Mówi: | Jean Anthoine |
Funkcja: | Prezes Carrefour Polska |
Sieć Carrefour otworzy w tym roku 250 nowych sklepów. Większość z nich to sklepy franczyzowe
Carrefour planuje otworzyć w tym roku 250 nowych sklepów. Mają to być w większości placówki franczyzowe. W efekcie ma nastąpić wzrost zatrudnienia, choć nie bezpośrednio w spółce. Firma nie planuje natomiast w najbliższym czasie rozwoju sprzedaży internetowej.
– Carrefour codziennie otwiera jeden lub nawet więcej sklepów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska. – W zeszłym roku otworzyliśmy ich 170. Z całą pewnością jest to element, który przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy.
Większość nowych placówek to sklepy franczyzowe – Carrefour Express, które rozwijane są w dwóch formatach. Sklepy z zielonym logo o powierzchni 100 do 500 m2 są zlokalizowane w małych i większych miejscowościach. Z kolei sklepy Carrefour Express Convenience to placówki samoobsługowe, zlokalizowane w wielkich miastach. Oprócz typowych usług zapewniają także możliwość doładowania telefonów czy skorzystania z ksero.
Są one zarządzane przez przedsiębiorców, którzy otrzymują prawo działania pod szyldem Carrefoura. W Polsce powstało już 300 takich placówek, a planowanych jest uruchomienie kolejnych 200. Wzrost zatrudnienia w nich nie wiąże się więc bezpośrednio ze wzrostem zatrudnienia w firmie Carrefour.
Nie oznacza to jednak, że firma nie udziela pomocy franczyzobiorcom. Przeciwnie – Carrefour pomaga w wyborze odpowiedniej lokalizacji, zapewnia pomoc w rozplanowaniu sklepu, przekazanie strojów dla pracowników czy know-how na każdym etapie prowadzenia działalności.
– Carrefour ze swojej strony przyczynia się do rozwoju tych sklepów i przedsiębiorstw przez szkolenia, tworząc szkółki, w których nasi partnerzy handlowi mogą nabywać pewne umiejętności i je rozwijać – mówi Jean Anthoine. – Nasz model biznesowy, który w ten sposób propagujemy, jest bardzo udany. Potwierdziła to nagroda Hermesa, jaką Carrefour otrzymał w 2012 r. za koncept franczyzowy – dodaje.
Firma nie planuje w najbliższym czasie rozwoju sprzedaży internetowej. Jak podkreśla prezes, jest to bardzo perspektywiczny, ale jednocześnie bardzo trudny rynek.
– Trzeba ostrożnie wchodzić na ten rynek, robić to w sposób cierpliwy. Zamiast wyważać otwarte drzwi i wymyślać od zera biznes internetowy bardzo korzystne, naszym zdaniem, byłoby gdybyśmy mieli możliwość przejęcia działalności, która już istnieje i na tej bazie budować swoją działalność. Niemniej myśląc o tym, nie spieszymy się. Nie jest to w tej chwili w naszych bezpośrednich planach – twierdzi prezes Carrefour Polska.
Sieć Carrefour powstała we Francji w 1957 r. Działa w 31 państwach na 4 kontynentach. Na rynku polskim firma istnieje od 1997 r. Oprócz 300 sklepów franczyzowych posiada też 500 super- i hipermarketów, a także 40 centrów handlowych.
Czytaj także
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-23: Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2025-01-14: Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
- 2025-01-08: S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
- 2024-12-03: Miuosh: Nie zawsze wygrywający muzyczne talent show robią potem dobre rzeczy. Często ci, którzy nie zaszli w nich daleko, są na scenie latami
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.