Newsy

Grycan kontynuuje ekspansję w mniejszych miastach. Dziś otwiera kolejną lodziarnię

2014-03-28  |  06:00
Mówi:Małgorzata Grycan
Funkcja:współtwórczyni marki Grycan – Lody od pokoleń, odpowiedzialna za sieć lodziarni firmowych
Firma:Grycan – Lody od pokoleń
  • MP4
  • Dziś firma Grycan – Lody od pokoleń otwiera pierwszą lodziarnię w Siedlcach. W tym roku firma zamierza uruchomić w kraju kilkanaście nowych punktów, również w mniejszych miastach. Wśród nich pierwszą w województwie warmińsko-mazurskim – w Olsztynie.

    Łącznie będziemy mieć 124 lodziarni na terenie Polski – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Grycan, zarządzająca siecią lodziarni Grycan – Lody od pokoleń.

    Choć marka jest kojarzona z dużymi miastami, takimi jak Warszawa, Trójmiasto czy Poznań, to coraz chętniej wchodzi także na rynki w mniejszych miejscowościach.

    Kilka dni temu otworzyliśmy lodziarnię w Kaliszu, mamy też nasze lodziarnie w Sieradzu, Piotrowie Trybunalskim, we Włocławku czy w Inowrocławiu – mówi Małgorzata Grycan. – Nie ma nas jeszcze w województwie warmińsko-mazurskim, ale mogę uchylić rąbka tajemnicy, że w tym roku otworzymy lodziarnię w Olsztynie.

    Marka jest szeroko znana na rynku polskim, a ponadto ma dwie lodziarnie w czeskiej Pradze i jedną w Ostrawie. Nie ma jednak konkretnych planów dotyczących rozwoju na rynku czeskim. 

    Bez względu na wielkość miejscowości, firma oferuje ten sam asortyment.

    – W zależności od lokalizacji różni się liczbą dostępnych smaków w takiej lodziarni – jest to wymuszone przez wielkość witryny lodowej – wyjaśnia Małgorzata Grycan. 

    Oferta Grycana obejmuje ponad 60 smaków lodów. Od początku kwietnia na rynek ma wejść kolejny – lody sernikowe z dodatkiem bakalii. W sprzedaży detalicznej będą dostępne też lody jogurtowe z mango. W maju ma zostać wprowadzone odświeżone menu z nowymi deserami.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.