Mówi: | Tomasz Krysiak |
Funkcja: | Senior Retail Client Consultant |
Firma: | Nielsen |
Polacy coraz chętniej kupują produkty marek własnych sieci handlowych
W Polsce rośnie sprzedaż produktów marek własnych. Towary sprzedawane z logo sieci detalicznej bądź tylko w jednej sieci cieszą się coraz większą popularnością. Główną przyczyną jest cena, jednak coraz większego znaczenia nabiera też czynnik jakościowy.
– Co ciekawe, produkty marek własnych bardzo dobrze radzą sobie nie tylko w sieciach dyskontowych, które są kojarzone z tymi produktami, ale również w sieciach chemiczno-kosmetycznych czy w hiper- i supermarketach – mówi agencji informacyjnej Newseria Tomasz Krysiak Senior Retail Client Consultant w firmie Nielsen.
Według badań Polacy wybierając marki własne kierują się głównie ceną, ale to powoli się zmienia.
– Coraz istotniejszy staje się czynnik jakościowy. Jakość marek własnych poprawia się i tak uważa coraz więcej Polaków. Konsumenci wyżej cenią sobie najlepsze produkty marek własnych, które dobrze znają, od przeciętnych produktów brandowych – dodaje Krysiak.
Według raportu PLMA Private Label Yearbook, który został opracowany przez firmę Nielsen dla Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych, w tym roku aż 28 proc. produktów sprzedawanych w polskich sieciach handlowych ma logo samej sieci. To o 3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Jeśli Polska dostosuje się do trendów w najbardziej rozwiniętych krajach, to można się spodziewać dalszych wzrostów. W Szwajcarii marki własne mają ok. 53 proc. udziału w rynku; zaś w Niemczech, Belgii czy Wielkiej Brytanii – ponad 40 proc.
Czytaj także
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
- 2024-12-10: Polscy naukowcy poszukują innowacyjnych terapii z wykorzystaniem RNA. Na celowniku są choroby rzadkie, zakaźne i nowotwory
- 2024-12-04: Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
– Ukraińskie doświadczenia z frontu są cenną lekcją dla wojskowych służb medycznych w Polsce, która zmienia podejście do zabezpieczenia medycznego na wypadek ewentualnego konfliktu – mówi gen. broni prof. dr hab. n. med. Grzegorz Gielerak, dyrektor WIM – PIB. Jak podkreśla, wiele się mówi o konieczności zwiększania wydatków na zakupy broni i sprzętu wojskowego, a wciąż stosunkowo mało uwagi poświęca się budowaniu bezpieczeństwa medycznego.
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Konsument
Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników
Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.