Newsy

Katowice tworzą centrum kulturalne na terenie byłej kopalni „Katowice”

2013-04-19  |  06:20

Zagospodarowanie terenów po byłej kopalni „Katowice” stało się priorytetem inwestycyjnym Katowic. Powstaje tam Muzeum Śląskie, siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i Międzynarodowe Centrum Kongresowe. Najpóźniej na początku przyszłego roku powinien się też zakończyć proces przebudowy katowickiego rynku. W dłuższej perspektywie miasto planuje także inwestycje w rozbudowę dróg i inteligentny system kierowania ruchem.

 – W tym roku chcielibyśmy dokończyć inwestycje już rozpoczęte. Chodzi tu przede wszystkim o obiekty kulturalne, budowane na terenach byłej kopalni „Katowice” – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceprezydent Katowic, Marcin Krupa.

Chodzi tu m.in. o siedzibę Muzeum Śląskiego, która – zgodnie z zapowiedziami – zostanie ukończona w czerwcu br. Inwestycja warta ponad 320 mln zł jest finansowana przede wszystkim ze środków unijnych i samorządu województwa.

 – Chcemy także zakończyć budowę nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i kontynuować budowę Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Wszystkie siły w tym roku i prawdopodobnie jeszcze w części przyszłego będą skoncentrowane właśnie na tych inwestycjach – twierdzi Krupa. 

W najbliższych miesiącach miasto zamierza dokończyć również dużą inwestycję infrastrukturalną w centrum. Chodzi o trwający już drugi etap przebudowy rynku

 – Planujemy kontynuację tej inwestycji, a więc przebudowy kanalizacji instalacji podziemnych, torowiska i mostu nad Rawą – wymienia wiceprezydent Katowic. – Te projekty powinny zostać zakończone do końca roku lub na początku 2014 r.

Inteligentgne rozwiązania za pieniądze unijne

Katowice planują również szereg inwestycji, na które będą pozyskiwać środki z funduszy europejskich.

 – Przede wszystkim to programy inteligentnego zarządzania ruchem kołowym w mieście, tzw. ITS. Przygotowane są projekty na nową perspektywę środków unijnych, czyli 2014-2020 i w tym okresie chcemy zrealizować nasz katowicki ITS. Dotychczas posiadamy studium wykonalności takiego systemu. Wiemy od czego należy zacząć, w jaki sposób podejść do problemu. Myślę, że to w kolejnych latach będzie się już bezpośrednio przekładało na konkretne realizacje – wyjaśnia wiceprezydent. 

Za pieniądze z nowej perspektywy Katowice zamierzają również przebudować drogę krajową nr 81 biegnącą dziś przez miasto. Pozwoli to na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszary zabudowy mieszkaniowej. Przebudowa ma się skoncentrować na czterech etapach.

 – To jest przebudowa ulicy 73. Pułku, przebudowa węzła na Giszowcu, przebudowa węzła w śladzie ulicy Kolejowej i Kościuszki i przebudowa skrzyżowania Kościuszki i Armii Krajowej. Ogólna suma tych inwestycji drogowych to ponad 1,3 mld złotych. Całość musimy podzielić na konkretne etapy. Jeżeli tylko nasze wnioski przejdą, zaczniemy od przebudowy węzła giszowieckiego wyjaśnia rozmówca Newserii.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.