Newsy

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

2025-03-12  |  06:25
Mówi:Łukasz Dojka, założyciel i właściciel sieci Xtreme Fitness Gyms
Łukasz Nowakowski, współwłaścicielem, dyrektor finansowy, Xtreme Fitness Gyms

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Branża fitness rozwija się w szybkim tempie. W Polsce wskaźnik penetracji rynku wynosi obecnie 8–9 proc., podczas gdy średnia europejska to 10 proc. W krajach bardziej rozwiniętych sięga nawet 15–20 proc. Coraz więcej osób trenuje w klubach, ta liczba systematycznie rośnie. Otwieramy kluby także w mniejszych miejscowościach, gdzie brakuje profesjonalnych obiektów fitness, co przyczynia się do wzrostu aktywnych fizycznie osób  mówi agencji Newseria Łukasz Nowakowski, współwłaściciel i dyrektor finansowy Xtreme Brands.

Według CBOS 52 proc. Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Z kolei badanie „Noworoczne plany finansowe Polaków” przeprowadzone na zlecenie BIG InfoMonitor wskazuje, że 14 proc. osób planuje w tym roku zwiększyć budżet na siłownię, dietę i konsultacje ze specjalistami. To wszystko sprawia, że rynek klubów fitness w Polsce nieustannie się rozwija.

Biznes można rozwijać na dwa sposoby: poprzez otwieranie własnych placówek lub wykorzystanie modelu franczyzowego. Franczyza daje możliwości skalowania, ponieważ pozwala na współpracę z przedsiębiorcami, którzy inwestują własne środki i są odpowiedzialni za prowadzenie klubów – tłumaczy Łukasz Nowakowski.

Sieć Xtreme Fitness Gyms od początku swojej działalności stawia na innowacyjne podejście do zarządzania klubami i bliską współpracę z franczyzobiorcami. Partnerstwo z ABC Fitness ma dodatkowo przyspieszyć tempo ekspansji. Tylko do końca 2024 roku w sieci działało 100 klubów, co pozwoliło zakończyć rok z ok. 70-proc. wzrostem.

Mając doświadczenie z rynków zagranicznych, wiedzieliśmy, jak skutecznie rozwijać działalność. Zaczęliśmy od mniejszych miejscowości, gdzie kluby miały bardziej kompaktowy format i działały w modelu franczyzowym. Model ten się sprawdził, dlatego też rozwijamy sieć w całej Polsce – zarówno w mniejszych miastach, jak i w metropoliach. W Poznaniu podpisujemy obecnie dwie umowy najmu, a nowe kluby powstają w Warszawie i Krakowie. Dziś Xtreme Fitness Gyms jest obecne we wszystkich województwach, a naszym celem jest dalsza ekspansja – mówi Łukasz Dojka, założyciel i właściciel Xtreme Brands.

Według danych EuropeActive i Deloitte’a liczba członków klubów fitness w Europie wzrosła o 4,7 mln (7,5 proc.), osiągając 67,6 mln na koniec 2023 roku. To wynik przewyższający poziom sprzed pandemii COVID-19. Przychody branży fitness w Europie wzrosły w ubiegłym roku o 14 proc., osiągając 31,8 mld euro, co przekroczyło rekordowy wynik z 2019 roku.

Xtreme Fitness Gyms planuje dalszą ekspansję, nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Do 2030 roku sieć ma liczyć 500 klubów.

Naszym strategicznym celem jest osiągnięcie 227 rentownych lokalizacji do końca 2027 roku. Obecnie mamy już zabezpieczonych ponad 250 terytoriów EuropeActive  działające kluby lub podpisane umowy franczyzowe. Teraz pozostaje jedynie otwierać kolejne placówki. Planujemy również dalszy rozwój modelu franczyzowego i wejście na rynki zagraniczne – zapowiada Łukasz Dojka.

Xtreme Fitness Gyms rozwija także projekt Xtreme KiDS – połączenie bawialni i siłowni dla dzieci. Celem jest promowanie aktywności fizycznej poprzez zabawę. Obecnie placówki działają w czterech lokalizacjach.

Nasz model opiera się na trzech kluczowych wartościach: ruch, rozwój, rodzina. Ruch to zdrowie, rozwój odbywa się poprzez zabawę, a rodzina to siła. Pilotaż tego konceptu przeprowadziliśmy w różnych miejscowościach i formatach, zarówno w parkach handlowych, galeriach, jak i wolnostojących budynkach. Mamy już blisko 20 franczyzobiorców czekających na otwarcie własnych placówek. W 2025 roku planujemy uruchomienie około 10 nowych lokalizacji i dalszy rozwój tego segmentu – podsumowuje założyciel i właściciel Xtreme Brands.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.