Newsy

Prezes Emitela: rozbudowujemy infrastrukturę niezbędną do cyfryzacji telewizji

2012-04-13  |  06:50
Tagi: Emitel, maszty
Mówi:Przemysław Kurczewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Emitel
  • MP4

    - Emitel przygotowuje się do agresywnej i aktywnej działalności rynkowej - mówi prezes spółki. Dlatego inwestycje w infrastrukturę dotyczą na razie rozbudowy sieci potrzebnej do emisji cyfrowej telewizji naziemnej. Budowa masztu planowana jest w okolicach Ostrołęki i w woj. podkarpackim pod Leżajskiem.

    Emitel jest operatorem trzech multipleksów, czyli tzw. pakietów programowych naziemnej telewizji cyfrowej. Do końca maja multipleks pierwszy, na którym m.in. znajdują się kanały telewizji publicznej, ma być dostępny dla ponad 90 proc. populacji kraju

     - W tej chwili przygotowujemy Emitela do bardziej agresywnej i aktywnej działalności rynkowej. Natomiast nie budujemy w tej chwili nic konkretnego z wyjątkiem inwestycji pod zakończenie procesu cyfryzacji telewizji naziemnej, czyli może pojawić się jeszcze jakiś maszt w najbliższym czasie. Taką mam nadzieję - mówi Przemysław Kurczewski, prezes zarządu spółki.

    Emitel planuje wybudować ponad 140-metrową wieżę nadawczą w powiecie ostrołęckim. Spółka czeka na decyzję w sprawie pozwolenia na budowę. Przeciwni są na razie mieszkańcy gminy, którzy domagają się raportu o wpływie inwestycji na zdrowie i środowisko. Podobną inwestycję Emitel prowadzi pod Leżajskiem, w województwie podkarpackim.

    Zgodnie z założeniami Emitela maszty będą budowane na potrzeby telewizji cyfrowej. W przyszłości, w razie potrzeby, mają być używane również do innych technologii bezprzewodowych.

     - W tej chwili jesteśmy podwykonawcą dla operatorów komórkowych w zakresie udostępniania naszej infrastruktury dla zapewnienia zasięgu bezprzewodowych usług. W przypadku, gdy taki maszt jest stawiany, staje się natychmiast dostępny dla wszystkich operatorów, tak żeby zawiesili tam swój sprzęt aktywny i zapewniali usługę, np. dostępu do Internetu - wyjaśnia Przemysław Kurczewski.

    Spółka posiada obecnie ponad 300 wież nadawczych, z których dostępny jest sygnał radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny. W przyszłości chce przejmować część infrastruktury należącej dziś do operatorów komórkowych. Pole do przejęć jest bardzo duże. Każdy operator posiada ok. 7 tys. masztów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.