Newsy

Światowy producent słodyczy będzie pracować w Polsce nad nowymi produktami na europejskie rynki. Rusza budowa Centrum Badań, Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich

2016-06-14  |  06:50
Mówi:Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International

Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie

Funkcja:Adam Gajewski, prezes zarządu Centrum Badań Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich
  • MP4
  • Producent czekolad Milka i wafelków Prince Polo inwestuje na Wisłą. – Polska to dla nas kraj priorytetowy. Mamy tu rozbudowaną infrastrukturę produkcyjną i wielu konsumentów – podkreślają przedstawiciele firmy Mondelēz International. To m.in. z tego powodu nowe globalne Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości firmy powstanie we Wrocławiu. Będą rozwijane nowe produkty, głównie w kategorii ciastek i czekolad, które trafią na europejskie rynki. Zatrudnienie znajdzie tu 250 osób. Otwarcie tej innowacyjnej inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2017 roku.

    – Polska jest dla nas jednym z krajów priorytetowych, mamy tu kilka inwestycji w nasze marki i produkcję. Działa tu siedem zakładów produkcyjnych. Kiedy rozważaliśmy lokalizację centrum badawczo-rozwojowego, było dla nas oczywiste, że musimy wybrać jeden z naszych krajów priorytetowych – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz International na Polskę i kraje bałtyckie.

    Inwestycja w Centrum R&D to w dużej mierze wynik dobrej sytuacji na rynku słodyczy. Z danych KPMG wynika, że w Polsce jego wartość przekracza 13 mld zł. Choć konsumpcja wyrobów czekoladowo-cukierniczych jest niższa niż np. w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii, to stopniowo rośnie.

    Polska stanowi jeden z kluczowych elementów regionu europejskiego. Nowe centrum będzie jednak obsługiwać obszar znacznie większy, będziemy tu tworzyć innowacyjne produkty dla konsumentów z całej Europy, bo przecież wszystkie nasze wielkie marki, Milka, Oreo, BelVita, są kupowane przez ludzi na wielu rynkach – przekonuje Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelēz International.

    Koszt inwestycji szacuje się na 15 mln dol. W centrum R&D pracę znajdzie ok. 250 osób.

    Zaczęliśmy budować zespół, na razie pracownicy stacjonują w fabryce zlokalizowanej tuż obok. Proces rekrutacji zakończymy najprawdopodobniej na przełomie tego i przyszłego roku – zapowiada Zoltán Novák.

    Koncern poszukuje inżynierów, technologów żywności, kontrolerów jakości czy testerów czekolady. Rekrutacja już ruszyła, obecnie w centrum znalazły pracę 72 osoby, część w wyniku rekrutacji, pozostali to osoby pracujące dotychczas w innych lokalizacjach.

    Rekrutacja nabierze rozpędu nieco później, kiedy będziemy już zbliżali się do momentu oddania budynku – mówi Adam Gajewski, prezes zarządu Centrum Badań Jakości i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich. – Będziemy rekrutowali przede wszystkim osoby kreatywne, o dużym potencjale intelektualnym. Chcielibyśmy, aby były to osoby o różnych doświadczeniach, i takie, które rozpoczynają swoją karierę i przygodę z działem badań i rozwoju czy z działem jakości, i takie, które są wysoko wykwalifikowane i mają duże doświadczenie.

    Ukończenie budowy Centrum Badań, Jakości i Rozwoju jest planowane na I kwartał 2017 roku.

    Centrum powstanie w Bielanach Wrocławskich. Jak przekonują przedstawiciele koncernu, lokalizacja nie jest przypadkowa. We Wrocławiu i Skarbimierzu działają dwie z siedmiu fabryk, ponadto decydująca okazała się również bliskość renomowanych uczelni.

    Uczelnie techniczne w tej części świata to absolutna klasa światowa. Bardzo nam zależy na nawiązaniu z nimi dobrych relacji, by pozyskać najbardziej utalentowanych ludzi z tej branży z Polski i krajów ościennych. To są między innymi powody, dla których Wrocław był dla nas oczywistym wyborem – podkreśla Rob Hargrove.

    Obecnie firma znajduje się w czołówce producentów słodyczy w naszym kraju. Według danych agencji Nielsen, udział firmy Mondelēz w krajowym rynku czekolady sięga 18,4 proc., a ciastek markowych – 12,4 proc. Mondelēz International chce rozwijać nowe produkty i udoskonalać te już obecne na rynku, a innowacje są w tym przypadku kluczowym elementem.

    Będziemy się skupiać na kategorii ciastek i czekolad. Prace będą dotyczyły wszystkiego, od rozwijania nowych produktów, przez kontrolę jakości produkcji, badania konsumenckie, aż po rozmowy, dzięki którym udoskonalamy nasze produkty, tak by były tak dobre, jak to tylko możliwe – zapowiada Rob Hargrove.

    Mondelēz International zajmuje się produkcją przekąsek i słodyczy: czekolad (Milka i Alpen Gold), wafelków (Prince Polo) czy ciastek (m.in. Milka, OREO). W ubiegłym roku dochód całego międzynarodowego koncernu sięgnął 30 mld dol.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.