Mówi: | Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora biura marketingu i filatelistyki Poczty Polskiej |
Poczta Polska ze znaczkami poświęconymi Janowi Pawłowi II. Znaczek pocztowy może być miniaturowym dziełem sztuki
Znaczek to nie tylko potwierdzenie opłaty pocztowej, lecz także miniaturowe dzieło sztuki – przekonują przedstawiciele Poczty Polskiej. Zainteresowanie specjalnymi wydaniami znaczków nie słabnie. Co więcej, polskie emisje znajdują uznanie na świecie.
Jedną z ostatnich inicjatyw popularyzujących filatelistykę wśród Polaków jest wystawa „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”. Organizatorzy zebrali łącznie kilkadziesiąt emisji i ponad sto unikatowych znaczków wydanych od czasu pierwszej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski w 1979 roku.
– Chcielibyśmy popularyzować znaczki, bo to jest sztuka, którą każdy może mieć w swoim domu. Ludzie zachwycają się pięknymi obrazami, zdjęciami, teatrem, sztuką, a za niewielkie pieniądze można stworzyć swoją własną, niepowtarzalną kolekcję miniaturowych dzieł sztuki – mówi agencji informacyjnej Newseria Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej.
– Znaczki były wydawane przy okazji różnych wydarzeń. Były to pielgrzymki Jana Pawła II, Dni Papieskie, Światowe Dni Młodzieży, rocznice pontyfikatów, i urodziny Jana Pawła II. Wiele było takich okazji, z racji których te znaczki wydawaliśmy – wylicza Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora biura marketingu i filatelistyki Poczty Polskiej.
Emisja powstała we współpracy Poczty Polskiej oraz Poczty Watykanu. Ekspozycję będzie można oglądać w czterech polskich miastach: Częstochowie, Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie.
– Na pewno edycje znaczków, jak poświęcona Janowi Pawłowi II czy innym wybitnym postaciom, cieszą się znacznie większą popularnością. Istotne jest to, abyśmy potrafili doceniać nie tylko walory filatelistyczne, lecz także historię, jaka kryje się za każdym znaczkiem – zauważa Paweł Włoch.
Zdaniem Agnieszki Kłody-Dębskiej Polacy najczęściej kupują znaczki, które mają dla nich pewną wartość sentymentalną. Dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszą się emisje z papieżem Janem Pawłem II.
– Serie związane ze świętym Janem Pawłem II są szczególnie cenne, ponieważ to jest nasz wielki Polak, z którego jesteśmy bardzo dumni. Osoby, które posiadają pojedyncze znaczki z papieżem, dziś chcą te znaczki dobierać, żeby mieć kompletne serie – wyjaśnia Kłoda-Dębska.
Inne przykłady popularnych serii to emisje poświęcone polskim olimpijczykom czy znaczek wydany na część Oscara dla filmu „Ida”.
– Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także znaczki świąteczne, z okazji Wielkanocy i Bożego Narodzenia – stwierdza Agnieszka Kłoda-Dębska. – Może to świadczyć o tym, że część osób pielęgnuje tradycję wysyłania listów i kartek zamiast SMS-ów.
Specjalne emisje znaczków Poczty Polskiej znajdują nie tylko uznanie wśród Polaków. Ich walory artystyczne doceniono również za granicą. Emisja pt. „Kanonizacja Papieża Jana Pawła II” została uznana za najpiękniejszy znaczek świata o tematyce sakralnej 2014 roku. Przyznany za to dokonanie medal św. Gabriela jest już trzecim odznaczeniem dla polskiego znaczka w ciągu ostatnich 6 lat.
Poczta Polska w październiku została ponadto uhonorowana prestiżowa nagrodą Totus 2015. Wyróżnienie dotyczyło kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. Działalność poczty o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, społecznym została również doceniona godłem „Teraz Polska”. Spółka otrzymała nagrodę za album „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”.
Czytaj także
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.