Mówi: | Łukasz Gołębiowski |
Funkcja: | dyrektor zarządzający pionem sprzedaży |
Firma: | Poczta Polska |
Poczta Polska angażuje się w program „Rodzina 500 plus”. Świadczenia doręczy do domu lub na konto
Poczta Polska będzie wspierać Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej i jednostki samorządowe w obsłudze programu „Rodzina 500 plus”. Beneficjenci programu mogą złożyć wniosek w placówce pocztowej lub za pośrednictwem listonosza. Pracownicy poczty będą też dostarczać decyzje administracyjne ws. przyznania świadczeń, a także w razie potrzeby mogą dostarczać comiesięczne świadczenia. Dla rodzin, które chcą odkładać otrzymywane 500 zł na przyszłość, Poczta Polska przygotowała produkty oszczędnościowo-depozytowe.
– W placówce pocztowej będzie można wypełnić wniosek i wysłać go listem, bez konieczności udawania się do urzędu gminy czy innego organu uprawnionego do rozpatrzenia wniosku. Poczta będzie te decyzje administracyjne doręczała. Z drugiej strony, co najważniejsze w tym momencie, uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której osoby będą mogły uzyskać pełną informację o tym programie. Kanał ten będzie dostępny także dla osób posługujących się językiem migowym – mówi agencji Newseria Biznes Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska będzie udzielała informacji na temat programu w placówkach pocztowych, w tym również w ponad 1,1 tys. stanowiskach informacyjnych. Tam też można liczyć na profesjonalne wsparcie. Poczta Polska oferuje pomoc przy zbieraniu wniosków przez ponad 2,5 tys. miejskich i gminnych ośrodków pomocy społecznej oraz urzędów miast i gmin.
Poprzez różne kanały firma chce dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, w tym również do osób mających problemy z poruszaniem się czy mieszkających na terenach mało zurbanizowanych.
– Wystarczy zadzwonić na infolinię, a Poczta Polska doręczy druk do takiej osoby. Docieramy do osób nieubankowionych, niescyfryzowanych, którzy mają problem z dotarciem do jednostek samorządowych – zapewnia Gołębiowski. – Jako jedyny podmiot na terenie całego kraju jesteśmy w stanie udostępnić wszystkie kanały obsługi i zapewnić konsultacje zarówno cyfrowe, jak i offline’owe – dodaje.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku pracownik poczty doręczy decyzje o przyznaniu świadczenia. Rodziny będą mogły skorzystać z trzech sposobów wypłaty środków: otrzymać przelew na konto w Banku Pocztowym, odebrać gotówkę w jednej z 7,5 tys. placówek Poczty Polskiej lub przekazem pocztowym na adres zamieszkania.
– Dla osób bardziej zamożnych, które mogą wykorzystać środki z demograficznego programu społecznego inaczej niż na bieżącą konsumpcję, oferujemy ciekawe produkty oszczędnościowo-depozytowe. To np. polisa posagowa, która pozwala oszczędzać pieniądze przez dłuższy czas i w ten sposób sfinansować studia czy inny cel po ukończeniu przez dziecko 18 roku życia – tłumaczy dyrektor Poczty Polskiej.
Specjalna oferta produktów oszczędnościowych składa się z Pocztowego Konta 500+ w Banku Pocztowym i produktu oszczędnościowo-ubezpieczeniowego Ubezpieczeń Pocztowych. Jak przekonuje Gołębiowski, oferta Poczty Polskiej jest wygodna i gwarantuje klientom kompleksowe wsparcie.
– To produkt polskiego pomiotu, który zatrudnia 75 tys. ludzi i który w 100 proc. jest własnością Skarbu Państwa. Plus jest taki, że zyski z obsługi programu będą w całości wpływały do Skarbu Państwa – przekonuje Łukasz Gołębiowski.
Czytaj także
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.