Mówi: | Roman Jamiołkowski |
Funkcja: | rzecznik prasowy |
Firma: | Provident Polska |
Provident rozpoczyna dziś działalność na Litwie
International Personal Finance (IPF), spółka matka Provident Polska swój pierwszy oddział otwiera w Wilnie, ale w planach na ten rok jest jeszcze Kowno, a docelowo cały kraj. Na trudnym litewskim rynku spółka chce pozyskiwać klientów głównie dzięki wprowadzeniu obsługi klienta w domu, która dotychczas nie była stosowana na Litwie.
– Planujemy do 2017 roku zainwestować na Litwie 27 mln litów, czyli ok. 28-30 mln złotych. Chcemy mieć tam 80 bezpośrednio zatrudnionych pracowników i aż 600 agentów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria rzecznik Provident Polska, Roman Jamiołkowski.
Rzecznik podkreśla, że litewski rynek jest trudny jeśli chodzi o pożyczki pozabankowe. Działa już na nim wiele firm pożyczkowych niebędących bankami.
– To, co będzie nas wyróżniać to wprowadzenie nowej jakości obsługi klienta – zaznacza Jamiołkowski. – Jako pierwsi wprowadzimy standard obsługi domowej. Właściwie nieznany jest na Litwie nasz model biznesowy polegający na tym, że udzielmy pożyczek w domu klienta.
Spółka chce również zyskać na tym, że udziela pożyczek rozkładając spłatę na małe raty i na długi okres – od 45 do nawet 90 tygodni, bez pobierania opłat za opóźnienia.
– W przypadku konkurencji te opłaty są często pobierane, co wpędza Litwinów w spiralę zadłużenia – mówi rzecznik.
Spółka zamierza jeszcze w tym roku otworzyć oddział w Kownie, a następnie w Kłajpedzie. Docelowo ma objąć operacjami cały kraj.
Operacja koordynowana przez Provident Polska
Ekspansja na rynek litewski będzie koordynowana przez Provident Polska z siedzibą w Warszawie. Polski oddział firmy po raz pierwszy od 16 lat swojej działalności wchodzi na nowy rynek.
– Litwa jest pierwszym nowym rynkiem od wielu lat, na który wchodzi Provident, więc to dla nas jest bardzo duże wydarzenie i na nim przede wszystkim chcemy się teraz skupić – mówi Jamiołkowski.
W przyszłości planowane jest także wejście Providenta, choć już bez kierownictwa polskiego oddziału, na rynek bułgarski.
– Litwa i Bułgaria miały rozpocząć się w tym samym momencie, ale udało nam się ruszyć na Litwie nieco wcześniej. Rynek bułgarski będziemy prowadzili przy użyciu biura w Rumunii – wyjaśnia rzecznik Provident Polska.
Czytaj także
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-11: Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-07-07: Firmy czekają na ostateczne przepisy dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur. Mają być gotowe w wakacje
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.