Newsy

Polski oddział Bank of China będzie obsługiwał całą Europę Środkową

2012-06-01  |  06:28

W przyszłym tygodniu otwarcie pierwszego warszawskiego oddziału Bank of China. Władze banku już myślą o kolejnych placówkach, ale najwcześniej można się ich spodziewać za rok. Polski oddział będzie współpracował nie tylko z firmami chińskimi, które chcą inwestować nad Wisłą, ale również w innych krajach regionu, czyli w Czechach, na Słowacji czy w krajach nadbałtyckich.

Oddział przy ulicy Zielnej w Warszawie jest już prawie gotowy. Otwarcie 6 czerwca.

 - Jesteśmy pierwszy bankiem chińskim w Polsce, który będzie miał oddział w Warszawie i z którego będziemy pokrywać całą Polskę. Myślimy o drugim mieście, ale to może być dopiero po roku, dwóch, w zależności od tego, jak się będzie rynek rozwijał w kontekście naszych wytycznych i targetów - mówi Bartosz Komasa, przedstawiciel Bank of China w Polsce.

Dodaje jednocześnie, że nie chodzi tylko o rynek w Polsce.

 - Również z Polski będziemy pokrywali Czechy, Słowację, kraje nadbałtyckie, czyli cały region - podkreśla Komasa.

Jak informuje przedstawiciel Bank of China, w ostatnim czasie, zainteresowanie inwestowaniem w Polsce wyraźnie wzrosło. Przede wszystkim miały na to wpływ oficjalne wizyty przedstawicieli władz polskich w Chinach i chińskich w Polsce.

 - Ten wzrost widać nie tylko w dużych firmach, korporacjach chińskich, ale również coraz więcej polskich firm podróżuje do Chin, nawiązując kontakty z partnerami tam, na miejscu. Nasz bank w tym pomaga. Może wskazywać partnerów zaufanych, czyli firmy, które są naszymi klientami w Chinach. My te firmy znamy, więc możemy pomóc w rekomendacji i weryfikacji polskich czy chińskich partnerów - wyjaśnia Bartosz Komasa.

Głównymi klientami Bank of China mają być, zgodnie z jego strategią, duże korporacje chińskie, zainteresowane wejściem na polski rynek. 

 - Zgodnie z chińską strategią, jak również ze strategią naszego banku, będą to firmy z branży energetycznej, które przystępują do prywatyzacji. Nie mogę zdradzać konkretnych nazw firm, natomiast wystarczy spojrzeć na artykuły, informacje, które dotyczą firm chińskich, które biorą udział w prywatyzacji, głównie branży energetycznej - mówi przedstawiciel chińskiego banku.

Bank of China w Polsce chce mieć pełną ofertę bankową. Oprócz szerokiego zakresu wsparcia dla przedsiębiorców, będzie również oferta dla klientów detalicznych: prowadzenie rachunków depozytowych i możliwość transferów w juanie. Kredyty hipoteczne na razie nie będą dostępne, choć bank nie wyklucza, że taki produkt również pojawi się w ofercie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.