Mówi: | Marcin Matuszewski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | eBilet.pl |
Festiwale muzyczne napędzają sprzedaż biletów w internecie. Kwota jednej transakcji to średnio 350 zł
Średnio 350 zł wydaje jednorazowo na bilet na wydarzenie sportowe, kulturalne lub muzyczne użytkownik internetowej platformy eBilet.pl. Kupują je przede wszystkim kobiety w wieku 27-45 lat. W sezonie letnim największym zainteresowaniem cieszyły się festiwale, które coraz częściej poza muzyką oferują inne wydarzenia kulturalne.
‒ Średnio każdy z naszych klientów wydał 350 zł, a to oznacza w sumie wydatki rzędu kilkudziesięciu milionów złotych – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. ‒ To wszystko zależy od eventu. Na przykład Super Mecz, w którym bilety zaczynały się od 200 zł, dawał oczywiście dużo większy koszyk niż w przypadku lekkoatletycznego memoriału Skolimowskiej.
Jak wynika z danych eBilet.pl za ubiegły kwartał, aż 70 proc. kupujących bilety to kobiety. Choć bilety są coraz droższe, zainteresowanie nimi nie maleje. Coraz więcej transakcji odbywa się też za pośrednictwem urządzeń mobilnych – wzrost rok do roku sięga 100 proc., a eBilet.pl wkrótce chce zaprezentować aplikację mobilną, która ma pozwolić na dalszy rozwój tego kanału sprzedaży.
W ubiegłych miesiącach spółka notowała dobrą sprzedaż m.in. w związku z przyciągającymi kilkudziesięciotysięczne widownie wydarzeniami sportowymi. Hitami były mecze piłkarskie Fiorentina-Real Madryt w Warszawie czy Borussia Dortmund-Śląsk we Wrocławiu oraz memoriał Kamili Skolimowskiej, w którym wystąpił rekordzista świata w sprincie Usain Bolt. Najważniejszym rynkiem internetowej sprzedaży biletów pozostają jednak festiwale.
Latem Polacy mają di wyboru wiele wydarzeń muzycznych, spośród których największy jest Open’er Festival w Gdyni. Przybywa jednak także festiwali organizowanych dla fanów poszczególnych gatunków muzyki. W Ostródzie odbywają się coraz popularniejsze festiwale muzyki disco polo oraz reggae, w Płocku – elektronicznej, a w Mrągowie – country.
‒ Muzyka już nie wystarcza jako sam content. Wiele festiwali dodatkowo daje ofertę kulturalną i próbuje zatrzymać swoich klientów, czyli uczestników festiwalu, jak najdłużej, oferując im teatr, różnego rodzaju rozrywki organizowane w ramach tych wydarzeń, w tym modę – podkreśla Matuszewski.
Dużym zainteresowaniem wśród wydarzeń muzycznych cieszą się także pojedyncze koncerty. Hitem tego sezonu był sierpniowy koncert Justina Timberlake'a w Gdańsku, na którym bawiło się ok. 42 tysięcy fanów.
Matuszewski przypomina, że eBilet.pl poza sprzedażą wejściówek zaangażował się także w promocję tego wydarzenia poprzez przygotowanie plakatów z wizerunkiem serca dla fanów. Spółka stara się również aktywnie reklamować również inne wydarzenia, na które sprzedaje bilety.
‒ Event to nie jest tylko muzyka. To jest też samo poczucie i odbiór całości - i miejsca, i muzyki, i tego, w jaki sposób osoba przeżywa to wydarzenie. W tym kierunku idzie cała branża – podkreśla Matuszewski.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-09-10: Daria Ładocha: Wyjeżdżając na wakacje, trzeba się liczyć z tym, że jest drogo. Już same bilety lotnicze są paragonami grozy
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.