Newsy

Polacy szturmują biura podróży

2012-05-11  |  06:35
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik prasowy
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    Liczba chętnych na wyjazdy zagraniczne jest zdecydowanie większa niż w ubiegłym roku. Z tygodnia na tydzień liczba klientów i rezerwacji zwiększa się średnio o jedną trzecią. Największą popularnością cieszą się kraje basenu Morza Śródziemnego oraz Egipt.

    Po wzmożonym ruchu w biurach turystycznych widać, że lato zbliża się wielkimi krokami. Z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że w tygodniu między 16 a 22 kwietnia liczba klientów wzrosła dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

    To może oznaczać, że tegoroczne wyniki sprzedaży ofert na lato będą lepsze od wyników ubiegłorocznych, a 2011 rok był jak dotąd rekordowy dla branży. Ilość klientów wzrosła o 13 proc., a obroty o blisko 15 proc.

     – W tym roku najpopularniejszymi kierunkami turystycznymi jest Bułgaria i Turcja oraz, jak co roku, Hiszpania, szczególnie Majorka. Oczywiście Wyspy Greckie i Egipt, który powraca na mapę ulubionych kierunków Polaków – wymienia Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    Egipt i Tunezja, po ponad rocznej przerwie, spowodowanej "arabską wiosną", wracają na turystyczną mapę Polaków. Kuszą przede wszystkim atrakcyjne ceny, bo tamtejsi hotelarze są bardziej skłonni do obniżania stawek. Przykładowo oferty wycieczek nad Morze Czerwone zaczynają się znacznie poniżej 2 tys. zł za osobę. W dodatku w hotelu przynajmniej 4-gwiazdkowym i z opcją all inclusive.

    Jak podkreśla rzecznik Neckermann, taki standard wycieczek preferują Polacy niezależnie od miejsca wypoczynku.

     – Polacy przywiązują również coraz większą uwagę na sprofilowanie oferty, np. jeśli wyjeżdżamy z dziećmi, chętnie wybieramy hotele z parkami wodnymi czy hotele oferujące animacje w języku polskim – mówi Magda Plutecka-Dydoń.

    Klienci biur podróży coraz częściej szukają też ofert w bardziej odległe zakątki świata. Liczba osób wybierających dalekie kierunki wzrasta znacząco z roku na rok.

     – Są to zarówno Karaiby, jak i wyspy Oceanu Indyjskiego, Tajlandia. Coraz chętniej wypoczywamy w odległych rejonach, co jest spowodowane tym, że ofert jest więcej i są coraz bardziej atrakcyjne cenowo – wyjaśnia rzecznik Neckermann Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Konsument

    Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

    Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

    Prawo

    Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

    Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.