Mówi: | Bartosz Komasa |
Firma: | Bank of China w Polsce |
Polski oddział Bank of China będzie obsługiwał całą Europę Środkową
W przyszłym tygodniu otwarcie pierwszego warszawskiego oddziału Bank of China. Władze banku już myślą o kolejnych placówkach, ale najwcześniej można się ich spodziewać za rok. Polski oddział będzie współpracował nie tylko z firmami chińskimi, które chcą inwestować nad Wisłą, ale również w innych krajach regionu, czyli w Czechach, na Słowacji czy w krajach nadbałtyckich.
Oddział przy ulicy Zielnej w Warszawie jest już prawie gotowy. Otwarcie 6 czerwca.
- Jesteśmy pierwszy bankiem chińskim w Polsce, który będzie miał oddział w Warszawie i z którego będziemy pokrywać całą Polskę. Myślimy o drugim mieście, ale to może być dopiero po roku, dwóch, w zależności od tego, jak się będzie rynek rozwijał w kontekście naszych wytycznych i targetów - mówi Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.
Dodaje jednocześnie, że nie chodzi tylko o rynek w Polsce.
- Również z Polski będziemy pokrywali Czechy, Słowację, kraje nadbałtyckie, czyli cały region - podkreśla Komasa.
Jak informuje przedstawiciel Bank of China, w ostatnim czasie, zainteresowanie inwestowaniem w Polsce wyraźnie wzrosło. Przede wszystkim miały na to wpływ oficjalne wizyty przedstawicieli władz polskich w Chinach i chińskich w Polsce.
- Ten wzrost widać nie tylko w dużych firmach, korporacjach chińskich, ale również coraz więcej polskich firm podróżuje do Chin, nawiązując kontakty z partnerami tam, na miejscu. Nasz bank w tym pomaga. Może wskazywać partnerów zaufanych, czyli firmy, które są naszymi klientami w Chinach. My te firmy znamy, więc możemy pomóc w rekomendacji i weryfikacji polskich czy chińskich partnerów - wyjaśnia Bartosz Komasa.
Głównymi klientami Bank of China mają być, zgodnie z jego strategią, duże korporacje chińskie, zainteresowane wejściem na polski rynek.
- Zgodnie z chińską strategią, jak również ze strategią naszego banku, będą to firmy z branży energetycznej, które przystępują do prywatyzacji. Nie mogę zdradzać konkretnych nazw firm, natomiast wystarczy spojrzeć na artykuły, informacje, które dotyczą firm chińskich, które biorą udział w prywatyzacji, głównie branży energetycznej - mówi przedstawiciel chińskiego banku.
Bank of China w Polsce chce mieć pełną ofertę bankową. Oprócz szerokiego zakresu wsparcia dla przedsiębiorców, będzie również oferta dla klientów detalicznych: prowadzenie rachunków depozytowych i możliwość transferów w juanie. Kredyty hipoteczne na razie nie będą dostępne, choć bank nie wyklucza, że taki produkt również pojawi się w ofercie.
Czytaj także
- 2025-05-29: Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-15: Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki
- 2025-05-21: Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.