Newsy

Prezes UKE: Jest miejsce dla nowego operatora komórkowego

2012-04-05  |  06:55
Supernews
Mówi:Magdalena Gaj
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • MP4

     - Jest miejsce na rynku dla nowego podmiotu - mówi Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w rozmowie z Newserią. Warunki przetargów na częstotliwości 1800 lub 800 MHz również będą pozwalały na start nowych podmiotów. Jednak, żeby wygrać w przetargach będzie musiał posiadać odpowiednią sieć i zasięg.

    Zdaniem Magdaleny Gaj miejsce dla piątego operatora na rynku jest. Chociaż na razie nie ma sygnałów, że ktoś spoza obecnych podmiotów będzie starał się o nowe częstotliwości.

     - Myślę, że walka rozegra się pomiędzy tymi podmiotami, które obecnie funkcjonują w Polsce. Nie widzę, ani nie słyszę chęci wkroczenia na nasz rynek jakiegoś nowego podmiotu. Natomiast, jeśli ktoś taki się znajdzie, to zawsze jest możliwe. Warunki przetargu, aukcji będą na to pozwalały - zapewnia prezes UKE.

    Najważniejszym kryterium w tegorocznym przetargu na 1800 MHz będą deklaracje inwestycyjne operatorów. I właśnie z tym nowy podmiot może mieć największy problem.

     - Tu chodzi o pieniądze. Nowy podmiot zawsze może wygrać i dostać takie częstotliwości, ale pod warunkiem, że jest w stanie zbudować sieci i w nich funkcjonować - podkreśla Magdalena Gaj.

    Prezes UKE zapowiedziała, że przetarg na pasmo 1800 zostanie ogłoszony w lipcu, a zwycięzca zostanie wyłoniony do listopada. Potencjalny nowy gracz ma więc bardzo mało czasu na wejście na polski rynek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.