Newsy

Grycan kontynuuje ekspansję w mniejszych miastach. Dziś otwiera kolejną lodziarnię

2014-03-28  |  06:00
Mówi:Małgorzata Grycan
Funkcja:współtwórczyni marki Grycan – Lody od pokoleń, odpowiedzialna za sieć lodziarni firmowych
Firma:Grycan – Lody od pokoleń
  • MP4
  • Dziś firma Grycan – Lody od pokoleń otwiera pierwszą lodziarnię w Siedlcach. W tym roku firma zamierza uruchomić w kraju kilkanaście nowych punktów, również w mniejszych miastach. Wśród nich pierwszą w województwie warmińsko-mazurskim – w Olsztynie.

    Łącznie będziemy mieć 124 lodziarni na terenie Polski – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Małgorzata Grycan, zarządzająca siecią lodziarni Grycan – Lody od pokoleń.

    Choć marka jest kojarzona z dużymi miastami, takimi jak Warszawa, Trójmiasto czy Poznań, to coraz chętniej wchodzi także na rynki w mniejszych miejscowościach.

    Kilka dni temu otworzyliśmy lodziarnię w Kaliszu, mamy też nasze lodziarnie w Sieradzu, Piotrowie Trybunalskim, we Włocławku czy w Inowrocławiu – mówi Małgorzata Grycan. – Nie ma nas jeszcze w województwie warmińsko-mazurskim, ale mogę uchylić rąbka tajemnicy, że w tym roku otworzymy lodziarnię w Olsztynie.

    Marka jest szeroko znana na rynku polskim, a ponadto ma dwie lodziarnie w czeskiej Pradze i jedną w Ostrawie. Nie ma jednak konkretnych planów dotyczących rozwoju na rynku czeskim. 

    Bez względu na wielkość miejscowości, firma oferuje ten sam asortyment.

    – W zależności od lokalizacji różni się liczbą dostępnych smaków w takiej lodziarni – jest to wymuszone przez wielkość witryny lodowej – wyjaśnia Małgorzata Grycan. 

    Oferta Grycana obejmuje ponad 60 smaków lodów. Od początku kwietnia na rynek ma wejść kolejny – lody sernikowe z dodatkiem bakalii. W sprzedaży detalicznej będą dostępne też lody jogurtowe z mango. W maju ma zostać wprowadzone odświeżone menu z nowymi deserami.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

    65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

    Transport

    Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

    Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

    Polityka

    M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

    Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.