Newsy

Minister pracy nie mówi „nie” ostatnim 2 miesiącom ciąży na chorobowym

2012-09-10  |  06:40
Mówi:Władysław Kosiniak - Kamysz
Funkcja:Minister
Firma:Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej
  • MP4

    Zdaniem ministra pracy i polityki społecznej pomysł PKPP Lewiatan, by każda kobieta w ciąży miała zagwarantowane w dwóch ostatnich miesiącach ciąży świadczenia chorobowe trzeba wnikliwie przeanalizować. Minister chce w tej sprawie konsultacji z ZUS i ginekologami.

    PKPP Lewiatan zwróciła się do rządu z postulatem zwołania Komisji Trójstronnej po to, by zająć się chorobowym kobiet w ciąży. Chodzi o to, że zdaniem pracodawców lekarze zbyt łatwo wystawiają kobietom w ciąży zwolnienia lekarskie. To zdaniem pracodawców dezorganizuje pracę firmy.

    PKPP Lewiatan proponuje by każda kobieta w ósmym i dziewiątym miesiącu miała zagwarantowane świadczenia chorobowe. Takie stanowisko trafi do ministra pracy. PKPP Lewiatan proponuje, aby za dwumiesięczne zwolnienia płacił ZUS. Zdaniem ministra Władysława Kosiniaka-Kamysza pomysł zasługuje na wnikliwą analizę.

       To rodzi, oczywiście określone koszty. Ja poproszę, żebyśmy sformułowali bardzo precyzyjną analizę, ile kobiet korzysta w tym czasie ze zwolnień. Pamiętajmy też, oczywiście, że to lekarz decyduje o tym, czy potrzebne jest to zwolnienie. Ciąża jest stanem fizjologicznym. Wiele kobiet, jak czuję się dobrze chodzi do pracy i są z tego zadowolone. Jeżeli są wskazania medyczne, to oczywiście należy im się zwolnienie - mówi Agencji Informacyjnej Newseria minister Kosiniak-Kamysz.

    Minister pracy podkreśla, że w przypadku chorobowego kobiet w ciąży wypłacane jest 100% świadczeń. Nie 80 proc. czy 70 proc. jak w przypadku, gdy pracownik idzie na zwolnienie lekarskie z powodu choroby.

    - To jest bardzo ważne, żebyśmy to utrzymali, bo te świadczenia, kobiecie w ciąży się należą – podkreśla minister.

    Minister Władysław Kosiniak – Kamysz chce wpierw zapoznać się z projektem, przeanalizować go wraz z ZUS-em i spotkać się z lekarzami ginekologami, by poznać ich stanowisko w tej sprawie. Potem będą podejmowane, jak podkreśla minister, stosowne decyzje.

    Czytaj także

    Patronaty medialne

    Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

    Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

    > Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

    Handel

    Spada wskaźnik zadowolenia klientów z jakości obsługi. Powodem może być pogarszająca się sytuacja na rynku pracy

    Wygląd placówki, zachowanie personelu czy atrakcyjność samej oferty – to niektóre czynniki, które decydują o poziomie satysfakcji klienta. Z badań Polskiego Programu Jakości Obsługi wynika, że wskaźnik zadowolenia klientów nieznacznie się obniżył i wynosi 77 proc., a w kolejnych latach możemy obserwować dalszy spadek ze względu na coraz poważniejszy problem niedoboru pracowników. Dla firm to o tyle istotny wskaźnik, że najbardziej zadowoleni klienci są bardziej skłonni do ponownego zakupu i polecenia danej marki swoim znajomym.

    Problemy społeczne

    Na chorobę Parkinsona cierpi w Polsce ok. 100 tys. osób. Dotyka ona całe rodziny

    Choroba Parkinsona postępuje powoli, latami. Chory staje się w tym czasie coraz mniej samodzielny – trudnością jest dla niego spożywanie posiłków, ubieranie się czy pokonywanie krótkich dystansów. Ciężar opieki przenosi się na barki rodziny i najbliższych, którzy nierzadko muszą całkiem zrezygnować z pracy zawodowej. Polskie Towarzystwo Neurologiczne podkreśla, że od strony medycznej sytuacja pacjentów chorych na chorobę Parkinsona jest dobra, jednak brakuje skoordynowania opieki – dlatego postuluje utworzenie specjalnych ośrodków, które zajęłyby się kompleksową terapią i rehabilitacją. 

    Konsument

    Połowa piętnastolatków zetknęła się z hejtem w sieci. Rusza kampania, która pomoże walczyć z tym zjawiskiem

    Hejt w internecie urasta do rangi potężnego problemu społecznego. Dotyka nawet dzieci i nastolatków – więcej niż co trzeci zetknął się już w sieci z mową nienawiści. Hejterzy i trolle są jednak w mniejszości, stanowią zaledwie 5–6 proc. internautów. Fundacja Orange rusza z kampanią, która ma pokazać, że są oni w mniejszości i da się z nimi walczyć. W ramach akcji pokazuje, jak reagować na hejt w sieci i emocjonalnie sobie z nim radzić. Symbolem kampanii #jestnaswiecej jest pomarańczowa sznurówka.

    Problemy społeczne

    Nauczyciele WF-u zyskują sprzymierzeńca. Media społecznościowe pomagają propagować sport wśród najmłodszych

    Internet to dla współczesnych dzieci naturalne środowisko, dlatego znani sportowcy i youtuberzy chcą to wykorzystać do promowania aktywności fizycznej. W ramach programu Drużyna Energii nagrywają treningi i publikują je w mediach społecznościowych, a uczniowie muszą je powtórzyć, wykazując się kreatywnością i nagrywając z tego film. Druga edycja programu cieszy się rekordową popularnością. Uczestniczy w niej 200 szkół i kilkadziesiąt tysięcy uczniów z całej Polski, rywalizując o główną nagrodę i wyposażenie sal gimnastycznych.