Newsy

Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia assistance

2013-04-16  |  06:20

Aktualizacja 22:20

Pakiety assistance medyczne, turystyczne czy dla kierowców coraz chętniej kupowane przez Polaków. Według najnowszych badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych na zlecenie Europ Assistance Polska niemal co trzeci z nas zdecydował się w tym roku na zakup tego typu polisy. Dziewięciu na dziesięciu ubezpieczonych jest zadowolonych z jakości tych usług.

Z badań przeprowadzonych przez IB ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że odsetek osób, decydujących się na zakup ubezpieczenia assistance systematycznie rośnie – z 27 proc. w 2010 roku do 32 proc. obecnie. Najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy – 91 proc., 16 proc. ma assistance medyczny i domowy. Aż 93 proc. osób pozytywnie ocenia jakość takich usług.

 – Branża ta bardzo szybko się rozwija. Jest to wzrost rzędu około 10 proc. rocznie w ostatnich latach – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Grzelak, prezes zarządu firmy Europ Assistance.

Przedstawiciele branży mają nadzieję, że ten i następne lata będą równie dobre. Powoli zmienia się podejście Polaków do tego typu polis, chociaż wciąż kojarzą się one przede wszystkim z wypadkami komunikacyjnymi. Wzrasta jednak świadomość wykorzystywania assistance medycznego, podróżnego i domowego.

 – Paradoksalnie, ubezpieczenia assistance są dobre na czas spowolnienia gospodarczego, z którym mamy do czynienia w Polsce – mówi Grzelak. – Są one tanie, to po pierwsze, a po drugie możemy z nich skorzystać niekoniecznie w sytuacjach traumatycznych, jak w przypadku innych typowych ubezpieczeń, w tym np. NNW.

Dlatego rzadko posiadacz assistance rezygnuje z tego ubezpieczenia. Wręcz przeciwnie – często myśli o kupieniu kolejnych wariantów, np. planując wyjazd na wakacje.

 – Ubezpieczenia turystyczne to tak naprawdę w 80-90 proc. jest to de facto assistance podróżne, dlatego że w czasie podróży korzystamy z pomocy medycznej w przypadku różnych zdarzeń losowych. To wszystko robi firma assistance – mówi szef Europ Assistance.

Cena polisy, jak i jej opcje zależą od wielu czynników. M.in. od wariantu usługi, celu podróży czy zakresu ubezpieczenia. Taka polisa może np. obejmować opcję pomocy prawnej na miejscu wypoczynku, może też zawierać ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, czyli NNW, a jego suma gwarantowana sięgać kwoty nawet kilku milionów złotych.

 – Cena jest funkcją zakresu ochrony ubezpieczeniowej i oczywiście okresu ubezpieczenia – tłumaczy Grzelak. – Inaczej będzie kosztowało ubezpieczenie na tydzień przy wyjeździe do Francji, a inaczej np. trzy miesiące na Karaiby.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Polskie firmy ograniczają zakupy. 85 proc. spodziewa się też dalszego wzrostu kosztów działalności

Przeciętny wzrost cen produktów i usług niezbędnych polskim firmom do prowadzenia działalności wyniósł w sierpniu aż 37,4 proc., czyli znacznie powyżej GUS-owskiego odczytu inflacji, który w ubiegłym miesiącu był na poziomie 16,1 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez Narodowy Fundusz Gwarancyjny. Wyższe koszty spowodowały, że polskie przedsiębiorstwa częściej szukały okazji cenowych albo w ogóle rezygnowały z firmowych zakupów. – To jest najbardziej niepokojące, bo jeżeli firma nie kupuje, to nie realizuje kolejnych zleceń, czyli gospodarka spowalnia – mówi Emanuel Nowak, ekspert NFG. Za tym idzie też wzrost zadłużenia przedsiębiorstw. Jak wskazuje, na rynku istnieje jednak szeroki wachlarz narzędzi finansowych, które mogą wesprzeć MŚP w utrzymaniu płynności finansowej.

Konsument

Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu. 

Handel

Polska gotowa na odcięcie od rosyjskiej ropy. Unijne embargo zacznie obowiązywać za niecałe trzy miesiące

Na początku grudnia, zgodnie z szóstym pakietem unijnych sankcji, zacznie obowiązywać embargo na rosyjską ropę, co oznacza, że przestanie ona płynąć do państw UE drogą morską. W ocenie prezesa POPiHN Leszka Wiwały Polska jest na to dobrze przygotowana. – Ropy będziemy mieli pod dostatkiem. Tym, co jest najtrudniejsze, to nie skąd sprowadzać ropę, ale jak to zrobić, ponieważ pula tankowców jest dość ograniczona, a konkurencja duża – zauważa ekspert. Do rozwiązania jest szereg kwestii związanych z transportem surowca i logistyką.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.