Mówi: | Ryszard Grzelak |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Europ Assistance |
Polacy coraz częściej kupują ubezpieczenia assistance
Aktualizacja 22:20
Pakiety assistance medyczne, turystyczne czy dla kierowców coraz chętniej kupowane przez Polaków. Według najnowszych badań Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych na zlecenie Europ Assistance Polska niemal co trzeci z nas zdecydował się w tym roku na zakup tego typu polisy. Dziewięciu na dziesięciu ubezpieczonych jest zadowolonych z jakości tych usług.
Z badań przeprowadzonych przez IB ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że odsetek osób, decydujących się na zakup ubezpieczenia assistance systematycznie rośnie – z 27 proc. w 2010 roku do 32 proc. obecnie. Najwięcej Polaków posiada assistance samochodowy – 91 proc., 16 proc. ma assistance medyczny i domowy. Aż 93 proc. osób pozytywnie ocenia jakość takich usług.
– Branża ta bardzo szybko się rozwija. Jest to wzrost rzędu około 10 proc. rocznie w ostatnich latach – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Grzelak, prezes zarządu firmy Europ Assistance.
Przedstawiciele branży mają nadzieję, że ten i następne lata będą równie dobre. Powoli zmienia się podejście Polaków do tego typu polis, chociaż wciąż kojarzą się one przede wszystkim z wypadkami komunikacyjnymi. Wzrasta jednak świadomość wykorzystywania assistance medycznego, podróżnego i domowego.
– Paradoksalnie, ubezpieczenia assistance są dobre na czas spowolnienia gospodarczego, z którym mamy do czynienia w Polsce – mówi Grzelak. – Są one tanie, to po pierwsze, a po drugie możemy z nich skorzystać niekoniecznie w sytuacjach traumatycznych, jak w przypadku innych typowych ubezpieczeń, w tym np. NNW.
Dlatego rzadko posiadacz assistance rezygnuje z tego ubezpieczenia. Wręcz przeciwnie – często myśli o kupieniu kolejnych wariantów, np. planując wyjazd na wakacje.
– Ubezpieczenia turystyczne to tak naprawdę w 80-90 proc. jest to de facto assistance podróżne, dlatego że w czasie podróży korzystamy z pomocy medycznej w przypadku różnych zdarzeń losowych. To wszystko robi firma assistance – mówi szef Europ Assistance.
Cena polisy, jak i jej opcje zależą od wielu czynników. M.in. od wariantu usługi, celu podróży czy zakresu ubezpieczenia. Taka polisa może np. obejmować opcję pomocy prawnej na miejscu wypoczynku, może też zawierać ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, czyli NNW, a jego suma gwarantowana sięgać kwoty nawet kilku milionów złotych.
– Cena jest funkcją zakresu ochrony ubezpieczeniowej i oczywiście okresu ubezpieczenia – tłumaczy Grzelak. – Inaczej będzie kosztowało ubezpieczenie na tydzień przy wyjeździe do Francji, a inaczej np. trzy miesiące na Karaiby.
Czytaj także
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-09-19: Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
- 2024-09-10: Polska biotechnologia mierzy się z ogromnym niedofinansowaniem. Mimo to ma duży potencjał rozwoju, w szczególności segment badań klinicznych
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.