Newsy

Poczta Polska wprowadza usługi dla niewielkich e-sklepów. Chce mieć 20 proc. udziału w rynku paczek i przesyłek kurierskich

2013-10-18  |  06:40
Mówi:Sławomir Żurawski
Funkcja:Dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP
Firma:Poczta Polska S.A.
  • MP4
  • Poczta Polska planuje zwiększyć udział w rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek do 20 proc. w 2018 r. Pomóc ma w tym m.in. nowa paczkowa oferta skierowana dla małych i mikroprzedsiębiorstw. Wprowadzane przedpłacone pakiety przeznaczone będą nawet dla tych nadawców, którzy wysyłają tylko po kilkanaście paczek miesięcznie. 

     – Na rynku paczek i przesyłek kurierskich w Polsce mamy obecnie ok. 15-proc. udział. W kolejnych latach, w perspektywie strategicznej do 2018 roku, planujemy rozwój i wzrost udziału w rynku do 20 proc. Będziemy się starali wykorzystać trend wzrostowy handlu w internecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej.

    Żurawski podkreśla, że Poczta upatruje swojej szansy w dynamicznym rozwoju rynku e-commerce. W ubiegłym roku Polacy kupili przez internet towary i usługi warte 22 mld zł, a roczny wzrost tego rynku sięga nawet 25-30 proc. 

     – Nie wydaje nam się, by to tempo miało spaść. Rynek e-commerce w Polsce nie jest dojrzały, wciąż się rozwija. Wiedząc jak rynek wygląda, że jest zdominowany przez mikro- i małych przedsiębiorców, właśnie do nich, do wielkości ich biznesu, dostosowaliśmy naszą ofertę – wyjaśnia Żurawski. – Na rynku polskim tylko jeden konkurent oferuje usługę przedpłaconą, abonamentową. Jednakże nasza oferta odróżnia się tym, że jest skierowana do najmniejszych, którzy zgodnie z naszymi badaniami, uważają, że są przez ten rynek odsuwani na bok.

    Usługi Pakiet PACZKA 15, 50, 200 oraz Pakiet POCZTEX 20 są przeznaczone dla mikrofirm działających na polskim rynku e-commerce. Liczby w nazwach abonamentów oznaczają liczbę przesyłek. Ceny pakietów zaczynają się od 99,50 zł, najdroższy kosztuje 999,50 zł. Poczta po podpisaniu umowy dostarcza klientom opakowania do przesyłek. Na potrzeby tych pakietów udostępniono stronę: www.paczkakorzysci.pl.

    Nowa oferta przedpłacona to nie jedyna zmiana Poczty Polskiej ułatwiająca wysyłkę małym przedsiębiorstwom prowadzącym sprzedaż przez internet. W blisko 200 wytypowanych placówkach godziny przyjmowania paczek zostały wydłużone z godziny 15.00, w niektórych nawet do godziny 18.00. Oznacza to, że później nadana paczka nie będzie traktowana jak nadana w dniu następnym. Do tego w tych placówkach powstają specjalne okienka do przyjmowania paczek lub stanowiska na zapleczu, przystosowanego do przyjmowania przesyłek masowych.

    Żurawski dodaje, że nadchodzące miesiące będą dla Poczty szczególnie pracowite. 

     – Biznes paczkowy, kurierski jest sezonowy. W okresie przedświątecznym, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem, szacujemy wzrost przesyłek nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu do normalnego miesiąca – przewiduje.

    W ubiegłym roku w okresie przedświątecznym Polacy wysyłali średnio 180 tys. paczek dziennie, a w całym okresie od połowy listopada do świąt wyekspediowali razem 4,5 mln paczek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polscy producenci czereśni chcą połączyć siły. Tylko w ten sposób mogą walczyć z importem owoców niskiej jakości

    Import czereśni niskiej jakości w polskim sezonie jest wyzwaniem dla krajowych producentów tych owoców. To antyreklama dla polskiej czereśni – podkreślają sadownicy. Konsumenci oczekują ładnych, dużych i słodkich owoców i są gotowi zapłacić za nie więcej, ale często brakuje ich w dużych sieciach sklepów. Pozycja pojedynczych sadowników względem sieci jest jednak zbyt słaba. – Jako producenci widzimy potrzebę zrzeszenia się. Moglibyśmy wówczas sprzedawać sieciom duże partie jednolitego towaru. Dobrym rozwiązaniem byłoby też centrum dystrybucji czereśni – przekonuje Krzysztof Czarnecki, producent czereśni, wiceprezes Związku Sadowników RP.

    Handel

    Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia

    Branża logistyczna, wciąż mierząca się ze skutkami wysokiej inflacji i gwałtownego wzrostu kosztów prowadzenia działalności, wykazuje coraz więcej oznak ożywienia. Wpływają na to m.in. stopniowy wzrost w e-commerce i duże zainteresowanie inwestorów lokalizowaniem hubów logistycznych w Polsce. Branża liczy także na to, że wkrótce zacznie pozytywnie odczuwać wpływ rosnącej w Polsce konsumpcji. – W perspektywie kilku lat na pewno pojawią się wzrosty, spodziewamy się bardzo dużo reorganizacji, jeżeli chodzi o logistykę paneuropejską. Ponadto konsumpcja ciągle będzie rosła, bo jednak odbiegamy pod tym względem od Europy Zachodniej – ocenia Sławomir Rodak, dyrektor komercyjny w ID Logistics Polska.

    Problemy społeczne

    Kryzysy humanitarne nabierają na sile. Organizacje pomocowe potrzebują coraz więcej pracowników

    Nowe i przedłużające się konflikty zbrojne oraz coraz częstsze katastrofy naturalne powodują, że na całym świecie już ponad 300 mln ludzi potrzebuje pomocy humanitarnej. To pociąga za sobą gwałtowny wzrost zapotrzebowania na pracowników humanitarnych. Organizacje na całym świecie poszukują do pracy osób zajmujących się nie tylko projektami pomocowymi, lecz również inżynierów, księgowych, psychologów, ekspertów od fundraisingu czy logistyków. – Ta praca naprawdę jest wymagająca, ale też satysfakcjonująca, właśnie dlatego warto odróżnić ją od wolontariatu – przypomina Magdalena Irzycka z Polskiej Akcji Humanitarnej z okazji przypadającego 19 sierpnia Światowego Dnia Pomocy Humanitarnej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.