Newsy

Ministerstwo Zdrowia przekonuje do dodatkowych ubezpieczeń medycznych

2013-05-28  |  06:50

– Jedyną sensowną drogą na zwiększenie środków w systemie ochrony zdrowia są dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne – przekonuje wiceminister zdrowia Sławomir Neumann. Resort zamierza wkrótce rozpocząć dyskusję na temat wprowadzenia tego typu rozwiązań. Wiązałoby się to z gruntowną przebudową koszyka świadczeń gwarantowanych. Niektóre zabiegi wypadłyby z listy refundowanych przez NFZ i trzeba byłoby za nie płacić z dodatkowej polisy lub z własnej kieszeni. Praca nad nowymi przepisami to jedno, ważne jest również przekonania pacjentów do korzyści związanych z ubezpieczeniami dodatkowymi.

 – To jest z jednej strony tak, że uważamy, że mając obowiązkowe składki NFZ, mamy gwarantowaną opiekę zdrowotną na wszelkich możliwych poziomach i dostępność, którą gwarantuje nam konstytucja, i nie musimy się ubezpieczać – mówi Sławomir Neumann, wiceminister zdrowia. – Z drugiej strony, jeżeli mamy problem zdrowotny, to bardzo chętnie płacimy za wizytę u lekarza z własnej kieszeni, traktując to jako rzecz oczywistą.

Ministerstwo Zdrowia chce tę sytuację zmienić i proponuje dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. Resort chce, by były produktem tanim i powszechnie dostępnym, wspierającym system publicznej ochrony zdrowia. Wiceminister przekonuje, że byłoby to z korzyścią dla pacjentów.

 – To prywatny ubezpieczyciel w imieniu pacjenta negocjowałby stawki z lekarzami, klinikami czy szpitalami – tłumaczy Neumann.

Miałoby to w jego ocenie doprowadzić do spadku cen świadczeń medycznych na rynku. 

 – Nie ma takiego kraju na świecie, który by dał wszystkim wszystko za darmo, „na jutro”. Wszyscy, którzy korzystamy z systemu ochrony zdrowia, wiemy, że są ograniczenia wynikające z dostępności środków publicznych, których nie będzie przyrastało w sposób gwałtowny w systemie w najbliższych latach – przekonuje krytyków takie

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Polityka

Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.