Mówi: | Urszula Czerniawska, junior brand manager Milka Joanna Skrzyńska, account manager TNS Polska |
W okresie świątecznym ponad połowa Polaków zamierza pomagać potrzebującym. 3 mln chciałoby wziąć udział w akcji Szlachetna Paczka
Co drugi Polak chce w najbliższych tygodniach zaangażować się w pomoc potrzebującym – wynika z deklaracji zbadanych przez TNS Polska na zlecenie marki Milka. Z tego ok. 3 mln osób weźmie udział w 15. edycji akcji Szlachetna Paczka. W okresie świątecznym chętniej niż zwykle pomagamy obcym osobom.
– Święta to okres, kiedy chętniej angażujemy się w pomoc. Naturalnie przychodzi nam zwracanie uwagi na potrzeby innych, sprawianie radości innym, w związku z czym święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy ta pomoc charytatywna – zarówno w datkach, jak i w zaangażowaniu własnego czasu – jest zdecydowanie zintensyfikowana – mówi agencji Newseria Biznes Urszula Czerniawska, junior brand manager marki Milka.
W okresie świątecznym w działania na rzecz innych chce się zaangażować ponad połowa dorosłych Polaków. Najczęściej pomagamy rodzinie (65 proc.), przyjaciołom (33 proc.), sąsiadom i znajomym (odpowiednio 29 i 26 proc.). Prawie co czwarty ankietowany deklaruje, że pomaga obcym osobom.
– To jest bardzo dobra nowina. Nie należy piętnować faktu, że ktoś się angażuje tylko raz w roku. To zaangażowanie i tak pozwoli rozwiązać wiele problemów i trudności – mówi ks. Jacek Stryczek, inicjator akcji Szlachetna Paczka, która wspiera rodziny w potrzebie paczkami. – Cudowną rzeczą jest wielka mobilizacja do pomocy przed świętami. Dobrze, że mamy takiego partnera jak Milka, który zajmuje się z nami pomaganiem i uwrażliwianiem ludzi, przekonywaniem ich, że pomaganie daje szczęście, że to jest dobry pomysł na budowanie społeczności, że życie jest lepsze, jak jesteśmy wrażliwi na innych.
Z badania TNS Polska wynika, że Polacy pomagają przede wszystkim dlatego, że lubią to robić i czerpią z tego osobistą satysfakcję. Skłania ich do tego również zasada wzajemności – wiedzą, że sami mogą się kiedyś znaleźć na miejscu potrzebujących.
– Pomagamy, oddając rzeczy, których już nie potrzebujemy. Pomagamy drobnymi gestami – wrzucając pieniądze do skarbonki czy kupując przedmioty, których sprzedaż wspiera akcje charytatywne. Staramy się także angażować swój wolny czas. Staramy się przygotowywać i kupować rzeczy dla osób potrzebujących – wymienia Czerniawska.
W tym roku, jak wynika z badań, co trzecia osoba wrzuci pieniądze do puszki. 29 proc. Polaków kupi kartki lub świece, których sprzeda wspiera akcje charytatywne. Co piąta osoba wyśle charytatywny SMS, a co jedenasta deklaruje, że weźmie udział w akcji Szlachetna Paczka. To ok. 3 mln ludzi w wieku 15 lat i więcej.
– Polacy lubią działać w grupie – podkreśla Joanna Skrzyńska, account manager TNS Polska. – Wierzą, że to przyniesie lepsze rezultaty niż działanie w pojedynkę. Wierzą też w to, że trzeba brać sprawy we własne ręce.
Uważa tak ponad 80 proc. ankietowanych.
Co ważne, blisko połowa Polaków zgadza się z opinią, że „zwykli ludzie, nawet w grupie, nie są w stanie wiele zdziałać”.
– Żeby więcej osób w Polsce zaczęło pomagać, być może wystarczyłoby tych ludzi przekonać, że każdy może to robić. W tych ludziach jest ogromny potencjał do zmiany, do tego, żeby wpływać na swoje życie i życie innych ludzi. Taka diagnoza daje niesamowite pole do rozwoju. Szlachetna Paczka stara się właśnie odkrywać w ludziach ten potencjał i przekonywać poszczególne osoby, że mogą wziąć sprawy w swoje ręce – mówi ks. Jacek Stryczek.
Szlachetna Paczka w tym roku obchodzi swoje 15-lecie. Darczyńcy i wolontariusze przygotowują pomoc dla rodzin w potrzebie. Jak podkreślają inicjatorzy akcji, ma ona na celu nie tylko przekazanie tym rodzinom potrzebnych im rzeczy, lecz także wsparcie psychologiczne w mierzeniu się z trudnościami. Wybrane osoby można wesprzeć do 13 grudnia. Swój udział w akcji można zgłosić na stronie www.szlachetnapaczka.pl.
– Milka już kolejny rok z rzędu wspiera Szlachetną Paczkę. Przekazaliśmy 0,5 mln zł na wsparcie działań organizacji przez cały rok. Również w biurze i w fabrykach organizujemy paczki – to będzie w sumie dziewięć paczek dla potrzebujących rodzin. Angażujemy blogerów i media, tak by jak najwięcej osób niosło pomoc potrzebującym – mówi Urszula Czerniawska.
Czytaj także
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-17: Wiktor Dyduła: W sylwestra po raz pierwszy będę pracował jako muzyk, a nie kelner
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-12-03: Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
Bank Gospodarstwa Krajowego i spółka Tauron podpisały umowę pożyczki, dzięki której spółka dostanie 11 mld zł na modernizację i unowocześnienie swojej sieci elektroenergetycznej oraz dostosowanie jej do rosnącej liczby źródeł OZE. To rekordowa kwota i największe jak dotąd finansowanie inwestycji wspierającej transformację energetyczną w Polsce. Środki na ten cel pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Infrastruktura
Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla rosnącej populacji będą filarami zbliżającej się rewolucji rolniczej. Wysiłki rolników będą nakierowane na ograniczanie zasobów wodnych, śladu węglowego przy jednoczesnym zwiększaniu plonów i ochrony roślin przed szkodnikami. Trudno będzie to osiągnąć bez innowacji – zarówno cyfrowych, jak i biologicznych. Rolnicy w Polsce są otwarci na nowe rozwiązania, ale potrzebują do tego wsparcia eksperckiego i finansowego.
Telekomunikacja
Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
– Patrzymy na innowacje globalnie. To oznacza, że Grupa Orange inwestuje tutaj, w Polsce, w 300-osobowy zespół, który tworzy usługi skalowalne wykorzystywane przez całą grupę – mówi Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange Innovation Poland. Poza Francją to największy zespół badawczo-rozwojowy operatora. Polscy inżynierowie specjalizują się m.in. w AI, cyfrowej transformacji biznesu i sieci czy automatyzacji procesów. CERT Orange Polska – czyli jedno z czterech głównych centrów cyberbezpieczeństwa Grupy Orange – wyznacza trendy w tym obszarze dla innych europejskich rynków. Jak wskazuje ekspert, globalne podejście zwiększa efektywność kosztową i buduje kulturę eksperymentowania.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.