Newsy

Poczta Polska ze znaczkami poświęconymi Janowi Pawłowi II. Znaczek pocztowy może być miniaturowym dziełem sztuki

2015-10-14  |  06:35
Mówi:Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej

Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora biura marketingu i filatelistyki Poczty Polskiej

  • MP4
  • Znaczek to nie tylko potwierdzenie opłaty pocztowej, lecz także miniaturowe dzieło sztuki – przekonują przedstawiciele Poczty Polskiej. Zainteresowanie specjalnymi wydaniami znaczków nie słabnie. Co więcej, polskie emisje znajdują uznanie na świecie.

    Jedną z ostatnich inicjatyw popularyzujących filatelistykę wśród Polaków jest wystawa „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”. Organizatorzy zebrali łącznie kilkadziesiąt emisji i ponad sto unikatowych znaczków wydanych od czasu pierwszej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski w 1979 roku.

    Chcielibyśmy popularyzować znaczki, bo to jest sztuka, którą każdy może mieć w swoim domu. Ludzie zachwycają się pięknymi obrazami, zdjęciami, teatrem, sztuką, a za niewielkie pieniądze można stworzyć swoją własną, niepowtarzalną kolekcję miniaturowych dzieł sztuki – mówi agencji informacyjnej Newseria Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej.

    Znaczki były wydawane przy okazji różnych wydarzeń. Były to pielgrzymki Jana Pawła II, Dni Papieskie, Światowe Dni Młodzieży, rocznice pontyfikatów, i urodziny Jana Pawła II. Wiele było takich okazji, z racji których te znaczki wydawaliśmy – wylicza Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora biura marketingu i filatelistyki Poczty Polskiej.

    Emisja powstała we współpracy Poczty Polskiej oraz Poczty Watykanu. Ekspozycję będzie można oglądać w czterech polskich miastach: Częstochowie, Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie.

    Na pewno edycje znaczków, jak poświęcona Janowi Pawłowi II czy innym wybitnym postaciom, cieszą się znacznie większą popularnością. Istotne jest to, abyśmy potrafili doceniać nie tylko walory filatelistyczne, lecz także historię, jaka kryje się za każdym znaczkiem – zauważa Paweł Włoch.

    Zdaniem Agnieszki Kłody-Dębskiej Polacy najczęściej kupują znaczki, które mają dla nich pewną wartość sentymentalną. Dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszą się emisje z papieżem Janem Pawłem II.

    Serie związane ze świętym Janem Pawłem II są szczególnie cenne, ponieważ to jest nasz wielki Polak, z którego jesteśmy bardzo dumni. Osoby, które posiadają pojedyncze znaczki z papieżem, dziś chcą te znaczki dobierać, żeby mieć kompletne serie – wyjaśnia Kłoda-Dębska.

    Inne przykłady popularnych serii to emisje poświęcone polskim olimpijczykom czy znaczek wydany na część Oscara dla filmu „Ida”.

    Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także znaczki świąteczne, z okazji Wielkanocy i Bożego Narodzenia – stwierdza Agnieszka Kłoda-Dębska. – Może to świadczyć o tym, że część osób pielęgnuje tradycję wysyłania listów i kartek zamiast SMS-ów.

    Specjalne emisje znaczków Poczty Polskiej znajdują nie tylko uznanie wśród Polaków. Ich walory artystyczne doceniono również za granicą. Emisja pt. „Kanonizacja Papieża Jana Pawła II” została uznana za najpiękniejszy znaczek świata o tematyce sakralnej 2014 roku. Przyznany za to dokonanie medal św. Gabriela jest już trzecim odznaczeniem dla polskiego znaczka w ciągu ostatnich 6 lat.

    Poczta Polska w październiku została ponadto uhonorowana prestiżowa nagrodą Totus 2015. Wyróżnienie dotyczyło kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. Działalność poczty o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, społecznym została również doceniona godłem „Teraz Polska”. Spółka otrzymała nagrodę za album „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.