Newsy

Poczta Polska rozwija Pocztex. Zaczęła od obniżek cen

2012-09-24  |  06:30
Mówi:Janusz Wojtas
Funkcja:Członek Zarządu ds. Sprzedaży
Firma:Poczta Polska
  • MP4

    Poczta Polska nie kryje ambitnych planów związanych z krajowym rynkiem kurierskim. Do 2015 roku dzięki usłudze Pocztex chce w nim znacząco zwiększyć swoje udziały i stać się jednym z pięciu najważniejszych graczy. W tym celu od początku września wdraża nową strategię, w której główną rolę odgrywają usługi typu e-commerce. Ze zmian powinni cieszyć się klienci, bo jedną z pierwszych decyzji było obniżenie cen usług o około 35 proc.

    Celem walki Poczty Polskiej o rynek przesyłek kurierskich jest wykrojenie jak największego kawałka z wartego 4 mld złotych tortu. Ma w tym pomóc nowa strategia. Zakłada ona wprowadzenie zmian, które mają wzmocnić pozycję Pocztex-u i wprowadzić go do pierwszej piątki najważniejszych graczy.

     – Rynek paczkowy to przede wszystkim rynek kurierski, gdzie udział Poczty Polskiej do tej pory był znikomy. Mieliśmy markę, którą trzeba mocno zrewitalizować i odkurzyć. Zmiana Pocztex-u ma być tym kierunkiem, w którym będziemy szli – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

    Ze zmian powinni cieszyć się zarówno klienci biznesowi, jak i indywidualni. Dotyczą one przede wszystkim obniżenia cen świadczonych usług: te mają być niższe nawet o połowę.

     – Obniżyliśmy ceny nawet o 50 proc. w niektórych obszarach wagowych paczek. Średnio dla klienta indywidualnego obniżyliśmy ceny o 35 proc. Po drugie, wprowadziliśmy gwarantowane terminy i godziny doręczania – wyjaśnia przedstawiciel Poczty Polskiej.

    Firma chce walczyć przede wszystkim o klientów biznesowych. Najwięcej zysków przynosi firmom kurierskim wciąż dynamicznie rozwijający się rynek usług e-commerce, czyli dostarczania paczek m.in. ze sklepów internetowych czy autoryzowanych serwisów.

     – To, co jest istotne dla rynku e-commerce, to szybkie otrzymywanie zapłaty za dostarczane przesyłki. Średnio w kraju czas otrzymywania pobrania z tytułu zapłaty za przesyłkę jest około 6 dni. U nas jest termin gwarantowany, poniżej 3 dni – twierdzi Janusz Wojtas.

    Jego zdaniem, segment e-commerce może już wkrótce stanowić istotny element w budżecie całej Poczty Polskiej. Analitycy twierdzą, że wciąż będzie się on rozwijać dynamicznie – na poziomie 20 proc. rocznie. To więcej niż tradycyjne przesyłki paczkowe, których rynek rośnie w tempie około 10 proc. rocznie.

     – Patrzymy na segment e-commerce, chcemy rosnąć szybciej niż rynek, w związku z czym chcemy też szybciej niż rynek zwiększać dochody w tym obszarze. Patrzymy więc od strony i kosztowej, i dochodowej. Ten element dochodowy będzie zdecydowanie bardziej istotny i zauważalny. Również, mamy nadzieję, że w budżecie Poczty Polskiej – mówi przedstawiciel Poczty Polskiej.

    Również klientów indywidualnych Poczta chce przyciągnąć nowymi możliwościami. Specjalnie dla nich w ramach usługi Pocztex wprowadzono serwisy kurierski, który gwarantuje dostawę w dniu nadania paczki oraz ekspresowy, który gwarantuje dostawę następnego dnia po nadaniu.

