Mówi: | Janusz Wojtas |
Funkcja: | Członek Zarządu ds. Sprzedaży |
Firma: | Poczta Polska |
Poczta Polska rozwija Pocztex. Zaczęła od obniżek cen
Poczta Polska nie kryje ambitnych planów związanych z krajowym rynkiem kurierskim. Do 2015 roku dzięki usłudze Pocztex chce w nim znacząco zwiększyć swoje udziały i stać się jednym z pięciu najważniejszych graczy. W tym celu od początku września wdraża nową strategię, w której główną rolę odgrywają usługi typu e-commerce. Ze zmian powinni cieszyć się klienci, bo jedną z pierwszych decyzji było obniżenie cen usług o około 35 proc.
Celem walki Poczty Polskiej o rynek przesyłek kurierskich jest wykrojenie jak największego kawałka z wartego 4 mld złotych tortu. Ma w tym pomóc nowa strategia. Zakłada ona wprowadzenie zmian, które mają wzmocnić pozycję Pocztex-u i wprowadzić go do pierwszej piątki najważniejszych graczy.
– Rynek paczkowy to przede wszystkim rynek kurierski, gdzie udział Poczty Polskiej do tej pory był znikomy. Mieliśmy markę, którą trzeba mocno zrewitalizować i odkurzyć. Zmiana Pocztex-u ma być tym kierunkiem, w którym będziemy szli – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Ze zmian powinni cieszyć się zarówno klienci biznesowi, jak i indywidualni. Dotyczą one przede wszystkim obniżenia cen świadczonych usług: te mają być niższe nawet o połowę.
– Obniżyliśmy ceny nawet o 50 proc. w niektórych obszarach wagowych paczek. Średnio dla klienta indywidualnego obniżyliśmy ceny o 35 proc. Po drugie, wprowadziliśmy gwarantowane terminy i godziny doręczania – wyjaśnia przedstawiciel Poczty Polskiej.
Firma chce walczyć przede wszystkim o klientów biznesowych. Najwięcej zysków przynosi firmom kurierskim wciąż dynamicznie rozwijający się rynek usług e-commerce, czyli dostarczania paczek m.in. ze sklepów internetowych czy autoryzowanych serwisów.
– To, co jest istotne dla rynku e-commerce, to szybkie otrzymywanie zapłaty za dostarczane przesyłki. Średnio w kraju czas otrzymywania pobrania z tytułu zapłaty za przesyłkę jest około 6 dni. U nas jest termin gwarantowany, poniżej 3 dni – twierdzi Janusz Wojtas.
Jego zdaniem, segment e-commerce może już wkrótce stanowić istotny element w budżecie całej Poczty Polskiej. Analitycy twierdzą, że wciąż będzie się on rozwijać dynamicznie – na poziomie 20 proc. rocznie. To więcej niż tradycyjne przesyłki paczkowe, których rynek rośnie w tempie około 10 proc. rocznie.
– Patrzymy na segment e-commerce, chcemy rosnąć szybciej niż rynek, w związku z czym chcemy też szybciej niż rynek zwiększać dochody w tym obszarze. Patrzymy więc od strony i kosztowej, i dochodowej. Ten element dochodowy będzie zdecydowanie bardziej istotny i zauważalny. Również, mamy nadzieję, że w budżecie Poczty Polskiej – mówi przedstawiciel Poczty Polskiej.
Również klientów indywidualnych Poczta chce przyciągnąć nowymi możliwościami. Specjalnie dla nich w ramach usługi Pocztex wprowadzono serwisy kurierski, który gwarantuje dostawę w dniu nadania paczki oraz ekspresowy, który gwarantuje dostawę następnego dnia po nadaniu.
– Jesteśmy jedyną firmą w kraju, która dostarcza przesyłki w serwisie ekspresowym do godziny 8 rano. Wprowadziliśmy również szereg elementów dodatkowych, które będą istotne z punktu widzenia klienta: możliwość śledzenia przesyłek, otrzymania sms bądź maila o nadaniu przesyłki. Wprowadziliśmy również możliwość przeadresowywania przesyłek w trakcie jej doręczania – wymienia Janusz Wojtas.
W październiku wystartuje zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa. Operator chce pokazać w niej swoje nowe oblicze i zaprezentować nowe usługi.
– Terminowość Pocztex-u jest na poziomie 99,9 proc., a szkodowość jest na bardzo niewielkim poziomie. O jego jakości świadczą m.in. usługi związane z rozwożeniem testów egzaminacyjnych, gimnazjalnych, maturalnych, sędziowskich czy radcowskich, gdzie terminowość i niska szkodowość są szczególnie istotne – wyjaśnia członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-12: Kakao podrożało w ekspresowym tempie. Czekolada może się stać towarem luksusowym
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-09: Inflacja spadła do najniższego od pięciu lat poziomu. Spowolnić może także wzrost płac
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.