Newsy

Poczta Polska w ciągu 4 lat wyda 1,3 mld zł na rozwój. Rusza z platformą usług online

2013-10-30  |  06:55
Mówi:Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej

Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe

  • MP4
  • Poczta Polska uruchamia platformę usług online Envelo. Za jej pomocą klienci będą mogą wysłać list, kartkę czy zakupić znaczek. Poczta szacuje, że za rok z platformy korzystać będzie pół miliona osób. Dodatkowo w przyszłym roku zostanie uzupełniona o usługi dla firm, w tym e-fakturę. To początek zmian w Poczcie: w ciągu czterech lat zamierza wydać ponad miliard złotych na nowoczesną infrastrukturę.

     – "Poczta na biurku, poczta w kieszeni" – to nasza wizja. Chcemy, żeby każdy użytkownik miał w zasięgu ręki dostępne usługi pocztowe. Użytkownicy tego oczekują. Chcą mieć wszystko pod ręką, i dostępne od razu – wyjaśnia Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, która odpowiada za projekt.

    Poczta szacuje, że w przeciągu najbliższych miesięcy z portalu korzystać będzie około 30 tysięcy klientów. Za rok ich liczba ma przekroczyć nawet pół miliona.

     – Platforma Envelo, którą  uruchamiamy, ma nam także pomóc w rozwoju obszaru e-commerce, czyli maksymalizowaniu dochodów z sektora paczkowego dzięki wykorzystaniu również usług cyfrowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

    Na stronie Envelo znaleźć można m.in. neoznaczek, neolist i neokartkę. W pierwszej kolejności z usług platformy korzystać będą mogli klienci indywidualni oraz mikro i małe firmy. 

     – W naszych planach są kolejne usługi i produkty, które będą również skierowane do większych firm, w tym do korporacji – zapowiada Grzegorz Świdwiński.

    W przyszłym roku platforma zostanie uzupełniona o nowe usługi, w tym e-fakturę. Envelo będzie pozwalać na wysyłanie i odbiór faktur zarówno w postaci cyfrowej, jak i tradycyjnej. Docelowo platforma ma zamienić się w wirtualną skrzynkę pocztową. Za jej pomocą będzie można odbierać i nadawać listy elektroniczne i hybrydowe oraz skanowane. Finalnie do pakietu e-usług dołączy elektroniczny list rejestrowany, czyli z potwierdzeniem nadania odbioru.

    Papier znika z poczty

    Sięgnięcie po nowe technologie ma pomóc Poczcie przejść transformację i znaleźć nowe miejsce w zmieniającej się rzeczywistości.

     – Rozwój e-usług ma być odpowiedzią na cyfryzację naszego życia i na to, jak Polak chce korzystać z usług masowych nadawców, czy jak chce się kontaktować z masowymi nadawcami – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

    Poczta zamierza zwiększyć nakłady na rozwój nowych technologii. Do 2017 roku na ten cel przeznaczyć ma aż 1,3 mld złotych. 

     – Jest to łączna kwota nakładów inwestycyjnych związanych z rozwojem, parkiem maszynowym, taborem samochodowym, z inwestycjami kapitałowymi, ale także w ramach usług cyfrowych na platformie Envelo – tłumaczy Wojtas.

    Operator stawia na rozwój grupy pocztowo–finansowo–logistycznej. Chce mocno rozwijać usługi ubezpieczeniowe i bankowe, również online. Dzięki dywersyfikacji usług i produktów, Poczta Polska chce zachować stabilną pozycję na rynku.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Bankowość

    Prawo

    Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

    16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

    Konsument

    Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

    Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.