     – Jesteśmy jedyną firmą w kraju, która dostarcza przesyłki w serwisie ekspresowym do godziny 8 rano. Wprowadziliśmy również szereg elementów dodatkowych, które będą istotne z punktu widzenia klienta: możliwość śledzenia przesyłek, otrzymania sms bądź maila o nadaniu przesyłki. Wprowadziliśmy również możliwość przeadresowywania przesyłek w trakcie jej doręczania – wymienia Janusz Wojtas.

    W październiku wystartuje zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa. Operator chce pokazać w niej swoje nowe oblicze i zaprezentować nowe usługi. 

     – Terminowość Pocztex-u jest na poziomie 99,9 proc., a szkodowość jest na bardzo niewielkim poziomie. O jego jakości świadczą m.in. usługi związane z rozwożeniem testów egzaminacyjnych, gimnazjalnych, maturalnych, sędziowskich czy radcowskich, gdzie terminowość i niska szkodowość są szczególnie istotne – wyjaśnia członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Lotnictwo

    Lotniska gotowe na przyjęcie pierwszych pasażerów. Podobnie jak przewoźnicy czekają na informacje o otwarciu ruchu lotniczego

    Na blisko 400 mld dol. szacowane są globalne straty przewoźników lotniczych spowodowane pandemią koronawirusa. Zagrożonych jest ok. 25 mln miejsc pracy związanych z lotnictwem. Straty liczą także polskie lotniska i działający w kraju przewoźnicy. Terminal pasażerski Portu Lotniczego w Gdańsku obsługiwał dziennie 14 tys. pasażerów, dziś jest to znacznie poniżej 100 osób. – Każdy miesiąc postoju generuje kilkanaście milionów złotych kosztów, a niestety nie wiadomo, jak długo będzie trwał powrót do normalności – mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk.

    Prawo

    W czerwcu wygasa pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej. Pilnie potrzebne są zasady funkcjonowania w nowej normalności

    Mimo tradycyjnego rozdźwięku między związkowcami a pracodawcami w obliczu pandemii obie strony starają się zgodnie działać w celu uratowania firm, a co za tym idzie, miejsc pracy. – Nalegamy na to, aby już dzisiaj, zanim wejdziemy w III kwartał, jak najszybciej zbudować przepisy, które umożliwią pracownikom i pracodawcom przetrwanie tego najcięższego okresu – mówi przedstawiciel Forum Związków Zawodowych. Wśród niezbędnych regulacji wymienia te promujące powrót przedsiębiorstw do pełnego funkcjonowania i utrzymywania zatrudnienia, a także konieczność dostosowywania rozwiązań do poszczególnych branż.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Farmacja

    Odkryta przez polskich naukowców cząsteczka 1-MNA pomoże w walce z koronawirusem. Może wzmocnić odporność i wspomóc organizm w walce z infekcjami wirusowymi [DEPESZA]

    Naukowcy od lat próbują opracować przeciwciała do nowych metod leczenia infekcji bakteryjnych i wirusowych. Poszukują też cząsteczek, które pozwoliłyby szybciej zwalczać choroby. Odkryte niedawno przez polskich badaczy właściwości cząsteczki 1-MNA pomagają m.in. w walce z miażdżycą czy zakrzepami. Najnowsze badania wskazują, że może być pomocna także przeciw koronawirusowi, gdyż wykazujee właściwości przeciwzapalne.

    Prawo

    Koronawirus w wielu krajach może posłużyć za pretekst do ograniczania praw i wolności obywatelskich. Zmiany mogą obowiązywać także po ustaniu pandemii

    Na całym świecie rządy zdecydowały się na wykorzystanie technologii i innych środków nadzoru w walce z pandemią SARS-CoV-2. Ta wyjątkowa sytuacja wiąże się też z ograniczeniami dotyczącymi przemieszczania się, prawa zgromadzeń czy prawa do prywatności. To, jak długo zostaną utrzymane, zależy w dużej mierze od społecznego przyzwolenia na takie działania. – Opinia publiczna skupiona na pandemii koronawirusa często bezrefleksyjnie się na nie godzi – podkreśla prawnik i ekspert Fundacji Panoptykon Wojciech Klicki.