Mówi: | Przemysław Kurczewski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Emitel |
Emitel: warunki przetargu na 1800 MHz nie są dla nas łatwe
Właściciel infrastruktury radiowo-telewizyjnej jest zainteresowany nową częstotliwością, choć na razie nie złożył UKE swojej oferty. – Wystąpiliśmy o dokumentację i ją analizujemy. Warunki nie są łatwe, ale są przejrzyste – mówi Przemysław Kurczewski, prezes Emitela.
Według wcześniejszych zapowiedzi, Emitel potrzebuje cennych częstotliwości z pasma 1800 MHz, by być operatorem hurtowym, który będzie oferować usługi jak np. mobilny internet innym uczestnikom rynku: sieciom komórkowym i kablówkom. Jednak decyzja o starcie w przetargu jeszcze nie zapadła.
– Wystąpiliśmy o dokumentację i ją w tej chwili analizujemy. Decyzje, czy i w jakiej formie uczestniczyć w przetargu, będą podjęte oczywiście przed upływem terminu złożenia. Warunki przetargu nas nie zaskoczyły. Nie są dla nas łatwe, natomiast są przejrzyste i równe dla wszystkich, dlatego mam nadzieje, że weźmiemy w tym udział – zdradza Agencji Informacyjnej Newseria prezes Przemysław Kurczewski.
W planach Emitela są również usługi multimedialne. Firma chce wprowadzić na rynek usługę Zarządzanego Transferu Plików (ZTP) pod nazwą FiDex. Usługa pozwala na bezpieczny, szybki i zautomatyzowany transfer plików wielkości nawet kilkuset gigabajtów. Takie rozwiązanie ułatwi firmom obniżenie kosztów, zwiększenie transferu danych i zapewni odpowiednią ich ochronę.
Firma pracuje nad swoją ofertą dla mniejszych operatorów.
– Mamy podpisanych parę kontraktów szczególnie jeśli chodzi o dostęp do naszej infrastruktury, którą otworzyliśmy dla wszystkich na zasadach równego traktowania i w sposób bardzo przejrzysty. Nie mogę powiedzieć, że jestem do końca zadowolony z postępów prac na tym etapie, natomiast sprawy posuwają się do przodu, więc mam nadzieję, że ta oferta się trochę rozwinie w tym roku i z początkiem przyszłego roku – podkreśla prezes Emitela.
Nie chce zdradzać szczegółów, ale podkreśla, że dotyczy to zmiany sposobów dosyłu sygnału telewizyjnego, i oferty, na bazie której operatorzy kablowi powinni móc zaoferować swoim abonentom dodatkowe usługi, nie tylko ograniczającą się do usług telewizji i przesyłu wideo, ale także do innych usług dodanych.
– To nie jest potężna kwota. To jest dodawanie usług do istniejącej infrastruktury. Nie spodziewam się, że to będzie potężna kwota w naszym bilansie, natomiast powinna być zauważalna – zapewnia Przemysław Kurczewski, zapytany o szacowane przychody z nowej formy działalności.
W najbliższym czasie może również zostać wprowadzona nowa usługa biblioteki VOD (video-on-demand).
– To jest jedna z tych rzeczy, nad którymi pracujemy i jeden z tematów, o których nie chciałbym zbyt dużo mówić. Lecz jesteśmy już na to gotowi i mam nadzieję, że to wprowadzimy komercyjnie w najbliższym czasie – zapowiada Przemysław Kurczewski.
Już w listopadzie tego roku firma, która jest operatorem multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej, rozpocznie wyłączanie nadajników obsługujących analogowy sygnał telewizji naziemnej, który potrwa do końca lipca 2013 roku.
– Emitel ma o tyle prostą sytuację, że jesteśmy operatorem technicznym odpowiedzialnym za dosył i emisję sygnału telewizyjnego, i w tym kontekście sam proces wyłączenia analogowego sygnału telewizyjnego nie stanowi większego problemu. Emitel jest też odpowiedzialny za dosył i emisję sygnału cyfrowego. Pytanie, czy w poszczególnych regionach ten sygnał będzie powszechnie dostępny na dzień wyłączenia sygnału. Wstępne badania przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w województwie lubuskim wskazują na to, że takie pokrycie jest, ale rzeczywistość zweryfikuje jak to będzie wyglądać na koniec dnia – twierdzi prezes firmy.
Emitel jest właścicielem prawie całej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce, należy do niego ponad 300 wież nadawczych. W ubiegłym roku, za kwotę 432 mln euro, spółkę przejął fundusz Montagu Private Equity LLP. Wcześniej Emitel należał do Telekomunikacji Polskiej.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-09-02: Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-18: Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.