na zdrowszy. Fitness i diety dominują w dyskusjach internautów

2015-01-30  |  06:20
Wszystkie newsy
Mówi:Barbara Koziar
Firma:Instytut Monitorowania Mediów

Praca nad sylwetką i formą to na początku roku jeden z najpopularniejszych tematów internetowych publikacji. Polacy zaczynają realizować noworoczne postanowienie zmiany trybu życia na zdrowszy i chętnie dzielą się swoimi osiągnięciami na portalach społecznościowych i blogach. Tam też szukają pomysłu na trening lub dietę, a także popularnych osób propagujących zdrowy tryb życia. Z informacji Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że najskuteczniej Polaków motywuje Ewa Chodakowska.

Styczeń jest miesiącem, kiedy zaczynamy ćwiczyć, kiedy stawiamy na zdrowe odżywianie i sport. Instytut Monitorowania Mediów odnotował ponad 180 tysięcy publikacji na ten temat w okresie od 24 grudnia do 21 stycznia. Największy ich wzrost zaobserwowaliśmy 2 stycznia – kiedy wracamy do normalnego życia, kupujemy karnet i zaczynamy ćwiczyć – mówi agencji Newseria Barbara Koziar z Instytutu Monitorowania Mediów.

Liczba publikacji wskazuje na duże zainteresowanie tematem. Ma to związek z realizacją postanowień noworocznych, wśród których co roku dominują dieta i sport. IMM zbadał publikacje w social mediach i internecie. 86 proc. wzmianek na ten temat pojawiło się w mediach społecznościowych. Najaktywniejszymi źródłami dyskusji były: Facebook (51 proc. wszystkich publikacji z top 5 najbardziej aktywnych źródeł), Twitter (37 proc.) oraz forum.vitalia.pl, photoblog.pl, plus.google.com (po 4 proc. każdy).

Komentarze są w większości neutralne. Raczej wrzucamy informacje o tym, że ćwiczymy, jak ćwiczymy i co jemy. Negatywnie nacechowanych jest tylko promil publikacji – one raczej zawierają komentarze, że przeszkadzają nam tłumy na siłowniach, na bieżni, czasami komentujemy też nieodpowiedni ubiór osób, które pierwszy raz przyszły na trening, np. miały trampki zamiast adidasów – mówi Barbara Koziar.

Publikacje dotyczące zdrowego stylu życia Instytut Monitorowania Mediów podzielił na trzy segmenty: odchudzanie, fitness i bieganie. Najpopularniejszym okazał się fitness – na ten temat ukazało się ponad 120 tys. publikacji. Internauci najchętniej pisali o uprawianiu sportu w klubach, centrach sportowych i innych zamkniętych obiektach sportowych. Większość z publikacji dotyczyła konkretnych miejsc i rodzajów wybieranych aktywności fizycznych.

Internet stanowi dla Polaków nie tylko sposób na podzielenie się z innymi własnymi doświadczeniami treningowymi. W sieci osoby dbające o sylwetkę poszukują pomocy w wyborze rodzaju aktywności fizycznej lub diety najlepiej spełniającej ich oczekiwania. Szukają też wsparcia, zarówno w innych internautach borykających się z podobnym problemem, jak i w popularnych osobach propagujących zdrowy tryb życia.

 Inspirują nas Ania Lewandowska i Ewa Chodakowska, z dużą przewagą tej drugiej – aż 68 proc. wszystkich publikacji na ich temat dotyczyło Ewy Chodakowskiej – mówi Barbara Koziar.

Obie popularne trenerki komunikują się ze swoimi fanami na bieżąco za pośrednictwem social mediów, publikują posty z poradami dotyczącymi treningów i zdrowego żywienia, w ten sposób podtrzymując ich motywację. Coraz częściej z ich porad korzystają również mężczyźni.

Co ciekawe, w tym roku nie ma dominującego trendu na konkretną dietę (w ubiegłych latach były to np. dieta Dukana, kopenhaska czy kapuściana), internauci raczej stawiają na zdrowe odżywianie, które jest zresztą propagowane przez Lewandowską i Chodakowską.

Internauci doceniają także aplikacje, choćby Endomondo, które pozwalają zarejestrować odbyty trening, oraz serwisy społecznościowe, choćby Instagram, na którym możemy publikować zdjęcia z treningów lub przygotowywanych w ramach diety posiłków.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.