Mówi: | Natalia Partyka, pomysłodawczyni i ambasadorka Funduszu Stypendialnego Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska Maria Andrejczyk, lekkoatletka Jakub Brzeziński, kajakarz |
Biedronka ufundowała stypendia dla młodych sportowców. Na ten cel trafi 150 tys. zł
Dwunastu młodych sportowców otrzymało stypendium z Funduszu Stypendialnego Natalii Partyki. Na ten cel przeznaczono 150 tys. zł. Partnerem projektu jest Jeronimo Martins Polska. To kolejna inicjatywa właściciela sieci Biedronka wspierająca młodych sportowców.
Natalia Partyka, tenisistka stołowa, zawodniczka reprezentująca Polskę na olimpiadach i paraolimpiadach, opowiada, że sama mogła rozwijać swą karierę dzięki wsparciu wielu osób. Gdy władze rodzinnego Gdańska odmówiły jej przyznania stypendium, pomoc otrzymała od ludzi, którzy w nią uwierzyli. Stąd pomysł, by taką samą pomoc organizować dla innych zdolnych sportowców. Fundusz powstał, aby wspierać sportowców w wieku od 16 do 22 lat.
– Nie da się ukryć, że sport nie istniałby bez pieniędzy – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Natalia Partyka, pomysłodawczyni i ambasadorka Funduszu Stypendialnego. – Jest dużo barier do pokonania przez sportowców, niestety, często sprawy finansowe ograniczają nas tak, że każdy zastrzyk gotówki, każde dodatkowe pieniądze, jakie otrzymuje sportowiec, to jest coś, co może przeznaczyć na rozwój, na zdobywanie nowych umiejętności i doświadczeń, na wyjazdy na różne zawody.
Szczególnie dla początkujących sportowców ma to ogromne znaczenie. Fundusz Stypendialny został utworzony przez Natalię Partykę i Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.
Partyka przyznaje, że gdyby nie sieć Biedronka, trudno byłoby uruchomić fundusz stypendialny. Przedstawiciele sieci przypominają, że ich pomysł na sukces biznesowy opierał się na dostarczaniu łatwo dostępnych produktów. Teraz uważają, że podobnie powinno być w przypadku rozwoju utalentowanych ludzi. Oni też powinni mieć łatwiejszy dostęp do wsparcia. To już kolejna związana ze sportem inicjatywa Jeronimo Martins Polska.
– Ważne projekty związane ze sportem to przede wszystkim partnerstwo z polską reprezentacją, wsparcie dla młodych piłkarzy, zarówno tych z domów dziecka (wspieramy coroczne rozgrywki dzieci z domów dziecka), jak i tych z Akademii Młodych Orłów – wymienia Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Jeronimo Martins Polska. – Akademia Młodych Orłów to wspólna inicjatywa z PZPN-em, która wspiera młodych ludzi przychodzących na Orliki, gdzie pod okiem trenerów rozpoczynają swoje kariery sportowe. Również nasi pracownicy mają swoje ligi, więc wiele dzieje się także wewnątrz firmy.
Dzięki wsparciu Biedronki 12 młodych zdolnych sportowców otrzyma roczne stypendia w wysokości od 10 do 15 tysięcy złotych. Wśród stypendystów jest lekkoatletka Maria Andrejczyk, europejska mistrzyni juniorów w rzucie oszczepem.
– Kwota stypendium to 1 tys. zł miesięcznie przez 10 miesięcy. Przeznaczę to przede wszystkim na kupno dobrych oszczepów, ponieważ w placówce, w której trenuję, ich brakuje. Są tu oszczepy bardzo miękkie, którymi nie da się daleko rzucać. Poza tym sprzęt sportowy, kolce do rzucania i ubrania, bo lekkoatletka musi także ładnie wyglądać – podkreśla Andrejczyk.
Inwestycje w sprzęt planuje też inny z laureatów, Jakub Brzeziński, uczeń szkoły mistrzostwa sportowego, który trenuje kajakarstwo slalomowe.
– Moim największym osiągnięciem jak na razie jest wicemistrzostwo świata do lat 23, które zdobyłem w tym roku, w kwietniu, w Brazylii. Poza tym medalem mam medal mistrzostw świata i dwa medale Europy – wymienia Brzeziński. – Stypendium jest w wysokości 15 tys. zł na rok. Przeznaczę je na sprzęt sportowy. Jest on dość drogi, sam kajak kosztuje 8-10 tys. zł, do tego dochodzą wiosła. To ważne, bo wiosła często się łamią i trzeba kupować nowe.
Wśród stypendystów są również m.in. narciarz Szymon Bębenek, zwycięzca międzynarodowych zawodów FIS w Abetone (Włochy 2014), Krzysztof Gała, trzykrotny Mistrz Polski Juniorów w łyżwiarstwie figurowym oraz zapaśniczka Aleksandra Wólczyńska, brązowa medalistka mistrzostw świata z 2014 r.
W ramach projektu ruszyła również pierwsza polska platforma crowdfundingowa dla sportowców DamNaSport.pl. Dzięki niej sportowcy mogą zorganizować zbiórkę pieniędzy na cele związane z rozwojem ich kariery sportowej, np. na zakup sprzętu sportowego czy wyjazd na zawody, a internauci – wspierać sportowców w rozwoju i osiąganiu sukcesów.
Czytaj także
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-09: Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.