Newsy

Prezes Emitela: rozbudowujemy infrastrukturę niezbędną do cyfryzacji telewizji

2012-04-13  |  06:50
Tagi: Emitel, maszty
Mówi:Przemysław Kurczewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Emitel
  • MP4

    - Emitel przygotowuje się do agresywnej i aktywnej działalności rynkowej - mówi prezes spółki. Dlatego inwestycje w infrastrukturę dotyczą na razie rozbudowy sieci potrzebnej do emisji cyfrowej telewizji naziemnej. Budowa masztu planowana jest w okolicach Ostrołęki i w woj. podkarpackim pod Leżajskiem.

    Emitel jest operatorem trzech multipleksów, czyli tzw. pakietów programowych naziemnej telewizji cyfrowej. Do końca maja multipleks pierwszy, na którym m.in. znajdują się kanały telewizji publicznej, ma być dostępny dla ponad 90 proc. populacji kraju

     - W tej chwili przygotowujemy Emitela do bardziej agresywnej i aktywnej działalności rynkowej. Natomiast nie budujemy w tej chwili nic konkretnego z wyjątkiem inwestycji pod zakończenie procesu cyfryzacji telewizji naziemnej, czyli może pojawić się jeszcze jakiś maszt w najbliższym czasie. Taką mam nadzieję - mówi Przemysław Kurczewski, prezes zarządu spółki.

    Emitel planuje wybudować ponad 140-metrową wieżę nadawczą w powiecie ostrołęckim. Spółka czeka na decyzję w sprawie pozwolenia na budowę. Przeciwni są na razie mieszkańcy gminy, którzy domagają się raportu o wpływie inwestycji na zdrowie i środowisko. Podobną inwestycję Emitel prowadzi pod Leżajskiem, w województwie podkarpackim.

    Zgodnie z założeniami Emitela maszty będą budowane na potrzeby telewizji cyfrowej. W przyszłości, w razie potrzeby, mają być używane również do innych technologii bezprzewodowych.

     - W tej chwili jesteśmy podwykonawcą dla operatorów komórkowych w zakresie udostępniania naszej infrastruktury dla zapewnienia zasięgu bezprzewodowych usług. W przypadku, gdy taki maszt jest stawiany, staje się natychmiast dostępny dla wszystkich operatorów, tak żeby zawiesili tam swój sprzęt aktywny i zapewniali usługę, np. dostępu do Internetu - wyjaśnia Przemysław Kurczewski.

    Spółka posiada obecnie ponad 300 wież nadawczych, z których dostępny jest sygnał radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny. W przyszłości chce przejmować część infrastruktury należącej dziś do operatorów komórkowych. Pole do przejęć jest bardzo duże. Każdy operator posiada ok. 7 tys. masztów.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Problemy społeczne

    Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

    W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

    Transport

    Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

    Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

    Prawo

    70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

    Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.