Mówi: | Abhishek Bhatia |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Prudential Polska |
Prudential Polska zwiększa zasięg. Ubezpieczyciel do końca roku chce mieć biura w 20 polskich miastach
W ciągu najbliższych miesięcy Prudential Polska będzie rozwijać sieć konsultantów i umacniać pozycję na polskim rynku. Do końca roku planuje otworzyć kolejnych 5-6 stałych oddziałów. Długofalowe plany związane z Polską wynikają z nadziei na wzrost udziałów firmy w rynku, podobny do tych odnotowanych na rynkach azjatyckich czy w Wielkiej Brytanii.
– W tym roku koncentrujemy się na budowie silnej i wysokiej jakości dystrybucji oraz sieci agencji. Rok 2013 zakończyliśmy z liczbą ponad 500 konsultantów. To jest bardzo dobry wynik po dziewięciu miesiącach obecności na rynku – ocenia Abhishek Bhatia, prezes Prudential w Polsce.
Prudential ma oddziały w 12 polskich miastach, w tym w 8 największych – w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie i Katowicach. W najbliższych dniach zamierza otworzyć kolejny oddział na Śląsku.
– W przypadku pozostałych czterech miast mamy na razie placówki tymczasowe ze względu na trudny rynek nieruchomości, ale zamierzamy w ciągu miesiąca przekształcić je w stałe biura. Mamy też w planach otwarcie 5-6 kolejnych oddziałów. Do końca tego roku powinniśmy być obecni w 18-20 miastach. To da nam zasięg, na którym nam zależy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Abhishek Bhatia.
Grupa Prudential działała w Polsce od 1927 r. Do wybuchu II wojny światowej w ramach dwóch spółek – spółki zależnej Towarzystwo Ubezpieczeń „Przezorność” oraz angielskiej spółki akcyjnej Towarzystwo Ubezpieczeń Prudential. W 2013 roku, po 74 latach, powróciła na polski rynek. Jak podkreśla prezes, zadecydowały o tym potencjał polskiego rynku w zakresie produktów ubezpieczeniowych i rosnąca, mimo spowolnienia w Europie, gospodarka.
– Gospodarka i czynniki demograficzne w Polsce są bardzo podobne do tego, co obserwujemy na najszybciej rosnących rynkach Azji. W przypadku ubezpieczeń na życie penetracja na polskim rynku jest na poziomie zaledwie 2 proc. społeczeństwa. Dlatego przestrzeń dla rozwoju jest ogromna. Co więcej – to szansa rozwoju na wiele dekad, zwłaszcza że nasze inwestycje w danym kraju są długoterminowe. Biorąc więc pod uwagę pokrycie rynku i fakt, że Polska będzie szybko się bogacić, jesteśmy bardzo mocno zainteresowani tutejszym rynkiem – mówi Abhishek Bhatia.
Rozwijany przez firmę model w Polsce różni się od tego, stosowanego na dojrzałym rynku w Wielkiej Brytanii. Przypomina raczej ten, który Prudential z sukcesem stosuje w Azji. Prezes porównuje Polskę do Malezji pod kątem parametrów ekonomicznych i potencjału rozwoju naszego rynku.
– Malezja ma 28 milionów mieszkańców, Polska niemal 40, PKB na mieszkańca jest mniej więcej takie samo. W Malezji penetracja na rynku ubezpieczeń jest na poziomie 4 procent w stosunku do PKB. Różnica między tymi krajami to zaledwie 2 punkty procentowe, więc szansa rozwoju jest niemal taka sama. W Wielkiej Brytanii, która jest rynkiem dojrzałym, ten sam wskaźnik wynosi 10 procent. Wszystkie rynki, na których wskaźnik penetracji jest mniejszy, będą się przekształcać z czasem ze wschodzących w dojrzałe. To pokazuje, jakie są możliwości rozwoju – uważa prezes Prudential w Polsce.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-06-04: Zjawiska pogodowe powodują coraz więcej zniszczeń upraw. Większość rolników nie decyduje się na ich ubezpieczenie
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
- 2023-12-04: W grudniu wielu rolnikom kończą się obowiązkowe ubezpieczenia. Większość z nich decyduje się na dobrowolne rozszerzenie polisy
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
- 2023-09-19: Polski system ochrony zdrowia w coraz większym stopniu wspierany przez medycynę prywatną. Eksperci: Trzeba usankcjonować tę współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.